MYYTY: Soittopöytä

13 posts, 1 page, 3,082 views

Jone

Posts: 8,258

#1 • • Edited Jone Archibald Haddock
Nonni, nyt olis sitten myynnissä musta soittopöytä. Kuvia alla ja niiden jälkeen tarkempaa sepustusta.

poyta001.jpg

poyta002.jpg

poyta003.jpg

Kuten kuvasta näkyy, niin pöydän runkona toimivan ihan normaalit mustat Ikean Lack-pöydät. Ylemmän kerrokset vasen ja oikea pöytä on modattu vinyylejä varten; niissä on kaksinkertaiset mustat laminoidut lastulevyseinät sivuilla ja samaa matskua oleva takaseinä (vähän reippaat 12" etupinnasta, jotta vinyylit mahtuvat kivasti mutta eivät painu turhan syvälle) sekä hyllyt, joille on kätevää neppailla levyjä soitellessa välivarastoon. Ylärivin keskimmäisessä osassa on paikka vahvarille ja samaa mustaa laminoitua lastulevyä oleva etulevy.

Pöydät saa kiinni toisiinsa esim. naulauslevyjä käyttämällä, mutta itse en ole kokenut sitä tarpeelliseksi ihan hetkeen, koska vinyylien paino itsessään pitää kokonaisuuden paikoillaan. Monet ovat kyselleet soittopöytäni (joko kuvista tai luonnossa) nähtyään miten tällainen tehdään ja olen sitten tietty kertonut, joten maailmalla on asiasta muutama muukin variantti. Tämä on kuitenkin one and only original pimp my Ikea-soittopöytä ja se lähtee nyt seuraavaan hyvään kotiin sadan euron nimellistä korvausta vastaan (pimppailuineen pöydän duunaaminen on maksanut parisensataa ilman että työlle lasketaan mitään arvoa).
Unik

Posts: 4,117

#2 • • Unik
Tyylikkään näköinen ja oloinen. Valitettavasti vaan liian matala omaan makuun.
Jone

Posts: 8,258

#3 • • Jone Archibald Haddock

Replying to MYYTY: Soittopöytä:

Unik, 25.1.2010 13:29:
Tyylikkään näköinen ja oloinen. Valitettavasti vaan liian matala omaan makuun.



Liian matala? Kuinka korkeilla tykkäät soitella? :)

Pöydän korkeus on nimittäin 90cm (sanotaan muutkin mitat nyt sit samalla: syvyys 55cm ja leveys 165cm) eli soittimien pinta tulee reippaaseen metriin. Mulle itselleni se käytännössä tarkoittaa sitä, että kädet ovat soitellessa kyynärvarresta ysikympin kulmassa jota yleisesti vissiin pidetään aika optimaalisena mukavuuden kannalta.
thomas

Posts: 5,618

#4 • • thomas
Melkoisen siisti konstruktio kyllä. Oon itse miettiny tota ikean Expedit 1 x 5 hyllyä x 2 soittopöydäksi mut tuo tulisi ainakin halvemmaksi hommata
Unik

Posts: 4,117

#5 • • Unik

Replying to MYYTY: Soittopöytä:

Jone, 25.1.2010 13:35:
---
Unik, 25.1.2010 13:29:
Tyylikkään näköinen ja oloinen. Valitettavasti vaan liian matala omaan makuun.

---


Liian matala? Kuinka korkeilla tykkäät soitella? :)

Pöydän korkeus on nimittäin 90cm (sanotaan muutkin mitat nyt sit samalla: syvyys 55cm ja leveys 165cm) eli soittimien pinta tulee reippaaseen metriin. Mulle itselleni se käytännössä tarkoittaa sitä, että kädet ovat soitellessa kyynärvarresta ysikympin kulmassa jota yleisesti vissiin pidetään aika optimaalisena mukavuuden kannalta.


