TranceFOAM GOES WINTER '09 21.2.2009 @ Helsinki

31 posts, 2 pages, 8,450 views

SamHard

Posts: 2,098

#21 • • SamHard

HappyHC, 23.2.2009 15:10:
Oli aika hirvee tapahtuma... oli pakko lähtee pois... jos olisin ilkeä (mutta kun en ole :-) kysyisin mikä on tulos kun turkulainen seksibaari järjestää trancebileet Hesassa ja käärrää paikalle bussilla turkulaisia seksibaarin asiakkaita :-) ? No, oli tosi vähän väkee... Surkuhupaisin tapahtuma jossa olen ollut... jos jotain positiivista sanoisi niin valot, musa, baari, narikka oli ok :-)




Heh kuulostaa kyllä erikoiselta.. miksi ihmeessä turusta tuodaan (varmaan turussakin
melko samanlaista kuin yleensä, eli geneeristä sakkia?) seksibaarin asiakkaat
helsinkiin bileisiin?=) Oliko noi sit enemmän seksibileet? Kuulostaa kyllä oudolla
tavalle hyvälle seksibileet, missä hyvä musa! (ilman geneeristä asiakaskuntaa siis*hih*)
Trancer

Posts: 46

#22 • • Edited Trancer
Mielenkiinnosta utelisin HappyHC'lta että mikä mahtoi tehdä tapahtumasta niin surkuhupaisen, sen ainoan tekijän lisäksi että helsinkiläiset eivät löytäneet paikalle??

PAIKAN VALINTA oli järjestäjien moka, myönnetään, Telakka studiot ovat vaan liian syrjässä ja ehkä tuntematon mesta vielä helsinkiläisille.
Musiikki / äänentoisto / valot olivat ensiluokkaista ammattilaisten hoitamaa, Dj't olivat alansa parhaimmistoa, anniskeluhenkilökunta sekä järjestyksenvalvojat asiansa osaavia sekä ystävällisiä! Vai voitko väittää että monissa bileissä baarimikot itse bilettävät tiskin takana yhtä paljon kuin lauantaina Telakka studioilla?

Turusta tuli noin 30 reivaajaa eikä mitään "turkulaisia erotiikka baarin asiakkaita" kuten HappyHC ilmaisi. Mukana oli uskollista reivikansaa jotka käy paljon bileissä Turun ulkopuolella, Dj'den sekä järjestäjien frendejä sekä porukkaa jotka pitivät Turun kesäisestä Trancefoam tapahtumasta.
Joukossa oli ehkä yksi "turkulainen erotiikka baarin asiakas" joka oli ostanut lipun sattumanvaraisesti, siksi että turkulainen erotiikka ravintola Blue Room myi ennakkolippuja!
Ja tämä yksi vanhempi mies häiritsi koska? No..

Noin 20 paikalle tulleista turkulaisista oli kauniita naisia mikä ehkä mahdollisesti häiritsi HappyHC'n ennakkoluuloista heteroajattelua - kaikki turkulaiset reivaajat eivät voi olla poikia sorry. Harmi sinäänsä että tämäkin oli negatiivinen asia, minusta reivikulttuuri on nykyajan hippikulttuuria ennakkoluulottoman ja suvaitsevan ajattelunsa vuoksi, vai mitä HappyHC?
Onko kauniit reivitytöt mielestäsi tyypillistä erotiikka baari asiakaskuntaa kuten junttimaisesti heitit?

Ihmetellään miksi Turusta "tuodaan asiakkaita", no nämä asiakkaat itse järjestivät bussin, kuljettajan ym. puitteet koska halusivat bileisiin.
Oli hienoa nähdä että Turusta jengi aktivoitui ja lähti noinkin suurella porukalla kannattamaan bileitä, siitä syvä kumarrus heille! *sydän*

Oli todella harmi miten vähän paikallisia löysi paikalle, oli syy mikä tahansa, sillä oikealla ihmismäärällä olisi tapahtumasta takuulla saanut todella hauskan ja ikimuistettavan kuten Turussa oli kesällä ensimmäisissä Trancefoam'ssa.

