Haaste promoottoreille: Carbon Neutral!

7 posts, 1 page, 3,694 views

choon!

Posts: 270

#1 • • choon!
Ilmastonmuutoksen aikakaudella tuskin mikään tuntuu yhtä typerältä kuin tuottaa toiselta puolelta maapalloa dj soittamaan musiikkia Suomeen.

Lentämisestä syntyvät hiilidioksidipäästöt ovat todella suuria matkustajaa kohden. Omaa taakkaansa voi keventää lahjoittamalla rahaa Carbon Neutral:in kautta hyväntekeväisyyteen, joka kohdistaa lahjoitetut rahat hiilidioksidipäästöjen vähentämiseksi.

Ulkomaiset klubit ja kansainväliset dj:t ovat myös ottaneet tilanteen vakavasti.

Nyt choon! haastaa muut Suomalaiset promoottorit pelastamaan maailmaa kanssaan. Lentokonetta käytettäessä choon! lupaa lahjoittaa rahaa lentomatkojen aiheuttaman hiilidioksidikuorman neutraloimiseksi. Kyseessä on pieni summa, alle 20 euroa lentoa kohti, mutta kyseessä on niin helppo tapa lähteä vaikuttamaan ruohonjuuritasolla että toivommekin jokaisen ulkomaisia artisteja tapahtumiinsa bookkaavan ottavan osaa.

Suuri osa lentoyhtiöistä on jo ottanut pallon vastaan, ja tarjoaakin jo lippuja varatessa mahdollisuuden lahjoittaa osuutensa Carbon Neutral-projektille.

Lisätietoa:
http://www.carbonneutral.com/

--
#1 club in Turku

daffy

Posts: 737

#2 • • daffy duck and cover
Hieno aloite! :) Saman asian voi muuten hoitaa myös kotimaan kautta, nimittäin Maan Ystävien lentomaksulla. Noista ulkomaisista yrittäjistä ei mulla ole sen enempää tietoa.

--
Ph´nglui mglw´nafh Cthulhu R´lyeh wgah-nagl ftaghn

Avatar
#3 • • Annakins Guest
Myös esim. British Airwaysillä on netissä tehtävän lippuvarauksen yhteydessä laskuri, joka laskee matkasta aiheutuvat päästöt ja niiden kompensointiin summan, jonka voi sitten lahjoittaa BA:n kautta YK:n ympäristötoimintaan.
Tyranoid

Posts: 1,552

#4 • • Edited Tyranoid FINRG
Toi Maan Ystävien meininki on osittain aika spedeilyä, lisäksi tuo 10% lentolipun hinnasta ei välttämättä juuri korreloi aiheutettujen hiilidioksidipäästöjen kanssa. Itse olen käyttänyt tätä: https://climatefriendly.com/ (Samaa palvelua käyttää muunmuassa WWF CO2-päästöjensä kompensoimiseen.)
Juhgu

Posts: 7,921

#5 • • Edited Juhgu Virnistelijä
Oikein kannatettava idea.

(vaikkakin olen vähän skeptinen sen suhteen, että kuinka se raha sit konkreettisesti vähentää niitä päästöjä)

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

Jussi Soro

Posts: 6,385

#6 • • Jussi Soro choon!

Juhgu, 31.1.2008 14:53:
(vaikkakin olen vähän skeptinen sen suhteen, että kuinka se raha sit konkreettisesti vähentää niitä päästöjä)


Ei kai se suoranaisesti niistä päästöjä vähennäkään, vaan lahjoitukset suuntautuvat hyväntekeväisyyteen, jolla pyritään vähentämään ilmastonmuutosta.

Paljon enemmänkin ja konkreettisia asioita voisi toki tehdä, mutta mielestäni on hyvä aloittaa edes jostain.
jaywink

Posts: 1,668

#7 • • jaywink bass warrior
respektiä tällaisesta *piis*

ja eihän se suoraan päästöjä mihinkään vähennä. rahalla kuitenkin kehitetään tapoja vähentää.