Kamalat Äidit ry ?! :D Part 1

30 posts, 2 pages, 12,449 views

Sielunkemia

Posts: 47

#22 • • Sielunkemia
Ihanaa kuulla teidän vastauksia,

Ajattelin itse kaivaa esimerkin jossa lasta estetään pääsemästä Internetiin; voitaisiin siis tavallaan todeta että hänet myös eristetään käyttöyhteisöllisestä tavasta keskustella muiden esimerkiksi kavereidensa kanssa. Toisekseen, kun näin tehdään, lapsi tulee varmasti välttelemään kotiintuloaikoja, koska viettää aikansa varmasti jossain näiden ystäviensä kanssa joilla nettiin pääsymahdollisuus on tai vaihtoehtoisesti kirjastoissa yms. muissa paikoissa.. Kun netin käyttöä ei nyt vaan voi valvoa juurikaan, varsinkaan kotiovien ulkopuolella on mielestäni parasta antaa asian levätä. Kyllä ne muutkin lapset näkevät aivan samat asiat, eikä se oli tähänkään sukupolveen asti näkynyt vahvasti.

Elkää eristäkö lapsia liikaa tekniikalta, jota tulemme käyttämään jatkossa yhä enemmän ja enemmän... Jos sen teette on vaarana, että lapsi eristäytyy myös muista yhteisöistä netin ulkopuolella.
plink

Posts: 1,405

#23 • • plink team paska
goatse sopii lapsille 3 vuodesta ylöspäin ja tubgirl olis about sellanen 5v+

--
en ollut paikalla silloin kun seksikkyys keksittiin.

Hitchhiker

Posts: 1,754

#24 • • Hitchhiker

Jonace, 13.11.2007 19:35:
Ihanaa kuulla teidän vastauksia,

Ajattelin itse kaivaa esimerkin jossa lasta estetään pääsemästä Internetiin; voitaisiin siis tavallaan todeta että hänet myös eristetään käyttöyhteisöllisestä tavasta keskustella muiden esimerkiksi kavereidensa kanssa. Toisekseen, kun näin tehdään, lapsi tulee varmasti välttelemään kotiintuloaikoja, koska viettää aikansa varmasti jossain näiden ystäviensä kanssa joilla nettiin pääsymahdollisuus on tai vaihtoehtoisesti kirjastoissa yms. muissa paikoissa.. Kun netin käyttöä ei nyt vaan voi valvoa juurikaan, varsinkaan kotiovien ulkopuolella on mielestäni parasta antaa asian levätä. Kyllä ne muutkin lapset näkevät aivan samat asiat, eikä se oli tähänkään sukupolveen asti näkynyt vahvasti.

Elkää eristäkö lapsia liikaa tekniikalta, jota tulemme käyttämään jatkossa yhä enemmän ja enemmän... Jos sen teette on vaarana, että lapsi eristäytyy myös muista yhteisöistä netin ulkopuolella.



Säännöstely ei välttämättä ole pahasta, sääntöjen luonti ja niiden noudattaminen luo molempien suhteen luotettavamman ympäristön kuin se ympäristö jossa lapsia ei kontrolloida ja annetaan tehdä mitä tahansa.

Muksuille varmaan on hyväkin opettaa, se ettei tietokone ole nykymaailmassa se ainoa ympäristö jossa roikkua pitkiä aikoja. Vaan heille pitää tarjota huomattavasti enemmän muitakin mahdollisuuksia viettää aikaansa esim. ulkona leikkin, joka tuntuu nyky muksuilta jo jääneen hyvinkin unohduksen partaalle.

Netti ympäristönä saattaa olla hyvinkin hämmentävä paikka kakaroille ja jokaisen vanhemman pitäisi pystyä edes jotenkin tätä ympäristöä kontrolloimaan (LUE ne pahimmat nettisaitit). Tämä ei kuitenkaan kaikissa tapauksissa ole välttämättä mahdollista, vanhempien kiinnostuksesta tietotekniikkaa kohtaan saattaa olla vähäistä ja näin ollen ei pystytä kontrollointiympäristöä rakentamaan.

Oho tuli oikein kukkahattutäti meininkiä *punastel*, tarkoitin tuolla lähinnä niitä nuorimpia perheen surffareita.
Avatar
#25 • • Annakins Guest

Jonace, 13.11.2007 19:35:
Ajattelin itse kaivaa esimerkin jossa lasta estetään pääsemästä Internetiin;



Eihän tolla sun esimerkillä ollut mitään tekemistä eristämisen kanssa vaan rajoittamisen. Sillä lapsella/nuorella on kuitenkin aika monta tuntia aikaa ennen ilta yhdeksää käyttää sitä interwebbiä.
Freja

Posts: 8,775

#26 • • Freja Sihteeri
Eiks tää keskustelu mee jo ihan tähän Vanhemmuus ja vanhemmat?

Mun on itseasias tuonne pitänyt jo kauan kirjoittaa, mut en oo viel saanut aikaseks, koska se vaatisi niin paljon aikaa, koska mulla on paljon sanottavaakin.

Mä en suosi sitä, et lapselta pitäis kieltää kaikki, mutta esim netin käytön rajoittaminen on mielestäni hyväksyttävää, ja lasken sen samaan sarjaan kuin kotiintulo-/nukkumaanmenoajat yms.

Rajoja täytyy olla.

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

Ober

Posts: 587

#27 • • Ober Dog shit taco
Vitut intti pojasta miehii tee, Internet ruuls!!
Avatar
#28 • • Julius Guest
mä ainaki kasvattaisin mun lapsen lasipurkissa. oon nyt jonki aikaa jo miettiny et jos ois vaa tarpeeks iso lasipurkki ja tarpeeks hyvä selitys ni kyllähän chuck norrisinki ois pakko hogata
et ainut asia mitä maailmast tarvii tietää et se on mun lasipurkin ulkopuolella...

CA-MOON!!! *enkeli*
spoinkel

Posts: 398

#29 • • spoinkel Alferd Heatpacker
Kyl mää selittäisin varmaan ekana mun penskalle goatsen. Tai ehkä se kysyis itse, että isi mitä tuossa sun paidassa lukee?

--
Buffalo buffalo buffalo badger Badger badger buffalo Buffalo.

Damien

Posts: 2,882

#30 • • Edited Damien [tr3ox]
Jaa-a kannattaa blokata kaikki, telkkari ja netti. Kyllä sitä lasta voidaan suojella. HAH! Siinähän pyörittelevät selittely vastuuta, kun se mukula ei edes tuu kysymään asioista, vaan alkaa toteuttaa suoraan sisäistä Auvistaan.

En usko sensuuriin vaan käsittelyn voimaan. Se mukula ei osais ees ettiä sieltä netistä paskaa,sitten ne aikuiset menee ja luo taas "kielletyn arkun salaisuuden" piilottamalla pahat asiat. Paskat niitä pidä piilottaa - elämä vaatii balanssia - antaa pahojen asioiden vaan olla ja korostaa niitä hyviä asioita.

ps. edit: eli joo siis rajoja pitää olla, kello 22 nukkumassa , mutta kaikenmaailman suodatuksille sanon ein koska ne ei tuu toimimaan... ei iNTERnJET vaan iNTERNET!