Stanton "DaScratch" SCS.3d Controller vs. muut kontrollerit

14 posts, 1 page, 3,684 views

Daniel Braun

Posts: 1,626

#2 • • Daniel Braun wednesday?
Ei sytytä.
Jotenkin toi hypetys tosta o outoa, kuitenkin toi on vaan midikontrolleri.
Ei edes mikään kovin kummoinen.
Ennemmin fyysisen vasteen kaipaan.
Tai jos kosketuspintaa tahtoo läträtä niin Lemur.

Mä en näe tossa mitään mullistavaa.
Enemmän vois sanoa et pistäis vituttamaan.
Sami de Sousa

Posts: 1,221

#3 • • Sami de Sousa [Diggin Deep, Vibes]


Tiedä sitten onko vika käyttäjässä vai itse laitteessa, mutta skrätsäys kuulostaa ihan kuralta *eiei*

Tavallaan ihan siistin näköinen kompakti vehje, mutta toteutus ei kuitenkaan vaikuta kovinkaan vakuuttavalta...
Daniel Braun

Posts: 1,626

#4 • • Daniel Braun wednesday?

De Souza, 22.9.2008 20:31:



Tiedä sitten onko vika käyttäjässä vai itse laitteessa, mutta skrätsäys kuulostaa ihan kuralta *eiei*

Tavallaan ihan siistin näköinen kompakti vehje, mutta toteutus ei kuitenkaan vaikuta kovinkaan vakuuttavalta...


Jotenkin vaan toi on liian yritetty laite.
Aika väsynny konsepti.
Idea tossa vois olla ihan jees, mut ei tuollaisenaan o mikään houkutteleva.

Hienoa kuitenkin että selvästi nykyvalmistajat yrittää kovasti pysyä mukana enemmän ja enemmän digipohjalle suuntautuvassa dj jutussa.
Onhan toki serato/traktor/torq etc kaivannu siihen sunnattua kontrolleria mutta on niitä midikontrollereja aina ollu tarjolla.
Ton markkinointi on jotenkin niin "nyt voi tehdä näinkin" tyyppistä, ihan kuin olis jotenkin uus juttu.
Sami de Sousa

Posts: 1,221

#5 • • Sami de Sousa [Diggin Deep, Vibes]

Daniel Braun, 22.9.2008 20:35:
Jotenkin vaan toi on liian yritetty laite.
Aika väsynny konsepti.
Idea tossa vois olla ihan jees, mut ei tuollaisenaan o mikään houkutteleva.

Hienoa kuitenkin että selvästi nykyvalmistajat yrittää kovasti pysyä mukana enemmän ja enemmän digipohjalle suuntautuvassa dj jutussa.
Onhan toki serato/traktor/torq etc kaivannu siihen sunnattua kontrolleria mutta on niitä midikontrollereja aina ollu tarjolla.
Ton markkinointi on jotenkin niin "nyt voi tehdä näinkin" tyyppistä, ihan kuin olis jotenkin uus juttu.



Noi pari DJ Mocap videoo on kyl enemmänkin huonoja vitsejä. Aika erikoista, että Stantonin tiimi itse on laittanut tuollaisia videoita jakeluun *ding*

Itellä on kyl edelleenkin Korgin padKontrol vahvin ehdokas erilliseks kontrolleriks Eclerin Nuo4 mikserin kumppaniksi.
Daniel Braun

Posts: 1,626

#6 • • Daniel Braun wednesday?

De Souza, 22.9.2008 21:18:


Itellä on kyl edelleenkin Korgin padKontrol vahvin ehdokas erilliseks kontrolleriks Eclerin Nuo4 mikserin kumppaniksi.


Ai sul o Nuo4...
Mitäs oot diggaillu?
Mulla ollu about vuoden Nuo2.
Ecler kyl tekee ehkä parhaimmat mikserit mitä o osun vastaan.
Vaikka A&H:n Xonet ollu päteviä ja laadukkaita, tykkään mä omastani enemmän.
Tuntuu että tää mikseri on oikeesti suunniteltu soittajalle.

Miks padkontrol?
Miksei esim Akai mpd24/32?
Kolmekakkosesta ainakin meikäläinen tykkää.
Liukuja ja potikoita sopivasti ja padit erinomaiset.
Padkontrol tietty valaistujen padien osalta, mut muut kontrollit vähä ontuu...
Sami de Sousa

Posts: 1,221

#7 • • Sami de Sousa [Diggin Deep, Vibes]

Daniel Braun, 22.9.2008 21:33:
Ai sul o Nuo4...
Mitäs oot diggaillu?
Mulla ollu about vuoden Nuo2.
Ecler kyl tekee ehkä parhaimmat mikserit mitä o osun vastaan.
Vaikka A&H:n Xonet ollu päteviä ja laadukkaita, tykkään mä omastani enemmän.
Tuntuu että tää mikseri on oikeesti suunniteltu soittajalle.

