Logic Pro 8 vs. muut softat - Mikä on stabiilein?

60 posts, 3 pages, 14,816 views

Beliar

Posts: 1,361

#41 • • Beliar

serotonot, 29.10.2008 09:57:
Onko muuten tullu parannusta niin paljon et kannattais lähteä upgradea tilailemaan?



Uh! Siis kysytkö päivityst' 3.x:stä 4:een? Todellakin kannattaa!! Nelosessa kaksi parasta ominaisuutta on huomattava lisävakaus (enää ei tarvitse konetta buutata prosessin jäätyä kummittelemaan Cubasen kaaduttua johonkin mystiseen VST virheeseen), mutta myös uusiksi tehty mixeri engine! 3:ssa joutui tekemään duunia, ettei alakerta menisi tukkoon - nelosessa taas joutuu tekemään duunia, jos haluaa bassojen tukkeutuvan.

Muita kivoja ominaisuuksia on järkevöitynyt moniydinsäikeitys - lisää tehoa siis palautuu käyttöön. Tuki 64 bittisyydelle, suuremmalle muistille ja kaikkee! Kannattaa se päivitys käydä noutamassa! *joo*

--
Mikä **tun desibeliraja?!?!

Lumpy

Posts: 873

#42 • • Lumpy Big Mistake | Carbon Based | Finrg
Kellään kokemusta, miten mäkissä toimii tuo cubase 4? Kiinnostais mahdollisesti hommata.
HS

Posts: 162

#43 • • HS
Toimii erittäin hyvin...*piis*
antonsonin

Posts: 2,712

#44 • • antonsonin laserpoint.

Beliar, 30.10.2008 21:58:
---
serotonot, 29.10.2008 09:57:
Onko muuten tullu parannusta niin paljon et kannattais lähteä upgradea tilailemaan?

---


Uh! Siis kysytkö päivityst' 3.x:stä 4:een? Todellakin kannattaa!! Nelosessa kaksi parasta ominaisuutta on huomattava lisävakaus (enää ei tarvitse konetta buutata prosessin jäätyä kummittelemaan Cubasen kaaduttua johonkin mystiseen VST virheeseen), mutta myös uusiksi tehty mixeri engine! 3:ssa joutui tekemään duunia, ettei alakerta menisi tukkoon - nelosessa taas joutuu tekemään duunia, jos haluaa bassojen tukkeutuvan.



Mä en ole kertaakaan törmännyt tuohon että joku VST vetäis koko sekkarin alas. Ja muutenkin kaatumiskerrat on yhden käden sormilla laskettavissa.

Tuo alakerran tukkeutuminen voi johtua Cubasen omista equista, koska niitä en kyllä edes käyttäisi bassojen rollaamiseen. En osaa sitten verrata tarkemmin SX3:sta Cubase 4:seen tuollaisessa työskentelyssä, kun en ole päässyt 4:sta vielä käyttämään miksausvaiheessa kunnolla. SX3:ssa en oo kyllä huomannut mitään erityistä tukkoisuutta bedin alueella Sonalksisin equja käyttäessä.

a.
kosmo

Posts: 759

#45 • • kosmo TJH87

antonsonin, 31.10.2008 10:11:
---
Beliar, 30.10.2008 21:58:
---
serotonot, 29.10.2008 09:57:
Onko muuten tullu parannusta niin paljon et kannattais lähteä upgradea tilailemaan?

---


Uh! Siis kysytkö päivityst' 3.x:stä 4:een? Todellakin kannattaa!! Nelosessa kaksi parasta ominaisuutta on huomattava lisävakaus (enää ei tarvitse konetta buutata prosessin jäätyä kummittelemaan Cubasen kaaduttua johonkin mystiseen VST virheeseen), mutta myös uusiksi tehty mixeri engine! 3:ssa joutui tekemään duunia, ettei alakerta menisi tukkoon - nelosessa taas joutuu tekemään duunia, jos haluaa bassojen tukkeutuvan.


