gordonBLEU - Oil (tyylikästä housea, uskokaa vaan;)

12 posts, 1 page, 3,449 views

woblz

Posts: 167

#1 • • woblz Tommi Oskari
gordonBLEU - Oil (kuuntele)
mikseri.net/gordonbleu

Biisin on tarkoitus olla housea/elektro-housea, muitakin biisejä saa toki kuunnella, soundit ja tyyli vaihtelee laidasta laitaan.

Softana toimii Reason 2.5, rautana on acerin läppäri ja ääni kuuluu sennheiserin px satasista ulos. Välillä toki oon tarkastanu kotistereoiden kaiuttimista vähän soundia, mutta onhan se suurimmaksi osaksi aikamoista mössöä

Mielipiteitä, ajatuksia ja rakentavaa kritiikkiä ois mahtava saada. Kiitoksia
Andy

Posts: 1,019

#2 • • Andy
Kuuntelin useita ton lisäx.

..monissa biiseissä oli niiku se yleinen soundi/balanssi sillai ihan kivasti hallussa..hieman veti vaa aina välil tylsäx ku olis enempi toivonu jotain koukutteluu tapahtuvan näissä..mikä olis sitte aina välillä mielenkiintoo enempi heretelly :j

--
DONT EXCEED UR OWN TIME LIMIT

Unik

Posts: 4,117

#3 • • Unik
Softana toimii Reason 2.5, rautana on acerin läppäri ja ääni kuuluu sennheiserin px satasista ulos. Välillä toki oon tarkastanu kotistereoiden kaiuttimista vähän soundia, mutta onhan se suurimmaksi osaksi aikamoista mössöä

Jos itse sanot noin...olisko ehkä fiksumpaa venana parempaa hetkeä ja sit kun olet itse täysin tyytyväinen lopputulokseen vasta laittaa tuotoksia eteenpäin ja pyytää palautetta?
KFMrockin

Posts: 250

#4 • • KFMrockin .
Lepposaa.. odotin enemmän räjähtävää meininkiä, mutta tä jäi tyylikkään asialliseksi. Kyllä tätä kuuntelee, hieman menee deepin puolelle omasta mielestä, toi basso linja tekee sen, mutta ei pahassa mielessä. Keep up the good work!

--
Kesäfiilismies

KFMrockin

Posts: 250

#5 • • KFMrockin .
Btw, oon kateellinen miksauksista:D

--
Kesäfiilismies

woblz

Posts: 167

#6 • • woblz Tommi Oskari

Unik, 8.2.2008 17:33:
Softana toimii Reason 2.5, rautana on acerin läppäri ja ääni kuuluu sennheiserin px satasista ulos. Välillä toki oon tarkastanu kotistereoiden kaiuttimista vähän soundia, mutta onhan se suurimmaksi osaksi aikamoista mössöä

Jos itse sanot noin...olisko ehkä fiksumpaa venana parempaa hetkeä ja sit kun olet itse täysin tyytyväinen lopputulokseen vasta laittaa tuotoksia eteenpäin ja pyytää palautetta?


Toki oon tyytyväinen tässäkin vaiheessa, mutta lähinnä tarkoitin että kovasta kompressointi+masterointi-yrityksestä huolimatta meinaa soundit "puuroutua", hence the mössö. Ja erityisesti miksaukseen liittyviä vinkkejä saa kertoa!

Kiitoksia kaikille kommenteista :)
Jussi Soro

Posts: 6,385

#7 • • Jussi Soro choon!

gordonSininen, 9.2.2008 00:31:
Toki oon tyytyväinen tässäkin vaiheessa, mutta lähinnä tarkoitin että kovasta kompressointi+masterointi-yrityksestä huolimatta meinaa soundit "puuroutua", hence the mössö. Ja erityisesti miksaukseen liittyviä vinkkejä saa kertoa!

