Millä elätät itsesi?

293 posts, 15 pages, 102,422 views

nuance

Posts: 1,963

#281 • • nuance cov ops, combat, sunrise

Rubicon, 26.2.2008 18:07:
Onks pojalla nyt mennyt kadut vähän sekaisin,
mä oon kyl ostanut sua vaan uudenmaankadulta.



niinno sulle mä myynkin vaan vähän ikäänku harrastuksena, vaasankadulta se elanto tulee.
Rubicon

Posts: 550

#282 • • Rubicon

nuance, 26.2.2008 18:13:

niinno sulle mä myynkin vaan vähän ikäänku harrastuksena, vaasankadulta se elanto tulee.



Ah sí, kotivastaanotto!

--
In this white wave, I am sinking in this silence.

placiq

Posts: 1,260

#283 • • placiq Jorkki
1-3 päivää viikosta tulee oltua töissä koulun ohella. onneks on helppo jakso lukukauden loppuun saakka, niin tulee jotenkin toimeen kesään saakka.
Porsas04

Posts: 792

#284 • • Porsas04 Team Sika

POSER, 17.7.2007 11:46:
Leikin pankissa pankkineitiä ja kusetan ihmisiltä rahat rahastoihin.


kolmanneks alhasin ammatti heti seksuaalirikollisten ja kiinteistövälittäjien perässä!*tirsk*

--
Team *possu*

alphamagic

Posts: 3,628

#285 • • alphamagic
Siivoojana / koulutan uudet työhön uuden projektin myötä :)
Tykkään työstäni, näkee erilaisia persoonia jne. Ja työt jää aina työpaikalle... Mikä on ainakin ittelleni aika tärkee aspekti.

--
-Jyri on vähän niinku vanha raveriffi - kaunis ja yksinkertainen.

Avatar
#286 • • Rujo Mutantti Guest
Koulussa jaettavilla perunoilla.
Nomade

Posts: 182

#287 • • Nomade 1:100 000
styroksilla.

--
There is no theory of evolution. Just a list of animals Chuck Norris allows to live.

Avatar
#288 • • REivaaja Guest

Miltzu, 12.2.2008 09:50:
Metso Mineralsin SAP-hankkeen johtoryhmässä tittelillä "Manager, SAP Master Data". Eli suomeksi siis turhanpäiväisiä tietokonehommia paskalla palkalla :)

Mä luin just artikkelin että SAP koodaajat on niin harvinaisia että ne voi pyytää mitä haluaa??? Oliko nyt Prosessori vai Tietokone...
Avatar
#289 • • Edited REivaaja Guest
Mua rupes ärsyttämään ku ämmät aina antaa korkeimmin tarjonneelle. Mäki päätin ruveta loisii ja mitä rikkaampi, sen rakkaampi. Ei mua voi kyl huorax sanoo ku tää toiminta on säätiöpohjaista ja varat tulee lahjoituksina. Amerikkalaiset perijättäret on mun spesiaali alaa ku siellä saa verohelpotuksia mun palveluista. Ja niille on helppo leperrellä ranskaa ku ei ne osaa sitä sen paremmin ku mäkään. Suomalaisten kanssa pitää tiskata (yöks) tai ripustaa tauluja et homma toimii ja se on musta aikaa halventavaa...
Axu-T

Posts: 427

#290 • • Axu-T
Jälleen on yksi yö (torstai) takana ja työltä se tuntuu usein levyjen soittelukin.

Olin about 9 vuotias kun tiesin haluavani soitella levyjä "isona" ja sitä teen, oli paikka tai musalinja mikä hyvänsä. Kun ei liiemmin piittaa missä paikoissa biisien kanssa sählää ja on alalla saanut oppinsa, niin deejiinä voi myös elättää itsensä. Moni on valinnut diilinsä ja kuvionsa paremminkin, mutta en haluaisi muuta työtä tehdä. Kutsumusammatti siis.