---


Mä en ole kertaakaan törmännyt tuohon että joku VST vetäis koko sekkarin alas. Ja muutenkin kaatumiskerrat on yhden käden sormilla laskettavissa.



Tämäkin varmaan riippuu aika pitkälti siitä onko kyseessä crackattu VST vai ihan laillinen versio. (Sama pätee myös sekvenssereihin, eli imo koko sekvensserien stabiilius-keskustelussa ei ole mitään mieltä jos vertailukohteet on crackattyjä). Varsinkin windows koneissa VST(i) kyllä voi kaataa koko alustan, exploreria myöten...

tossa taannoin kun vaihtu vihdoin crackattu Logic lailliseen versioon tippui kaatuilukerrat monesta -> nollaan. Samaan ilmiöön on tullut törmättyä usean VST(i):n kanssa...
antonsonin

Posts: 2,712

#46 • • antonsonin laserpoint.

kosmo, 31.10.2008 10:17:
---
antonsonin, 31.10.2008 10:11:
---
Beliar, 30.10.2008 21:58:
---
serotonot, 29.10.2008 09:57:
Onko muuten tullu parannusta niin paljon et kannattais lähteä upgradea tilailemaan?

---


Uh! Siis kysytkö päivityst' 3.x:stä 4:een? Todellakin kannattaa!! Nelosessa kaksi parasta ominaisuutta on huomattava lisävakaus (enää ei tarvitse konetta buutata prosessin jäätyä kummittelemaan Cubasen kaaduttua johonkin mystiseen VST virheeseen), mutta myös uusiksi tehty mixeri engine! 3:ssa joutui tekemään duunia, ettei alakerta menisi tukkoon - nelosessa taas joutuu tekemään duunia, jos haluaa bassojen tukkeutuvan.


---


Mä en ole kertaakaan törmännyt tuohon että joku VST vetäis koko sekkarin alas. Ja muutenkin kaatumiskerrat on yhden käden sormilla laskettavissa.

---


Tämäkin varmaan riippuu aika pitkälti siitä onko kyseessä crackattu VST vai ihan laillinen versio. (Sama pätee myös sekvenssereihin, eli imo koko sekvensserien stabiilius-keskustelussa ei ole mitään mieltä jos vertailukohteet on crackattyjä). Varsinkin windows koneissa VST(i) kyllä voi kaataa koko alustan, exploreria myöten...

tossa taannoin kun vaihtu vihdoin crackattu Logic lailliseen versioon tippui kaatuilukerrat monesta -> nollaan. Samaan ilmiöön on tullut törmättyä usean VST(i):n kanssa...



Ja jos haluaa mahdollisimman vakaan Windows alustan työskentelyyn niin kannattaa jättää netti kokonaan pois sen jälkeen kun on ladannut kaikki tarpeelliset päivitykset.

a.
serotonot

Posts: 3,137

#47 • • serotonot Paul Easy

antonsonin, 31.10.2008 10:32:

Ja jos haluaa mahdollisimman vakaan Windows alustan työskentelyyn niin kannattaa jättää netti kokonaan pois sen jälkeen kun on ladannut kaikki tarpeelliset päivitykset.

a.


Miks?
antonsonin

Posts: 2,712

#48 • • antonsonin laserpoint.

serotonot, 31.10.2008 10:33:
---
antonsonin, 31.10.2008 10:32:

Ja jos haluaa mahdollisimman vakaan Windows alustan työskentelyyn niin kannattaa jättää netti kokonaan pois sen jälkeen kun on ladannut kaikki tarpeelliset päivitykset.

a.

---

Miks?



Palomuuri + virustorjunta + hirvee läjä muuta skeidaa mitkä tulee väistämättä koneelle hidastavat jo merkittävästi konetta.

Ja myös ihan sen takia että kaikki pikaviestiohjelmat ja ircit on turhia virikkeitä kun tekee duunia, kun niitä ei ikinä muista laittaa kiinni. :)
serotonot

Posts: 3,137

#49 • • serotonot Paul Easy

antonsonin, 31.10.2008 10:39:

Palomuuri + virustorjunta + hirvee läjä muuta skeidaa mitkä tulee väistämättä koneelle hidastavat jo merkittävästi konetta.