Kiitoksia kaikille kommenteista :)


No en mä ainakaan tässä huomannut mitään mainittavaa puuroutumista. Ehkä jopa tällaseks soundiks turhan kliininen tuotanto, hiukan sais olla enemmän rumuutta soundeissa. Nyt toi detunettu leadi kuulostaa ainoolta nyrjähtäneeltä asialta koko biisissä. Hiukan enemmän kikkailua vois olla rakenteessa, mut kyllähän tää oikein kelpo vääntöä on mun mielestä.

Se puuro mitä varmaan tarkoitat johtuu reasonista, eikä poistu oikein millään. Exporttaamalla raita kerrallaan esim cubaseen tai abletoniin ja miksaamalla + masteroimalla siellä saa tehtyä hiukan tuolle ominaissoundille jotain, mutta ainoa jolla tuosta kokonaan pääsee eroon on vaihtamalla softaa... Itse oon toki tottunut reasonin soundiin sen verran, ettei se enää edes häiritse muiden tuottamassa musiikissa. Oon tullut siihen tulokseen, että aina kun se alkaa häiritsemään, on biisi valmis, koska siinä vaiheessa keskittyy jo epäolennaisiin :P
woblz

Posts: 167

#8 • • woblz Tommi Oskari
Ahaa.. vai reasonin ominaissoundi :) en oo muilla softilla vääntänykkään ni en varmaan oikeen hahmota tämmösiä juttuja. Fruityä on tullu kokeiltua mutta siinä vasta muovinen ääni onkin :D ainakin sillon joskus muinoin.

Ite teen nykyään niin etten käytä export-toimintoa ollenkaan vaan painan vaan cooleditissä rec ja reasonissa play. Omaan korvaan tuntuu ainakin paremmalta, vaikka en sinänsä tiedä millaista eroa ääneen sitten tulee.
drifter

Posts: 834

#9 • • drifter RoadMonkey | K1
Eipä noissa soundeissa nyt niin kauheasti parannettavaa ole, mutta tää oli kyllä sen verran monotoninen ja puuduttava että meinasin jo nukahtaa. Kyllä kuuteen minuuttiin saa vähän enemmän rakennetta tehtyä.

Tyylikästä? Jaa-a. Ikuinen mielipidekymysysysysys. Tyylikäs house = piano + saksofoni *jiihaa*. Elektrohuussi = hammaslääkärin pora *nyyh*.

Jätti kyl vähän kylmäksi. Hyvin tehty kuiteski. *lohduttel*

--
If its dry, smoke it.
If its wet, drink it.
If it moves, screw it.
If it doesnt move, load it into the truck.

Jinx

Posts: 2,615

#10 • • Jinx Superfeminine
Tylikästä housea ehdottomasti! *joo*

--
Pyllykkä

woblz

Posts: 167

#11 • • woblz Tommi Oskari

drifter, 12.2.2008 10:49:
Tyylikäs house = piano + saksofoni *jiihaa*. Elektrohuussi = hammaslääkärin pora *nyyh*.


Heh, näinhän se itsellänikin menee jos nyt ihan mustavalkoiseksi ruvetaan.

Toisaalta myös elektronisemmalta puolelta löytyy niitä helmiä, ihan ku pianohousestakin löytyy sitä poramateriaalia.

Ja tietysti tekisin pianosaksofonifunkbassohousea, jos osaisin soittaa mitään näistä instrumenteista/sämplätä niitä niin hyvin ettei ne kuulosta päälleliimatuilta :) Synasoundeja on vaan helpompi näin kotioloissa kälysellä läppärillä vääntää ;)

ja kiitos taas kommenteista paljon niinq
drifter

Posts: 834

#12 • • drifter RoadMonkey | K1
Totta totta. Kyllä miekin tiedän monta monta monta elektro ja progebiisiä jotka kuulustaa nii-iin siistiltä, mut mun mielestä oikee adjektiivi kuvaamaan niitä ei olis "tyylikäs" vaan "menevä" ,).

Topicci vaihtoon!!!1ykstoist

Sit teet sellasen pienen bassolinjakoukun sinne ja vähän lehmänkelloo kilkattaa, ni johan tykittää!

--
If its dry, smoke it.
If its wet, drink it.
If it moves, screw it.
If it doesnt move, load it into the truck.