Zippo // kysymys sisällä.

4 posts, 1 page, 8,655 views

Druma

Posts: 416

#1 • • Druma En pidä itseäni juuri minään.
moi!

sattusko joku tietää zipoista jotain? mulla on suht uus zippo ja sit on melkein 20v vanha zippo.

Vaihdoin eilen molempiin uuden kiven ja täytin sytytysnesteellä. Uudempaan meni vähän runsaammin tota nestettä.

Ongelma on, että kun yrittää sytyttää niin ei tapahdu mitään. Ei tuu kipinää, joka sit sytyttäs ton koko paskan palamaan. Mut jos siirrän liekin muualta zippoon se palaa, mut suht huonosti, eli sen voi puhaltaa suht helposti sammuksiin.

Onko nää vaa liian märkiä vai oks toi "sulka" palanut loppuun ja pitäs vaihtaa?

kiiittooooos!
André

Posts: 457

#2 • • André Madwave, Force
Itse olen omistanut muutaman Zipon elämäni aikana.

Jos sydänlanka on palanut täysin mustaksi ja karrelle niin huomioithan, että se sydänlanka on sellaisen reilut 10cm pitkä, joten sitä ei kovin usein tarvitse vaihtaa. Sitä nostetaan vetämällä pihdeillä ylöspäin. Yleensä pari senttiä kerrallaan.

Mainitsit ettei kipinää tule, no raapaisupinnan puhdistus auttaa asiaan, toinen vaihtoehto on, että kivi ei joko kosketa raapaisimeen[a] tai on liian tiukassa.

[a] Olet pari kertaa päästänyt kiven loppumaan ja kiveä paikallaan pitävä holkki on kulunut loppuun, siis se mikä on jousessa kiinni.

Olet vahingossa laittanut esim kaksi kiveä päällekkäin.

Sanoisin että molemmat on korjattavissa, eikä Zipossa oikein ole ongelmaa mitä ei voisi korjata. Täältä ainakin löytyy useimpiin ongelmiin apu: http://www.zippo.com/FAQs/windproofLighters_FAQs.aspx

Täällä Helsingissä on ainakin omien tietojen mukaan yksi liike minne voi Zipon kanssa kävellä kysymään apua:
Havanna Aitta myymälä
Aleksanterinkatu 44
00100 Helsinki
Druma

Posts: 416

#3 • • Edited Druma En pidä itseäni juuri minään.
Kiitoksia paljon vastauksesta!

Jepjep. Pala vanhaa kiveähän oli jumittunut ja sain veks neulalla. Vittumainen pala.


Keskustelua jatkan, onko kenelläkään kokemuksia Zippo BLU -sarjan tuotteista?
mayah

Posts: 11,313

#4 • • mayah Hermostuksesta vapiseva skenekingi
Sanomaboksissa 4.9.2009 klo 21.21 käydyn keskustelun perusteella täten suljen tämän topikin vedoten viralliseen kysy tyhmiä-topikkiin.

*lukko*

Noni, turha kitistä, etten ois moderoinu täs viime aikoina.

--
Being happy is what I do best ^_^