Miks padkontrol?
Miksei esim Akai mpd24/32?
Kolmekakkosesta ainakin meikäläinen tykkää.
Liukuja ja potikoita sopivasti ja padit erinomaiset.
Padkontrol tietty valaistujen padien osalta, mut muut kontrollit vähä ontuu...



Eipä ole vielä uutta mikseriäkään, mutta sen osalta olen valintani jo tehnyt. Tarkoitus olis tehdä pakettitilaus lähiaikoina: Nuo4, Traktor Scratch, joku midikontrolleri sekä case levareille ja mikserille (muksut ei pääsis enää rääkkäämään laitteita *hikoil*).

Lukemani perusteella padKontrollissa olis huomattavasti herkemmät padit kuin mpd24:ssa. Lisäksi padKontrollin mukana tulevat softat , hieman pienempi koko ja valaistut padit ovat kallistaneet kuppia Korgin puolelle. Mutta tää kontrolleri onkin ainoa epävarma lenkki ennen kuin tilaus pistetään sisään. Kaikki kommentit ovat siis tervetulleita :)

Mikä sai sut hankkimaan 32:sen jonkun muun sijaan?
Daniel Braun

Posts: 1,626

#8 • • Edited Daniel Braun wednesday?

Mikä sai sut hankkimaan 32:sen jonkun muun sijaan?


32:sessa on enemmän kontrolloitavaa, neljä bankia padeille, kolme liu'uille/potikoille/nappuloille.
Isommat padit.
Padien tatsi lähinnä mpc:tä.
Kontrolleriksi sekä tuottamiseen että muuhun.
reinoh

Posts: 818

#9 • • reinoh
Ihan hirveetä PASKAA!!! *dissaa**grr*
Sami de Sousa

Posts: 1,221

#10 • • Edited Sami de Sousa [Diggin Deep, Vibes]

Daniel Braun, 23.9.2008 08:58:
---
Mikä sai sut hankkimaan 32:sen jonkun muun sijaan?
---
32:sessa on enemmän kontrolloitavaa, neljä bankia padeille, kolme liu'uille/potikoille/nappuloille.
Isommat padit.
Padien tatsi lähinnä mpc:tä.
Kontrolleriksi sekä tuottamiseen että muuhun.



Joo. padKontrollia on kehuttu myös mpd24:sta monipuolisemmaksi just tuottamiseen. mpd32 taitaa kyllä päihittää padKontrollin + siinä on liut ja enemmän potikoita, mutta maksaakin sitten hieman enemmän (ei tosin mitenkään huomattavasti). Tällä hetkellä, kun tuottamiseen ei millään riitä aikaa, niin pärjäisin kyllä Korgin NanoPadilläkin, mutta kunhan muksut vähän kasvaa ja opinnot saa pois alta niin olis aikaa taas omille tuotoksille ja silloin niille lisäominaisuuksille olis varmasti käyttöä.

Aika monessa paikassa myös mainittiin, että mpd24:n padit vastais kosketukseen vain keskeltä, kun taas padKontrollissa koko padin alueelta myös reunoista. Mites mpd32:n kanssa?

Mulle toi 32 saattais olla tarpeettoman monipuolinen ja lisäksi se veis hieman liikaa pöytätilaa dj-settejä silmälläpitäen.
Daniel Braun

Posts: 1,626

#11 • • Daniel Braun wednesday?

De Souza, 23.9.2008 11:37:

Joo. padKontrollia on kehuttu myös mpd24:sta monipuolisemmaksi just tuottamiseen. mpd32 taitaa kyllä päihittää padKontrollin + siinä on liut ja enemmän potikoita, mutta maksaakin sitten hieman enemmän (ei tosin mitenkään huomattavasti). Tällä hetkellä, kun tuottamiseen ei millään riitä aikaa, niin pärjäisin kyllä Korgin NanoPadilläkin, mutta kunhan muksut vähän kasvaa ja opinnot saa pois alta niin olis aikaa taas omille tuotoksille ja silloin niille lisäominaisuuksille olis varmasti käyttöä.

