iTunes + Traktor: Kuinka tehdä Disco Dj:n ja Rock Dj:n keikkoja biisien sekoittumatta?

13 posts, 1 page, 4,074 views

DropIt

Posts: 66

#1 • • DropIt
Eli ongelmani on seuraavanlainen.

En halua nähdä Discokeikoilla rock biisejä listalla. Enkä erityisesti halua nähdä rock keikalla mitään lady gagoja pyörimässä traktorissa.

Ok. Mulla on soittolistat tietysti eri musagenreillä jne. mutta temmon mukaan etsiessä siellä välissä pyörii aina näitä rokkibiisejä ihan turhaan.

iTunesissa pystyy tekemään useita eri kirjastoja. Tein siis uuden kirjaston muistitikulle ja sinne alan kait laittamaan nyt kaikki rokkikeikoilla soitettavat biisitkin.

Kysymys kuuluu. Teenkö turhaa työtä? Miten tämän saisi tehtyä helpommin? Miten itse teette?


Aikaisemmin kaikki on ollut läppärin kovolla yhtäaikaa mutta nyt alkaa kertymään liian paljon biisejä.
kajis

Posts: 345

#3 • • kajis
Etkös sä pysty ID3 -tagaamaan (ainakin digitaalisten) biisien genret yms tärkeet infot? Sen jälkeenhän playlistissä biisien ettiminen genren perusteella on helppoa ku mikä.
DropIt

Posts: 66

#4 • • DropIt

Replying to iTunes + Traktor: Kuinka tehdä Disco Dj:n ja Rock Dj:n keikkoja biisien sekoittumatta?:

xybo, 23.10.2009 19:46:
iTunesiin voi ainakin tagittaa kaikki biisit tyyleittäin + tehdä category lisäfiltteriksi. En tiedä lukeeko Traktor moisia?



Olen tehnytkin soittolistoja mitkä on biitin mukaan ja joihin on kielletty pääsy biiseiltä joiden genre on rock, metal tai heavy jne.

Tässä olis ideana tehdä myös sellaset setupit ettei lisenssin rajat pauku.

Ne biisit siis pitää saada pois ihan kokonaan. :)
xybo

Posts: 1,100

#5 • • xybo meeple!

Replying to iTunes + Traktor: Kuinka tehdä Disco Dj:n ja Rock Dj:n keikkoja biisien sekoittumatta?:

DropIt, 23.10.2009 19:51:
---
xybo, 23.10.2009 19:46:
iTunesiin voi ainakin tagittaa kaikki biisit tyyleittäin + tehdä category lisäfiltteriksi. En tiedä lukeeko Traktor moisia?

---


Olen tehnytkin soittolistoja mitkä on biitin mukaan ja joihin on kielletty pääsy biiseiltä joiden genre on rock, metal tai heavy jne.

Tässä olis ideana tehdä myös sellaset setupit ettei lisenssin rajat pauku.

Ne biisit siis pitää saada pois ihan kokonaan. :)



Soittolistat on kyllä niin paskoja iTunesissa. Suosittelsin tagittamaan jokainen biisi niin tieto säilyy oli soittolistoja tai ei, sitten filtteroit ne biisit mitkä haluut ja deletoit ne kokonaan koko iTunesin soittolistoista.
Will Dragen

Posts: 144

#8 • • Will Dragen Armada Music, Hot N Cold

Replying to iTunes + Traktor: Kuinka tehdä Disco Dj:n ja Rock Dj:n keikkoja biisien sekoittumatta?:

serotonot, 23.10.2009 23:22:
---
Vibe, 23.10.2009 21:30:
Itsellä käytössä Serato. Seratolla homma toimii hyvin. Rockit vaikka muistitikulle, tikku irti koneesta ja vola! Ei ole biisejä soittolistassa..

---


Onpa hieno ominaisuus seratossa :D


On :D Luulis Traktorillakin toimivan
DropIt

Posts: 66

#10 • • Edited DropIt

Replying to iTunes + Traktor: Kuinka tehdä Disco Dj:n ja Rock Dj:n keikkoja biisien sekoittumatta?:

remotion, 24.10.2009 15:07:
---
DropIt, 23.10.2009 19:15:
En halua nähdä Discokeikoilla rock biisejä listalla.

---

tags, tai eri kansioissa biisit tai eri levyillä tai tikuilla :D


---

Enkä lady gagoja pyörimässä traktorissa.

---

send her my way, meitsin Valmetissa on aina tilaa ladylle!



Mulla jää ainakin kaikki biisit sinne traktorin track collectioniin, eli eivät häviä sieltä vaikka repisikin muistitikun irti koneesta. Heittää vaan herjaa että nyt ois tämän ja tämän verran biisejä kadoksissa, mitäs tehdään?