Eikö tärkeintä ole et jengi yrittää jaksaa järjestää bileitä ja hyviä puitteita muutenkin melko underground genrelle?
Vähän enemmän kannustusta ja vähän vähemmän tarpeetonta pään aukomista. Amen.

Rauhaa, reivejä ja rakkautta *pihkassa*
EricaSYKE

Posts: 24

#23 • • Edited EricaSYKE
Loistavasti kirjoitettu P.J.Promotions! *aplodit*


Järjestäjille ihana kiitos että uskalsitte yrittää! Ja pahoittelut ettei jengi löytänyt paikalle :(

Voin kyl itseni ja frendien puolesta sanoa et viihdyttiin ja oli hauskaa!
Porukka on vaan niin lahnoja kuten tämä "HappyMeal" ettei uskaltaudu tanssimaan jos ei ole sata muuta ihmistä joraamassa, me ainakin tanssittiin koko ilta *tanssittel*

Takuulla ollaan paikalla seuraavissakin trancefoameissa jos sellaiset järjestetään, ja voin puhua kyl kaikkien bussissa tulleiden puolesta, pelkästään hyvää palautetta kuuli paluumatkalla turkuun bussissa!

-Turkulainen naispuolinen erotiikka ravintola asiakas - *nauru*
Aeslie

Posts: 356

#24 • • Aeslie
P.J.Promotions kirjoitti ihan hyvin. Todella samaa mieltä asiasta.

Harmi etten itse päässyt paikalle koska satuin olemaan muussa maassa, muuten olisi kiinnostanut. Turun Trance Foam oli muistaakseni lopuun myyty. Ja tosiaan dj:t oli ihan kovan luokan nimiä, mieluustihan nuita olis tampannu.

Ja ite oon myös kuullut että Telakka studio olis hyvä mesta bileille riittävän iso and so on. Ehkä tuohon tapahtumaan se oli iso mutta jatkossa sinne sais kyllä järjestää jotain. Ne jotka paikalla omasta tuttavapiiristä kävi antoi pelkkiä kehuja paikalle, musalle.

Ihmismäärä bileissä tai sen puute ei aina ole ihan yksinkertainen juttu, eikä sen pitäisi kenenkään musiikista nauttimaan tullutta häiritä. Jos tulee bileisiin seurustelemaan se on sitten eri asia...

Eipä mulla tosin mitään järkevää sanottavaa ollut mut toivottavasti porukka jaksaa järkkää näitä bileitä ! thumbs up.
JasoX

Posts: 378

#25 • • JasoX Ruoska
Itse tuli oltua paikan päällä, ja mukavaa oli. Väsymys kyllä painoi kovasti johtuen ehkä edellisen illan Harder.fi pippaloista, joten meitä ei kovin paljoa tanssimassa nähty. Tosin fiilisteltiin muuten vaan siellä. Paikka oli loistava, oli kerrankin tilaa ja valot toimivat hyvin. Isot propsit järjestäjille että jaksavat tämmöisiä tapahtumia järjätä. Bilekansan puuttumista voidaan ehkä selitellä vähän sillä että samaan aikaan oli [reiv:] ja Clinic ja sillä että telakka studiot oli vähän uusi tuttavuus. Baari veti hyvin ja narikkakin toimi ja muut kanssa bilettäjät olivat mukavia. Muutamien biletuttavien kanssa kun tuli juteltua seuraavana päivänä niin ehkä olisi voinut olla enempi mainontaa kyseisestä tapahtumasta. Mutta kaiken kaikkiaan mukavaa oli. Lisää vaahtosettejä =)

--
heartbeat will never fade

Baikonur

Posts: 759

#26 • • Baikonur -LUNA-
Jollekiin laitettiin jotain johonkiin =))))

