RENEGADE, BASSO, PIXELACHE & VJ FINLAND esittävät Helsinki Low Frequency Weekend HELOW '09 - 3 & 4.4

65 posts, 4 pages, 19,000 views

Lime_

#61 • • Lime_

Infekto, 4.4.2009 18:26:
---
Lime_, 4.4.2009 15:21: Jäi hiukan epäselväksi miksi tämä artisti oli pakko työntää dubstep iltaan?
---

Heitänpä oman arvauksen kehiin : Oiskohan homman nimi se että kyseessä ei ollut dubstep ilta vaan pikemminkin bassovetoisen musiikin ilta? (Fun Fact: Zinc , jota alunperin iltaan kaavailtiin soittaa pelkkää UK funky housee.)

Mutta tää nyt näitä iänikuisia puristihommia , jotkut diggaa kuunnella samaa soundia koko illan ja jotkut taas diggaa että tyylit vaihtuu 5 kertaa yhden dj setin aikana...

Vähän turhan kaukana nuo genret toisistaan.. paremmin olisi sopinut jos dnb:tä ja dubia olisi ollut yhtenä ja nuo bassohouset ja muut houset toisena päivänä. Molemmista soundeista diggaan, mutta se on vähän kuin söisi herkullista hyvin maustettua pihviä makean kermajäätelön kanssa.. väkisinkin jompi kumpi ei maistu enää hyvältä. Mutta samapa tuo enää näin jälkeenpäin.

Ja vaikka kyseessä ei ehkä ollut pelkkä dubstep ilta, niin ne artistit luultavasti veti kuitenkin eniten porukkaa kuuntelemaan. Ainakin kaikki joiden kanssa itse keskustelin oli paikalla ilmestynyt vain niiden takia.

Tosin Jackbeatsin hieno sekoitus miksaus tyyli toimi helvetin hyvin minulle henk.koht mutta taitaa vaatia aika laajan musiikkimaun jotta sellainen kolisi kaikille.
Infekto

#62 • • Infekto

Lime_, 5.4.2009 17:01:
---
---
Lime_, 4.4.2009 15:21: Jäi hiukan epäselväksi miksi tämä artisti oli pakko työntää dubstep iltaan?
---
Heitänpä oman arvauksen kehiin : Oiskohan homman nimi se että kyseessä ei ollut dubstep ilta vaan pikemminkin bassovetoisen musiikin ilta? (Fun Fact: Zinc , jota alunperin iltaan kaavailtiin soittaa pelkkää UK funky housee.)

Mutta tää nyt näitä iänikuisia puristihommia , jotkut diggaa kuunnella samaa soundia koko illan ja jotkut taas diggaa että tyylit vaihtuu 5 kertaa yhden dj setin aikana...

---
Vähän turhan kaukana nuo genret toisistaan.. paremmin olisi sopinut jos dnb:tä ja dubia olisi ollut yhtenä ja nuo bassohouset ja muut houset toisena päivänä.....

Ja vaikka kyseessä ei ehkä ollut pelkkä dubstep ilta, niin ne artistit luultavasti veti kuitenkin eniten porukkaa kuuntelemaan. Ainakin kaikki joiden kanssa itse keskustelin oli paikalla ilmestynyt vain niiden takia.

Vielä pientä taustaa valintoihin:
Aattelin homman niin että soitan mahdollisimman eri soundia kun muut jotta tulee laaja kattaus.(Etenkin kun Jack Beats soitti heti perään piti kattoo ettei tu samoja biisejä kun ollaan samaa genree ja samalla leibelillä)
Kävi mielessä sekin että ois voinu soittaa dubstep painotteisenkin setin mutta IMO liikaa yhtä genreä illan aikana on hemmetin tylsää.(Oisko siinä tullu jotain 4,5 tuntii dubsteppii ennen meikää)
Ja pitäähän puristeilla olla joka bileissä se hetki kun kokoonnutaan takaseinälle turisemaan tuoppi kädessä että "kauheeta paskaa" ,kuten veikkaan että Robin.S speed garage remixin tai viimeistäänkin Killers remixin kohdalla kävi *nauru*