Ja myös ihan sen takia että kaikki pikaviestiohjelmat ja ircit on turhia virikkeitä kun tekee duunia, kun niitä ei ikinä muista laittaa kiinni. :)



Joo noi pikaviestimet kyl allekirjoitan mu eihän noi nykyiset virustorjunnat ja palomuurit vie kyl juuri muuta ku muistia. Muuta skeidaa en kyllä läjissä keksi äkkiseltään.
kosmo

Posts: 759

#50 • • kosmo TJH87

serotonot, 31.10.2008 11:00:
---
antonsonin, 31.10.2008 10:39:

Palomuuri + virustorjunta + hirvee läjä muuta skeidaa mitkä tulee väistämättä koneelle hidastavat jo merkittävästi konetta.

Ja myös ihan sen takia että kaikki pikaviestiohjelmat ja ircit on turhia virikkeitä kun tekee duunia, kun niitä ei ikinä muista laittaa kiinni. :)

---


Joo noi pikaviestimet kyl allekirjoitan mu eihän noi nykyiset virustorjunnat ja palomuurit vie kyl juuri muuta ku muistia. Muuta skeidaa en kyllä läjissä keksi äkkiseltään.



kannattaa kokeilla, saattaa olla softa/setuppi-kohtaista... mut ite käynnistin pc-aikoina aina koneen musan tekoa varten siten että taustalla ei pyörinyt juuri mitään ohjelmia, ja nappasin vielä verkkopiuhanki irti seinästä :) Vaikutti aika paljon, että ei pelkkää placeboa... ehkä...
Lumpy

Posts: 873

#51 • • Lumpy Big Mistake | Carbon Based | Finrg
Itselläni on jo suht koht vanha pc musakäytössä kahdella buutilla. Toinen buutti on nettikäyttöön ja toinen tviikattu pelkästään musakäyttöön. musabuutissa verkkoasetukset pidän päällä ja blokkaan kaiken muun verkkoliikenteen paitsi mäkin kanssa tapahtuvan. Hyvin toimii tuo tviikattu wintoosa. Käynnistyy lähes yhtä nopeesti ku mäkkini ja on todella vakaa. Itseasiassa nettibuuttia en edes viitsi enää käynnistää, koska kone on silloin paljon hitaampi. Syy miks edelleen tulee välillä käytettyä pc:tä on se, ettei mäkille ole saatavilla kaikkia mehukkaita softia. Nii ja Yamaha An1x*sydän**sydän**sydän*-editori ei toimi uudessa osx:ssä.
Andy

Posts: 1,019

#52 • • Andy
sonari ja toimii. :J

--
DONT EXCEED UR OWN TIME LIMIT

Beliar

Posts: 1,361

#53 • • Beliar

kosmo, 31.10.2008 10:17:


Tämäkin varmaan riippuu aika pitkälti siitä onko kyseessä crackattu VST vai ihan laillinen versio. (Sama pätee myös sekvenssereihin, eli imo koko sekvensserien stabiilius-keskustelussa ei ole mitään mieltä jos vertailukohteet on crackattyjä). Varsinkin windows koneissa VST(i) kyllä voi kaataa koko alustan, exploreria myöten...

tossa taannoin kun vaihtu vihdoin crackattu Logic lailliseen versioon tippui kaatuilukerrat monesta -> nollaan. Samaan ilmiöön on tullut törmättyä usean VST(i):n kanssa...



Niin, siis studiossamme ei käytetä yhtäkään kräkättyä softaa, sillä en edes pysty kuvittelemaan tilannetta, kun laskutettava asiakas istuu tarkkaamossa ja H2Oot vilkkuu ruudulla... *eiei*

VST-plugareita voi kuka tahansa koodata ja kuka tahansa niitä onkin koodannu, mikä tosiaankin näkyy niiden värikkäässä laadussa. VST:n vuotaessa muistinsa yli, vanha Cubase kaatui, ei sen kräkki!

--
Mikä **tun desibeliraja?!?!