Tykkään vissiin aika korkeista sitten, koska reilusti metrin verran korkeutta saa olla. Mun selkä ei tykkää matalista. Mut makuasia tietenkin *piis*
Jone

Posts: 8,258

#6 • • Jone Archibald Haddock

Replying to MYYTY: Soittopöytä:

Unik, 25.1.2010 14:10:
Tykkään vissiin aika korkeista sitten, koska reilusti metrin verran korkeutta saa olla. Mun selkä ei tykkää matalista. Mut makuasia tietenkin *piis*



Jees, oon itsekin liian matalia soittopöytiä vastaan pitkänä miehenä, mutta yli metriset kuullostavat jo mun makuuni vähän reippailta. No, kunkin meistä selkä sen sitten kuitenkin lopulta sanoo mikä sopii ja mikä ei. :)
Jone

Posts: 8,258

#7 • • Jone Archibald Haddock

Replying to MYYTY: Soittopöytä:

thomas, 25.1.2010 13:46:
Melkoisen siisti konstruktio kyllä. Oon itse miettiny tota ikean Expedit 1 x 5 hyllyä x 2 soittopöydäksi mut tuo tulisi ainakin halvemmaksi hommata



Kiitokset. Lack-pöydissä on tosiaan se hyvä puoli että ne eivät maksa kuin kympin kipaleelta ja niiden pohjalta rakennettavan soittopöydän rakennetta ja kokoa voi kivasti säädellä pöytien ja pimppailun määrää vaihtelemalla. Pimppailumateriaaliksikin varmaan käy ihan hyvin joku halvempikin kuin se mitä tässä on nyt käytetty jos ei ole niin turhantarkka esteettisestä puolesta kuin itse olen. *vink*
Jone

Posts: 8,258

#8 • • Jone Archibald Haddock
Soittopöytä on nyt toistaiseksi varattu. :)
ezzy

Posts: 8,060

#9 • • ezzy Droid-pappa
Mä voisin ottaa omat ilmaiseksi antamani pöydät takas :D
Jone

Posts: 8,258

#10 • • Jone Archibald Haddock

Replying to MYYTY: Soittopöytä:

ezzy, 26.1.2010 11:37:
Mä voisin ottaa omat ilmaiseksi antamani pöydät takas :D



Onko tässä käytetty sellaisiakin? Kyllä mä muistan sulta joskus vissiin 2 Lack-pöytää saaneeni, mutta ne ovat muussa käytössä. Saat ne halutessasi toki takaisin, koska ne on muuten menossa kaatopaikalle. :)
ezzy

Posts: 8,060

#11 • • ezzy Droid-pappa

Replying to MYYTY: Soittopöytä:

Jone, 26.1.2010 11:53:
---
ezzy, 26.1.2010 11:37:
Mä voisin ottaa omat ilmaiseksi antamani pöydät takas :D

---


Onko tässä käytetty sellaisiakin? Kyllä mä muistan sulta joskus vissiin 2 Lack-pöytää saaneeni, mutta ne ovat muussa käytössä. Saat ne halutessasi toki takaisin, koska ne on muuten menossa kaatopaikalle. :)



Nääh, kunhan kuittailin :D Anna jolleki joka tarvii, pistä hyvä kiertämään, bro!
Jone

Posts: 8,258

#12 • • Jone Archibald Haddock

Replying to MYYTY: Soittopöytä:

ezzy, 26.1.2010 14:12:
Nääh, kunhan kuittailin :D Anna jolleki joka tarvii, pistä hyvä kiertämään, bro!



Will do - ellen sitten käytä niiden pöytälevyjä maalausalustoina. Kämpästä on lähiaikoina lähdössä kiertoon paljon tavaraa raivausoperaation ohessa, joten ehkä sieltä löytyy jotain sullekin kiertoon. ;)
ezzy

Posts: 8,060

#13 • • ezzy Droid-pappa

Replying to MYYTY: Soittopöytä:

Jone, 26.1.2010 14:49:
---
ezzy, 26.1.2010 14:12:
Nääh, kunhan kuittailin :D Anna jolleki joka tarvii, pistä hyvä kiertämään, bro!

---


Will do - ellen sitten käytä niiden pöytälevyjä maalausalustoina. Kämpästä on lähiaikoina lähdössä kiertoon paljon tavaraa raivausoperaation ohessa, joten ehkä sieltä löytyy jotain sullekin kiertoon. ;)



Juu voin ottaa ylimääräiset laudat pois käsistäsi np np *pepsodent*