IP-osoitteiden näyttäminen?

23 posts, 2 pages, 16,945 views

akir0

Posts: 2,554

#21 • • akir0 idleRPG champion 2009

extre, 21.5.2009 22:52:
vala:
Täysin väärä topic sinulla. Ei ollut kyse että onko sinulla salattavaa, vaan oikeudesta yksityisyyteen. On eri asia jos sen haluaa vapaaehtoisesti antaa pois.

blastic:
Uhka muodostuu nimenomaan siinä, että
1) ne yleensäkin näkyvät kenelle tahansa, myös ilman rekisteröitymistä
2) on maskattu liian pieni osa



Kerro nyt mulle, että mikä ihmee uhka tässä on kyseessä? Tää ei oo muutenkaan mikään anonyymifoorumi, vaan suurin osa käyttäjistä tuntee toisensa ihan oikeassakin elämässä. Miks sulla pitäis olla vapaaehtoisvoimin pyöritettävällä foorumilla oikeutta yksityisyyteen?
kuilu ja kummitus

Posts: 3,815

#22 • • kuilu ja kummitus

sts, 22.5.2009 08:48: Jos et siis tajunnut tuo yllä mainitsemani ip blokki tulee saksan suunnalta ja on tuon threadin aloittajan blokki joten epäilin tässä tapauksessa sinua sillä ip:si on yleensä saksalaisesta blokista.


Mikä on ip-blokki? Mä olen ymmärtäny, et blokki on esto? Ja nämä kysymykset ovat retorisia, mua ei itse asiassa kiinnosta, et mikä on "ip blokki", hyvin tää surfailu on sujunu ilman sitäki tietoa. Osaan myöskin ajaa autoa, vaikken tiedä kaikkea syyläreistä tai virranjakajista.

Kuten huomaat, en siis tajunnut. Monasti oletamme, että toinen ymmärtää käyttämämme kielen, ja sorrumme epäselviin ja tulkinnanvaraisiin ilmaisuihin. Tästä pääsee esittämällä kysymyksiä.

Ja josku niihin jopa vastataan! =)

Epäilykseni on/oli väärä sillä uskallat kyllä aina postata kommenttisi omalla tunnuksella.


On vai oli? Siinä on vissi ero. Juu, eipä mulkaan kauheasti salailtavaa ole, toki myös tuen heitä, jotka haluavat pitää oikeuksistaan kiinni, vaika ne kyseiset oikeudet eivät minua suoraan lämmittäisikään.

Se myönnettäköön, että bileinfoja ilmoittelen toisilla nickeillä.

akir0, 22.5.2009 09:35: suurin osa käyttäjistä tuntee toisensa ihan oikeassakin elämässä.


Tästä uskallan olla eri mieltä. Suurin osa käyttäjistä ei tunne toisiaan. Mä tiedän abt sata tyyppiä, joista tunnen ehkä kourallisen. Tää on tyypillinen harha netissä, toinen on se, että "meitä on monta!"

Myöskin, tämä tässä, kun istun läppärin edessä, näpyttelen näppistä ja vastaan sulle on oikeata elämää, se tapahtuu ihan oikeasti. Irl ja nettiaktit erotellaan kielipelissä "oikeasta elämästä", jotta ne, jotka eivät sitten muuta tee, eivät tuntisi oloaan niin nörtiksi. =P

--
Wikipedia: Internetissä leviää todellisen informaation ohella runsaasti epämääräistä ja valheellista tietoa. --- Joillakin ihmisillä tämä saattaa johtaa esim. toden ja epätoden rajan hämärtymiseen.

ValaX

Posts: 3,891

#23 • • ValaX

kuilun partaalla, 22.5.2009 10:07:
---


Kuten huomaat, en siis tajunnut. Monasti oletamme, että toinen ymmärtää käyttämämme kielen, ja sorrumme epäselviin ja tulkinnanvaraisiin ilmaisuihin. Tästä pääsee esittämällä kysymyksiä.

Ja josku niihin jopa vastataan! =)



Tää on totta. Mä oon välillä ihan pihalla näiden termien kanssa:D
Ja sitte kun kysyt, niin kysymykseen saa välillä vittuilua, välillä ei mitään ja välillä todellakin jopa sen vastauksen*nauru*