*piis* P.J.PROMOTION *piis*

TOMMOSIÄ PAKKO JÄRJESTÄÄ LISÄÄ!!!! Ainakiin niitä varten, ketkä ovat tulleet bussilla tai kävelemällä tai vaikkapas lentokonella ja ovat positiivista mielta!!!!
Itse olin koko illan vaahto puolella! Ja tykkäsin bongailemaa siellä!Vaatet tulivat vaan märäksi hiukka *nauru* Harmittaa vaan se, että kuvaaminen jäi melkein unohdettuna.... mut kyllä tosta pari hyviä kuviä onnistunut =)


LISÄÄÄÄÄÄÄ VAHTOAAAAAA!!!! =)
Amnesia

Posts: 888

#27 • • Amnesia
Välihuomautuksena (en ollut paikalla), että Telakka studiot ei toki ole mikään "uusi bilepaikka", siellä on ollut muutamat niinsanotusti vitun hyvät bileet, tosin muistikuvat on lähinnä 2000-luvun alkupuolelta. Loistava paikka silloin kun se sopii bileiden konseptiin, sitä nyt sitten voi itse kukin miettiä että millä konseptilla tuonne saa hilattua porukkaa ja millä ei, se on yleensä aika helposti arvioitavissa.
Avatar
#28 • • Edited niomic Guest
On kyllä aika kova riski yhdistää nykyään _erittäin harvoin_ käytetty syrjässä oleva venue ja ainakin minulle yksiä Turun bileitä lukuunottamatta täysin uusi järjestäjä / bile-brändi. En tiedä kuinka suurta osaa studiosta käytettiin, mutta aika kova homma se on saada täyteen näillä lähtökohdilla vaikka olisi käytössä melkein ne pienimmät huoneet mitä ko. tilasta löytyy.

Toisekseen, stadissa oli samana iltana tosiaan erittäin vakiintuneiden bile-brändien bileet, toiset vielä synttärit ja uuden venuen avaus (reiv: + redrum). Stadiin nyt on muutenkin aika vaikea tunkea, ellei mukana ole jotain erittäin kovia nimiä, skenessä hyvin tunnettu ja arvostettu järjestäjä / klubi jne. Täällä nyt on muutenkin ehkä hieman ylitarjontaa bileistä, vanhoja ja ihkauusia yritelmiä kaatuu vähän väliä ja uusia yritetään tuoda tilalle. Löytyy aika monta esimerkkiä paperilla ihan hyvistä yrityksistä genressään kohtuu kovien nimien kanssa ja huomattavasti tutummalla venuella kuin telakalla yrittäneistä porukoista joiden homma vaan ei ole lähtenyt lentoon.

Kunnioitan yritystänne, mutta toivoisin, että huomioitte ym. pointit, ettekä suoraan leimaa stadilaisia lahnoiksi :)

Minulle jäi ainakin bileitä edeltäneen keskustelun ja mainostuksen perusteella aika sekava kuva siitä, mikä bileiden teema oikeastaan on. Narikkajutuista tuli selville, että vaahtobileet on ainakin osittain kyseessä, mutta onko siellä koko ajan vaahtoa, voiko jossain bilettää vaahdotta kuivana jne. Näistä ei ole mitään infoa esim. tapahtuman sivulla:
http://klubitus.org/tapahtuma.php?id=16102

Edit: puusilmä löysi sieltä sittenkin maininnan: "-Vaahto-alue on rajattu" -parempi kuin ei mitään, mut ei toi paljoo kerro. Tästä tuli myös mieleen, et ois hyvä mainita mikä osa telakasta oli käytössä. Itse käynyt siellä varmaan neljät bileet 2000 jälkeen ja melkein joka kerta ollu eri hallit / huoneet / määrä huoneita käytössä.