Holle

Posts: 793

#54 • • Holle Beach X Member
Kysymys!! Melkein kaiken olen löytänyt jo kasista, mitä olen tarvinut, mutta kuinka saan midin ohjaamaan ulkopuolista synaa??
Lumpy

Posts: 873

#55 • • Lumpy Big Mistake | Carbon Based | Finrg

Holle, 9.11.2008 16:12:
Kysymys!! Melkein kaiken olen löytänyt jo kasista, mitä olen tarvinut, mutta kuinka saan midin ohjaamaan ulkopuolista synaa??



Itse teen näin. Muitakin tapoja lienee.
Luot environment-tilassa instrumentin ja määräät sille oikean midikanavan. Arrange-tilassa teet uuden raidan ja valitset kanavalle au-instrumenteista external instrumentin. Plugarissa voit valita environmentissa tehdyn midi-instrumentin sekä audiotulokanavan.
zanta

Posts: 131

#56 • • zanta Rovaniemen isäntä
taitaa mennä jo ihan off-topic hommaksi mutta oon koittanu löytää konstia siirtaa "vanhan" Acid projektin Logiciin...
ei taida onnistua millään?
cubasestahan kyllä esim saa logiciin projektit

--
hyvät bileet ei tunnu miltään jos ei välillä käy paskoissa bileissä

Lumpy

Posts: 873

#57 • • Lumpy Big Mistake | Carbon Based | Finrg

zanta, 9.11.2008 23:12:
taitaa mennä jo ihan off-topic hommaksi mutta oon koittanu löytää konstia siirtaa "vanhan" Acid projektin Logiciin...
ei taida onnistua millään?
cubasestahan kyllä esim saa logiciin projektit



Acidia ei oo tullu käytettyä aikoihin, mut pystyyks Acidis exporttaa omf-fileks? Sehän pitäis aueta Logicis tai Cubases.
Holle

Posts: 793

#58 • • Holle Beach X Member

Lumpy, 9.11.2008 22:38:
---
Holle, 9.11.2008 16:12:
Kysymys!! Melkein kaiken olen löytänyt jo kasista, mitä olen tarvinut, mutta kuinka saan midin ohjaamaan ulkopuolista synaa??

---


Itse teen näin. Muitakin tapoja lienee.
Luot environment-tilassa instrumentin ja määräät sille oikean midikanavan. Arrange-tilassa teet uuden raidan ja valitset kanavalle au-instrumenteista external instrumentin. Plugarissa voit valita environmentissa tehdyn midi-instrumentin sekä audiotulokanavan.

Juu, kiitos! Alkoi luonnistaa.
zanta

Posts: 131

#59 • • zanta Rovaniemen isäntä

Lumpy, 10.11.2008 13:24:
---
zanta, 9.11.2008 23:12:
taitaa mennä jo ihan off-topic hommaksi mutta oon koittanu löytää konstia siirtaa "vanhan" Acid projektin Logiciin...
ei taida onnistua millään?
cubasestahan kyllä esim saa logiciin projektit

---


Acidia ei oo tullu käytettyä aikoihin, mut pystyyks Acidis exporttaa omf-fileks? Sehän pitäis aueta Logicis tai Cubases.


No sitäpä ei ole tullut käytettyä aikoihin ja olen käsittänyt että ei pysty exporttaamaan OMF:ksi.

--
hyvät bileet ei tunnu miltään jos ei välillä käy paskoissa bileissä

Lumpy

Posts: 873

#60 • • Lumpy Big Mistake | Carbon Based | Finrg

zanta, 10.11.2008 21:48:
---
Lumpy, 10.11.2008 13:24:
---
zanta, 9.11.2008 23:12:
---

No sitäpä ei ole tullut käytettyä aikoihin ja olen käsittänyt että ei pysty exporttaamaan OMF:ksi.



No sit teet sillai, et tallennat midit midinä, ja exportaat audiot audioraitoina. Kasailet sitten logicissa kasaan. Onhan tossa hommaa.(nimimerkillä: On tullut harrastettua tätäkin aikas paljon...)