Mistä teettää tapahtumien lippuja halvalla..?

6 posts, 1 page, 3,287 views

golem

Posts: 1,395

#1 • • golem Golem
Onkos kellään järkkäreillä mitään hajua, mistä saisi halvalla teetettyä tapahtumien lippuja? Yksi paikka missä niitä on tehty aika paljon on Tiketti, mutta niillä on hinnat noussut aika paljon ja lisäksi nykyään perii erillisen 40eur tulostusmaksun (jos heille ei laita tapahtumaa myyntiin) sen lisäksi, et liput maksaa 10-20 senttiä kappale, eli aika hinnakasta (tosin liput on "oikeita" lippuja, eli niitä on hyvin vaikea väärentää)

Lähinnä jos esim. järjestää UG-bileitä hippibudjetilla toi on aivan liian kallista touhua, ja jotkut vähän epälaadukkaammat liput (ohuet paperilaput, mutta jotka kuitenkin on jollain tapaa hankala väärentää tms..) olisi paikallaan.
Juhgu

Posts: 7,921

#2 • • Juhgu Virnistelijä

Replying to Mistä teettää tapahtumien lippuja halvalla..?:

Mun mielestä Tiketti on varsin edullinen kun ottaa huomioon millaista palvelua se tarjoaa, ja tosiaan lippuja on lähes mahdotonta väärentää sarjanumeroiden ym. takia.

Enivei, saatat päästä vähän halvemmalla, jos suunnittelet liput itse, pieniä lippuja paljon yhdelle arkille, sit väritulostat ja laminoit ne jossain painofirmassa, ja leikkaat myös itse. Jotain tyyliin 30e plus monta tuntia vaivaa ja helpompi väärentää (tosin kuka joidenkin hippibileiden lippuja jaksaa väärentää emt), vs. Tiketin jotain tyyliin 50e vaivattomasti, whatever floats your boats.

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

Avatar
#3 • • Reivaaja Guest

Replying to Mistä teettää tapahtumien lippuja halvalla..?:

Juhgu, 1.9.2009 06:35:
..tosiaan lippuja on lähes mahdotonta väärentää sarjanumeroiden ym. takia.


Monikohan niitä sarjanumeroita seuraa? Vähän vaikeampaa on löytää sopivaa paperia.

Bileisiin kun pääsee rohkeasti sisään kävelemällä. (minähän en tuollaista röyhkeyttä harrasta kuin pakon edessä)
Jussi Soro

Posts: 6,385

#4 • • Jussi Soro choon!
Yks tapa on ostaa valmiita lippuvihkoja ja teettää leimasin esim bileiden logolla, jolla leima joka lippuun. Noissa lippuvihoissa on aina numerointi, eli kannattaa varmistaa, että numerot on siltä väliltä joilta lippuvihotkin on, ja leima täsmää. Tuo nyt on jo suhteellisen vaikea väärentää, kunhan lipunmyynnissä huomataan seurata noita numeroita ja leimoja suht tarkkaan.
Juhgu

Posts: 7,921

#5 • • Edited Juhgu Virnistelijä

Replying to Mistä teettää tapahtumien lippuja halvalla..?:

Reivaaja, 1.9.2009 10:03:
---
Juhgu, 1.9.2009 06:35:
..tosiaan lippuja on lähes mahdotonta väärentää sarjanumeroiden ym. takia.
---
Monikohan niitä sarjanumeroita seuraa? Vähän vaikeampaa on löytää sopivaa paperia.


Tiketti toimittaa pienemmässä tapahtumassa listan sarjanumeroista ja isommassa lukijalaitteita, ja järjestäjä voi sit seurata tai olla seuraamatta jos ei huvita, mutta ei se kovin vaivalloista ole.

Bileisiin kun pääsee rohkeasti sisään kävelemällä. (minähän en tuollaista röyhkeyttä harrasta kuin pakon edessä)


Joo, jokaisessa bileissä löytyy aina muutama jotka yrittää kävellä sisään ignoraten lipunmyyntitiskin, mutta ne myös ohjataan aika rohkeaa vauhtia lipputiskille tai ulos. Ihan samaa sarjaa kuin ne jotka mussuttaa että miksen pääse sisään ku oon ton ja ton kaveri ja eiks mul oo nimee listas. Aina löytyy muutama ja se on jo niin vanha vitsi ettei toimi enää.

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

Avatar
#6 • • Reivaaja Guest

Replying to Mistä teettää tapahtumien lippuja halvalla..?:

Juhgu, 1.9.2009 10:57:
Joo, jokaisessa bileissä löytyy aina muutama jotka yrittää kävellä sisään ignoraten lipunmyyntitiskin, mutta ne myös ohjataan aika rohkeaa vauhtia lipputiskille tai ulos. Ihan samaa sarjaa kuin ne jotka mussuttaa että miksen pääse sisään ku oon ton ja ton kaveri ja eiks mul oo nimee listas. Aina löytyy muutama ja se on jo niin vanha vitsi ettei toimi enää.



Kovin geneeristä tietoa tuntuu olevan.