Ymmärrän myös etteivät monet halua välttämättä yhdistää bileitä ja vaahtoa tässä mielessä. Myös moneen kertaan mainittu median ja lukuisten kuvaajien läsnäolo saivat ainakin minut hieman vastahakoiseksi, bileissä kuvataan joo, mutta en halua mennä bileisiin, joissa olen selkeästi _kuvattavana_. Järjestäjän kannalta ymmärrän tarpeen lisäpromootiolle lehtijuttujen suhteen ja hyvät kuvat tapahtumasta toimivat toki hyvin mahdollisten seuraavien tapahtumien promoamiseen. Mielestäni kuvaaja-aspekti tuotiin kuitenkin väärässä valossa esille edeltävään kuvattavana olemiseen viitaten.
HappyHC

Posts: 51

#29 • • Edited HappyHC
Tuosta järjestäjän puheenvuorosta kuultaa se, että taisi bileet olla hieman pettymys järjestäjillekin... olin hieman ilkeä, mutta toistan vielä postiivisen osan viestiäni: musa oli ok, valosyysteemit samoin, baarihenkilökunta oli mukavaa ja ystävällistä (hyvin treenattuja komeaita miesvartaloja :-), esitanssijat oli kauniita naisia, narikan ihmiset mukavia... eli puitteet oli ok, mutta yleisö (pienessä väkimäärässä korostui noin 10 ei-niin-reivi-väkeä-vaan-ehkä-erotiikka-baarin-asiakkaita ja niiden keskellä pari häirikköä) ja sen vähyys nyt vaan sen lässähtämisen teki... Harmi... omat odotukset oli korkealla ja odotin etukäteen enemmän... oliko syynä hesalaisten rasismi turkulaisia kohtaan :-p että hesalaisia ei tullut paikalle vai mikä...

"Noin 20 paikalle tulleista turkulaisista oli kauniita naisia mikä ehkä mahdollisesti häiritsi HappyHC'n ennakkoluuloista heteroajattelua - kaikki turkulaiset reivaajat eivät voi olla poikia sorry. Harmi sinäänsä että tämäkin oli negatiivinen asia, minusta reivikulttuuri on nykyajan hippikulttuuria ennakkoluulottoman ja suvaitsevan ajattelunsa vuoksi, vai mitä HappyHC?
Onko kauniit reivitytöt mielestäsi tyypillistä erotiikka baari asiakaskuntaa kuten junttimaisesti heitit?"

Mä en herjannut turkulaisia naisia :-) enkä alunperin sanonut sanaakaan bileiden naisista... mistä tuo kommentti tuli?

--
Muistan Bottan Berliini-illat hyvin...

Trancer

Posts: 46

#30 • • Trancer
Kiitoksia kaikille kommenteille, kritiikille, kehuille ja mielipiteille, jokainen niistä on luettu ja takaraivoon upotettu tulevaisuuden varalle - hienoja pointteja tuotiin esille.

Monia epäkohtia oli bileiden järjestämisessä ja riskiähän tämä aina on, mutta ehkä jo seuraavalla kerralla mainonta, bilepaikka sekä yleinen info ovat paremmin saatavilla ja esillä.
Näistä oppii ja nöyränä eteenpäin mennään!

Kesällä joka tapauksessa seuraavan kerran Turussa tampataan kauniin kesätaivaan alla se on varmaa joten kaikki uimapukuja valitsemaan kesää varten *jiihaa*
Ja ne bileet ovat TEILLE rakkaat ystävät jotka jaksatte vaahtoa fanittaa!
Myös vaahdon toimivuutta bileisiin epäilevät ovat lämmöllä tervetulleita *nauru*

Siihen asti; rauhaa, lisää reivejä ja rakkautta talven pimeyteen, friends & lovers *plur*
Avatar
#31 • • niomic Guest

a, 26.2.2009 09:43:
Siinä saatat olla oikeassa, että Telakkaa ei vielä oikein tunneta. Eihän siellä ole järkätty bileitä kuin vasta kahdeksisen vuotta.



Ehkä järkätty bileitä, mutta venue on _hyvin harvoin_ ollut bilekäytössä näiden vuosien aikana, eikä se ole kovinkaan tunnettu varsinkaan tiettyjen genrejen ja bilegeneraatioiden ulkopuolella. Meinasin lätkästä esimerkin toisesta vastaavasta paikasta, mutta eipä tule mieleen, kun ko. paikassa ei ole muutenkaan esim. baari- / bänditoimintaa pahemmin.

Propsit editistä.