Himmee overdrive särö M-Audio Fasttrack Pro:ssa

6 posts, 1 page, 2,576 views

golem

Posts: 1,395

#1 • • golem Golem
Mul on toi M-Audio fasttrack pro, ja pari kertaa nyt käynyt niin (käytän sitä läppärin kaa), että ihan yhtäkkiä äänisignaali muuttuu täysin säröytyneeksi. Sama soundi sieltä tulee, mutta vahvan särön kera. Varmaan ois skobet menny rikki, jos olis vähänkään kovemmalla, oisin poistunut huoneesta ja toi tapahtuisi silloin.

Äänikortin ajurit on uusimmat. Ongelma ratkeaa sillä kun äänikortin ottaa pois päältä ja laittaa takaisin päälle. Olisi kuitenkin äärimmäisen epämiellyttävää jos toi tapahtuisi joskus keskellä keikkaa, niin siksi haluaisin löytää syyn siihen.

Mulla on latenssi 256 bytee, voisko se aiheuttaa voimakkaan särön, jos koneella menee joku tehosyöppö prosessi päälle? Mä oon ainakin käsittänyt, että liian alhainen latenssi tehoon tai prosesseihin nähden aiheutta click-pop soundeja, eikä tollasta suoraa overdrivee soundiin.

Mitään ideoita mitä tolle voisi tehdä...? Ainakin yksi ellei kaksikin kaveria on haukkunut ton interfeissin ihan lyttyyn et onko se vaan susi syntyessään..?
Jussi Soro

Posts: 6,385

#2 • • Jussi Soro choon!
Aika erikoiselta vialta kuulostaa ja veikkaan, että vika on enemmänkin hardis-, kuin softapuolella. Liian pieni latenssi tosiaan aiheuttaa klikkejä esim nauhoituksissa, eikä kyllä pitäisi ainakaan tuollaista tehdä missään tapauksessa.

Oma kappale on toiminut ihan kiltisti ja hyvin nyt pari vuotta, enkä muista kenenkään muunkaan laadusta valittaneen, joten kai tuo voi olla vain maanantaikappalekin.
muto

Posts: 1

#4 • • muto
Itsellä on sama ongelma m-audio audiophile USB:n kanssa. Käytännössä en pysty digitoimaan mitään tai pitämään esim nettiradiota koska ääni "hajoaa". Usein voin digitoida esim minuutin-30min ennen särön/pätkimisen alkamista. Olisi kiva tietää onko tähän jotain ratkaisua. Takuu ei ole voimassa. Muistelisin että joskus on ääni säröytynyt myös toistaessa mutta yleistä se ei ole.
DJ Rx

Posts: 2,527

#5 • • DJ Rx FINRG Recordings
Joo mun frendillä oli kanssa sama ongelma ton ozonen kanssa, M-audion lisäominaisuus, ei oo paljon mitään mitä tehdä paitsi vaihtaa valmistajaa ... sorry...

--
Due to graphic nature of this post viewer discretion is advised.

Lumpy

Posts: 873

#6 • • Edited Lumpy Big Mistake | Carbon Based | Finrg

Replying to Himmee overdrive särö M-Audio Fasttrack Pro:ssa:

DJ Rx, 14.10.2009 11:18:
Joo mun frendillä oli kanssa sama ongelma ton ozonen kanssa, M-audion lisäominaisuus, ei oo paljon mitään mitä tehdä paitsi vaihtaa valmistajaa ... sorry...



Itseasiassa ongelmat hävis kokonaan ku vaihdoin tietokonetta.

edit. PC:n kanssa oli yhtä helvettiä saada toimimaan kunnolla. Macbookin kanssa toimi aluksi loistavasti, kunnes usb-porttien ohjainpiiri hajos. Uudessa Macissa ei oo ollu mitään hämminkiä. En tiedä stten onko vika m-audion tuotteissa, vai oonko vaan sattunut aina hankkimaan susikappaleet tietokoneista.