Aika monessa paikassa myös mainittiin, että mpd24:n padit vastais kosketukseen vain keskeltä, kun taas padKontrollissa koko padin alueelta myös reunoista. Mites mpd32:n kanssa?

Mulle toi 32 saattais olla tarpeettoman monipuolinen ja lisäksi se veis hieman liikaa pöytätilaa dj-settejä silmälläpitäen.


Ei se 32 paljoa enempää maksa.
Joku viiskybää thomanilla on eroa hinnoissa.

padkontron on kivan oloinen kyllä, mut vähän liian rajoitettu mun makuun.
Varsinkin liukuja/potikoita kaipaan.
Valot o vähän turhat pädeissä, ellei sit jotai efujen tms triggausta niillä tee ja se valo silloin olis ns on/off merkki.

Padit on Akaissa tuntumaltaan perhanan hyvät, ehkä laidoilta ei ota kosketusta, johtuen anturin pyöreästä muodosta, mutta en mä sitä edes rumpuja sisään paukutellessa o huoman ongelmaksi.
Fiilis padeissa on "kuminen" ja tarkka.
Tykkään.
Liu'ut jämäkät, ei muovinen fiilis ollenkaan (joka on ongelma usein midikontrollereissa)
Painaa sopivasti ja on tukeva laitos vaikka välil kovempaa mätkiskin...
Sami de Sousa

Posts: 1,221

#12 • • Edited Sami de Sousa [Diggin Deep, Vibes]

Daniel Braun, 23.9.2008 19:32:
Padit on Akaissa tuntumaltaan perhanan hyvät, ehkä laidoilta ei ota kosketusta, johtuen anturin pyöreästä muodosta, mutta en mä sitä edes rumpuja sisään paukutellessa o huoman ongelmaksi.
Fiilis padeissa on "kuminen" ja tarkka.
Tykkään.
Liu'ut jämäkät, ei muovinen fiilis ollenkaan (joka on ongelma usein midikontrollereissa)
Painaa sopivasti ja on tukeva laitos vaikka välil kovempaa mätkiskin...



Joo ei hinta kyllä näiden vaihtoehtojen välillä muodostuis kynnykseksi. Kun olet mpd:tä kehunut, niin tänään on tullut tehtyä lisää taustatutkimusta mpd:n ja padKontrollin välillä. Täytyy myöntää, että mpd alkoi kiinnostaa :) Ainoa miinus noissa kaikissa on edelleen koko, koska ensisijaisesti kontrolleri tulisi keikkakäyttöön ja sitä tilaahan ei dj-kopeissa tunnetusti ole (ja 32:sta tulis lisäpainoa yli 5 kiloa). Noh, eipä tämäkään mikään ylitsepääsemätön ongelma ole, standillähän siitä selvinnee ja taas hieman lisäpainoa kannettavaksi... *hikoil* *nauru*
Daniel Braun

Posts: 1,626

#13 • • Daniel Braun wednesday?

De Souza, 23.9.2008 20:07:

Joo ei hinta kyllä näiden vaihtoehtojen välillä muodostuis kynnykseksi. Kun olet mpd:tä kehunut, niin tänään on tullut tehtyä lisää taustatutkimusta mpd:n ja padKontrollin välillä. Täytyy myöntää, että mpd alkoi kiinnostaa :) Ainoa miinus noissa kaikissa on edelleen koko, koska ensisijaisesti kontrolleri tulisi keikkakäyttöön ja sitä tilaahan ei dj-kopeissa tunnetusti ole (ja 32:sta tulis lisäpainoa yli 5 kiloa). Noh, eipä tämäkään mikään ylitsepääsemätön ongelma ole, standillähän siitä selvinnee ja taas hieman lisäpainoa kannettavaksi... *hikoil* *nauru*


Koko tossa on miinus, mutta myös samalla plussa.
Ainakin on tukeva.
Mut ei toi ihan tota 5,8kg paina mitä thomann ilmoittelee.
Samaa kyl manuaalikin väittää, mut postipaketin lappusessa oli paino pakkauksineen muistaakseni 4,9kg ja uskoisin että noi pakettimaakarit punnitsee paketit suht kohdilleen...

Ei sille Korgillekaan kohtuu kivuttomasti löydy tilaa, dj kopit ny on useesti kohtuu ahtaita.
Mut aina löytyy ratkaisu... :)
David Amaro

Posts: 128

#14 • • David Amaro
kyllä se mpd24 ottaa kosketuksen ihan mistä päin vaan padia nappaa... ja rakenteeltaan on jämäkkä ja taattua akai laatua :)