Rahat on aina tietenkin finito, mutta henk.koht. pakko myöntää, että on usein omasta elämäntyylistä kiinni jos ei saa mitään säästöön. Sama varmaan mitä ansiotyötä tekee, aina pitäisi osata laskeskella ja laskelmoida. Eipä ainakaan meikäläisellä ole hillintää siihen. Deejiinä ehkä pahinta on että rahaa tulee tuhlattua niin turhiin kuin tarpeellisiinkin levyihin hillittömiä summia vuodessa. Musiikki on pakkomielle ja jos sillä saa jotain ansaittuakin, niin oravanpyörä pyörii niin että hengästyttää välillä.

Omalla kohdalla tärkeää on että ei enää ole vuosiin tarvinut turvautua KELA:n tai akuutimmin lähisukulaisilta vippailuun. Oman toiminimen voimin voi helpommin hallita omaa työrytmiään ja talouttaan. Voin suositella alasta riippumatta, mikäli ammattitaitoa ja luovuutta riittää.

PS. Ylimääräinen kiitos maailman parhaalle vuokraisännälle joka on ymmärtänyt elämäntyylin ja ajoittaiset latenssit vuokrien maksussa.. heh.. =D
Miltzu

Posts: 188

#291 • • Miltzu

REivaaja, 29.2.2008 03:28:
Mä luin just artikkelin että SAP koodaajat on niin harvinaisia että ne voi pyytää mitä haluaa??? Oliko nyt Prosessori vai Tietokone...



Jep, kyllähän SAP-osaajille (koodarit, hyvät konfiguroijat etenkin erikoisimpiin moduuleihin jne) maksetaan aika lahjakkaasti. Mä nyt en satu tippumaan (vielä) siihen kategoriaan. Ja konsulttina tai yrittäjänä tienaisi paremmin kun näin teollisuudessa. Mutta tätä aikansa ja parin vuoden päästä jotain muuta, kun on vähän kerätty kannuksia :) Ja kyllä mä nykyiseenkin palkkaan suht tyytyväinen olen, ikävuodet ja työssäolovuodet huomioon ottaen.

--
And if you only knew just how much the sun needs you to help him light the sky, you would be surprised

Tukaanl

Posts: 139

#292 • • Tukaanl I Dont Give a Flying Fudge!
Kirvesmiehes! Tai oikeastaan jo 15 vuotiaana aloitin ja siitä lähtien ollut alalla.
Siinä samassa kaiken näköistä muutakin hommaa mitä alalle kuuluu mm. Antura muotitukset, pommisuojat, talon pohjat, katot, sadevesi järjestelmät, tai no pohjista kattoon oikeastaan on tullut tehtyä kaikkea. :)

Nyt jos vielä jatkaisi opiskelua insinööri astelle. Saisi vähän papereita ja etenis lisää uralla sekä sais mahdollisuuden alita vähän laajemmassa mitakkavassa mitä tekee.

Hieno ala mielestäni ja vaikea kuvitella että missään muualla viihtyisikään kuin noissa töissä missä nyt olen. :)

--
I Am Not Your Rolling Wheels, I Am The Highway.
I Am Not Your Carpet Ride, I Am The Sky.

Peppermint

Posts: 325

#293 • • Peppermint

Miltzu, 29.2.2008 12:32:
---
REivaaja, 29.2.2008 03:28:
Mä luin just artikkelin että SAP koodaajat on niin harvinaisia että ne voi pyytää mitä haluaa??? Oliko nyt Prosessori vai Tietokone...

---


Jep, kyllähän SAP-osaajille (koodarit, hyvät konfiguroijat etenkin erikoisimpiin moduuleihin jne) maksetaan aika lahjakkaasti.



Aiheeseen liittyen, meille (iiiiso firma) haetaan SAP-koodaajia 4-5 kpl. Eikä tartte edes osata SAPpia, kunhan osaa koodata ja on nopea oppimaan. Jos kiinnostaa hyvä duuni niin laittakaa viestiä :)

--
Oldschool, baby