Hankalia hommia kun soittaa montaa laatua.Maku asioitahan nämä lopulta.
(Ja sehän on hyvinkin mahdollista että settini oli yksinkertaisesti huono ,mutta aika hyvä meno tanssilattialla näytti olevan)
Lime_

#63 • • Lime_

Infekto, 5.4.2009 18:44:
---
Lime_, 5.4.2009 17:01:
---
---
---

---
Vähän turhan kaukana nuo genret toisistaan.. paremmin olisi sopinut jos dnb:tä ja dubia olisi ollut yhtenä ja nuo bassohouset ja muut houset toisena päivänä.....

---

Vielä pientä taustaa valintoihin:
Aattelin homman niin että soitan mahdollisimman eri soundia kun muut jotta tulee laaja kattaus.(Etenkin kun Jack Beats soitti heti perään piti kattoo ettei tu samoja biisejä kun ollaan samaa genree ja samalla leibelillä)
Kävi mielessä sekin että ois voinu soittaa dubstep painotteisenkin setin mutta IMO liikaa yhtä genreä illan aikana on hemmetin tylsää.(Oisko siinä tullu jotain 4,5 tuntii dubsteppii ennen meikää)
Ja pitäähän puristeilla olla joka bileissä se hetki kun kokoonnutaan takaseinälle turisemaan tuoppi kädessä että "kauheeta paskaa" ,kuten veikkaan että Robin.S speed garage remixin tai viimeistäänkin Killers remixin kohdalla kävi *nauru*

Hankalia hommia kun soittaa montaa laatua.Maku asioitahan nämä lopulta.
(Ja sehän on hyvinkin mahdollista että settini oli yksinkertaisesti huono ,mutta aika hyvä meno tanssilattialla näytti olevan)

No jaa, onko tuo itsensä mollaus nyt sitten mistään kotoisin kuitenkaan? Ei kuitenkaan ollut noilla minun aikasemmilla viesteillä mitenkään tarkoitus hyökätä liikaa henkilökohtaisesti. Olisi kyllä ollut mukava nähdä miten hommassa olisi käynyt jos benga olisi soittanut heti N-typen jälkeen ettei siinä olisi tullut niin suurta harppausta toisesta laidasta toiseen.

Parit videopätkät tuli otettua illan aikana, jos jotain kiinnostaa..
ja
Infekto

#64 • • Infekto

Lime_, 5.4.2009 19:06:
---

---
No jaa, onko tuo itsensä mollaus nyt sitten mistään kotoisin kuitenkaan? Ei kuitenkaan ollut noilla minun aikasemmilla viesteillä mitenkään tarkoitus hyökätä liikaa henkilökohtaisesti.

En mollannutkaan (?) mulle jäi hyvä fiilis setistä, kiitos siitä hyvälle menolle tanssilattialla
- toin vaan djn näkökulmaa esille tohon että miten milloinkin soitettavaa musaa valkkaan.
Ja ihan yleisesti mulla on paha tapa soittaa tahallaan biisjä joista tiän että puristijengi ei diggaa pätkääkään.

Kritiikkihän on aina todella tervetullutta - en ota nokkiini!! *hymy*
Oon samoilla linjoilla siinä että setti ois voinu toimia laajemmin jos ois ottanu 2 hausseinta raitaa välistä veke ja soittanu vaikka uk bassline/dubstep osastoo lopussa enempi.
Fornarina

#65 • • Fornarina
Kevennys:
Kyllähän se p*llu repes ja näytti repeevän niilläkin jotka ei kysesistä vehjettä omista!
Jumalauta mitä mahtimenoa, hikoiluttaa kun muisteleekin.. Toivon mukaan järjestäjät jäi sen verran voitolle, ett sais tommosta herkkua useamminkin. Kiitos täydellisestä viikonlopusta!