Naksahdukset ja rätinät pois LP->MP3

7 posts, 1 page, 2,361 views

#1 • • opmdevil Guest
Eli kertokaa millä saan nuo rätinät ja räksähdykset pois kun kopioin levyjä MP3:sti. Audacityllä lähtee osa mutta joitain jää ja on aika ärsyttäviä pitkässä juoksussa. Joten mikä on sellainen ohjelma joka on hyväksi koettu ja mielellään ilmainen, tosin voihan se vähän maksaa jos kunnolla toimii.
Skipi

#2 • • Skipi TrendClown Arctic Mystery Geminga UG-///

Replying to Naksahdukset ja rätinät pois LP->MP3:

opmdevil, 28.8.2009 22:14:
Eli kertokaa millä saan nuo rätinät ja räksähdykset pois kun kopioin levyjä MP3:sti. Audacityllä lähtee osa mutta joitain jää ja on aika ärsyttäviä pitkässä juoksussa. Joten mikä on sellainen ohjelma joka on hyväksi koettu ja mielellään ilmainen, tosin voihan se vähän maksaa jos kunnolla toimii.

jos sulla on joku yleinen vst-tukeva sekvensseriohjelma tai audioeditori.. niin esim wavesilta löytyy x-crackle plugin. http://www.waves.com/Content.aspx?id=201

tolla saa jonkun verran retusoitua naksuja, raksauksia ja popsauksia *nauru*
Damien

#3 • • Damien [tr3ox]
Ihan mikä audioeditori vaan, yleensä kräk ja pop o 1ms luokkaa, joten mä zoomaan räksyyn ja otan pois. Vinyyli rahinaa en lähtis sillee leipoo, ku filtterit sit ummettaa tuota äänenlaatua.
#4 • • opmdevil Guest

Damien, 28.8.2009 22:35:
Ihan mikä audioeditori vaan, yleensä kräk ja pop o 1ms luokkaa, joten mä zoomaan räksyyn ja otan pois. Vinyyli rahinaa en lähtis sillee leipoo, ku filtterit sit ummettaa tuota äänenlaatua.

Eli select ja delete?
Damien

#6 • • Damien [tr3ox]

opmdevil, 28.8.2009 22:40:
---
Damien, 28.8.2009 22:35:

---

Eli select ja delete?

Kyll, yleensä raidassa ilmeentyy aika moista V-käyrää ylös tai alas josta sen räksyn näkee selkeesti jos se on esim. skraidu. Mitä skidimpi sen pienemmät kuilut.