Nuo tagittamiset ja muut eivät kyllä mun mielestä sitä biisien kokonaismäärää mikä siellä näkyy vähennä yhtään. :P

Ei tätä kyllä helpolla saa mun mielestä toteutettua mitenkään. :)

Kaikkein helpoin olis 2 läppäriä. :) Ei vaan tunnu järkevältä sekään. :)
darudevil

Posts: 427

#11 • • darudevil Darude
En osaa ehkä samaistua ongelman ytimeen, joten kenties kyselen tyhmiä, mutta miksei kaikki biisit voi elää yhdessä libraryssä, ja sitten teet erilaisia soittolistoja, kuten esimerkiksi päälistat 'rock', jossa on kaikki rock-biisit, ja 'disco' jossa kaikki diskobiisit? Ja sitten muutamia muita joissa esim. bpm-kriteerinä, tai tyyli (hiphop/house/trance) jne. Traktorin haku on dynaaminen, tai miksi sitä nyt kutsutaankin, eli kun olet soittolistassa ja alat kirjoittamaan hakusanaa, niin kaikki siinä soittolistassa olevat nuo kirjaimet siinä järjestyksessä sisältävät jäävät listaan, muut katoavat. Ja jos painat enteriä, niin haku kohdistuu koko libraryyn.

Itse sorttaan biisit iTunesissa, jossa on helppo tehdä smart playlistejä (jotka huhun mukaan ovat tulossa jossain kohtaa ehkä piankin myös Traktoriin), jotka ovat hyviä esimerkiksi juuri tuon disco/rock jaon tekemiseen. Laitat johonkin kohtaan tägissä (kommentti, säveltäjä, ryhmä?) sanan rock/disco, ja teet smart playlistin, joka nappaa vain ja ainoastaan toisen noista. Sitten voit joka kerta keikalle lähtiessäsi importata uudet rock/disco kansiosta Traktoriin oikeaan soittolistaan (ja myöhemmin, kun smart playlistit tulevat Traktoriin, niin vain libraryyn riittää), niin pysyy tyylit omissa paikoissaan.
DropIt

Posts: 66

#12 • • DropIt

Replying to iTunes + Traktor: Kuinka tehdä Disco Dj:n ja Rock Dj:n keikkoja biisien sekoittumatta?:

darudevil, 26.10.2009 05:36:
En osaa ehkä samaistua ongelman ytimeen, joten kenties kyselen tyhmiä, mutta miksei kaikki biisit voi elää yhdessä libraryssä, ja sitten teet erilaisia soittolistoja, kuten esimerkiksi päälistat 'rock', jossa on kaikki rock-biisit, ja 'disco' jossa kaikki diskobiisit? Ja sitten muutamia muita joissa esim. bpm-kriteerinä, tai tyyli (hiphop/house/trance) jne. Traktorin haku on dynaaminen, tai miksi sitä nyt kutsutaankin, eli kun olet soittolistassa ja alat kirjoittamaan hakusanaa, niin kaikki siinä soittolistassa olevat nuo kirjaimet siinä järjestyksessä sisältävät jäävät listaan, muut katoavat. Ja jos painat enteriä, niin haku kohdistuu koko libraryyn.

Itse sorttaan biisit iTunesissa, jossa on helppo tehdä smart playlistejä (jotka huhun mukaan ovat tulossa jossain kohtaa ehkä piankin myös Traktoriin), jotka ovat hyviä esimerkiksi juuri tuon disco/rock jaon tekemiseen. Laitat johonkin kohtaan tägissä (kommentti, säveltäjä, ryhmä?) sanan rock/disco, ja teet smart playlistin, joka nappaa vain ja ainoastaan toisen noista. Sitten voit joka kerta keikalle lähtiessäsi importata uudet rock/disco kansiosta Traktoriin oikeaan soittolistaan (ja myöhemmin, kun smart playlistit tulevat Traktoriin, niin vain libraryyn riittää), niin pysyy tyylit omissa paikoissaan.



Levytarkastajien takia. Vai jännitänkö vaan liikaa? :D

Sen takia se samassa libraryssa eläminen arveluttaa. Nooh. Jokatapauksessa rokit alkaa oleen muistitikulla jollakin tavalla jaoteltuna (vaikka ei nuo rockin genret oikein olekaan hallussa :).
Saan nyt poistaa ne sieltä kovolta ja iTunesista kummittelemasta.

Eli selaan discobiisejä iTunesin kautta traktorissa ja rokkibiiseille teen traktoriin omat soittolistansa siltä muistitikulta. Silloin ne eivät ainakaan joudu sekaisin.

Ennen olen siis tehnyt darudevilin kans ihan samalla tavalla.
meizi m

Posts: 398

#13 • • meizi m Jytkemeister supreme
Tarkotaksä että sulla on soppariin nähen liikaa biisejä käytössä? Meibi ei kandee ihan hirveesti stressata sitä että niitä joku tulee laskemaan.

--
...