kun tosta haluis auttaa mut ei voi...

15 posts, 1 page, 4,596 views

Danskuh

Posts: 675

#1 • • Danskuh pikku-Dee
mitä sillon?...sitä pohtii ja miettii....täs lähiaikoin tosi rakas ystävä joutu vaikeuksiin..itseaihettamana,riskit tietäen..mut silti...nyt itel on syyllinen olo(vaikken ollut osallisena mihinkään),iso kolo,tyhjä kolo sisäl mikä kaipaa toista,ikävä,epä tietoisuus tulevaisuudesta ...kunpa vois auttaa...ottaa osan sen ongelmista...miettii et kestääxen pää tän kaiken,auttaa siinäkin...ihan mis vaan..mut nyt juuri ei oo mitää tehtävis..pitää vaan oottaa ja oottaa...mul meinaa itelki mennä voimat mut voima riittäis aina auttaamaan toista..mä haluun niin paljon sen ihmisen lua ja silittää sen päätä ja lohduttaa et kaikki on viel hyvin...paljon tuskaa ja ikävää tää yhteiskunta meille kaikille jakaa.(jotkut itesiheuttamaa jotkut yhteiskunnan)..monet varmaan tietää mitä mä tarkotan..kaikil on varmasti jossain vaihees ollu se tuska ku ei voi auttaa...ei saa illal kunnol nukuttuu...aamul ensimmäisenä ku herää tulee se mieleen ja tuo mukaanaan myös sen pahanolon tunteen...päiväl hetkex ehkä unohtuu mut kaikki viittaa ja muistuttaa,katot telkkarii tai näät ihmisii tai ihan mitä vaan..joku paikka joku biisi ihan mikä vaan...tuntuu et se ihminen on mennyt pois mun elämäst ku se ei oo enää siin mun vieres ja heitä jotai ihmeläppää,naura munkaa samoi vanhoi tyhmii juttui tai muistele vanhoi,biletä munkaa,pidä mua ajantasal,ja se ketä välittää must ja näyttää sen ja pitää must kiinni...ja muutenki...mut jos joku on oikeesti jossain olemas joku ihme niin saan sen ystävän mun viereen kohta ja koulutettuna tähän ei helppoon eläämään...rakastan sitä ihmistä*sydän* jos teil on jotai...niin...lisätkää...*sydän* SIIS AIHEHAN TÄHÄN OLI KUN TOISTA EI VOI AUTTAA...*ding*

[muokattu 10.4.2003 20:54]
Uhuu

Posts: 844

#2 • • Uhuu Member of Team AD/HD ~kekkuloidi~
voi kun sun sisällä on tuskaa....
kunpa kaikki kääntyisi parhain päin ja kummankaan teistä ei tarvitsisi surra.
sä taidat olla juuri sellainen hyvä ystävä. sellainen joka välittää ja kaipaa, antaisi vaikka paidan yltään kun vaan toisella on hyvä olla.
nostan sinulle hattua... ja toivotan voimia.
muista, että et riko itseäsi murehtimalla liikaa. asioille ei voi mitään ja ne kulkevat eteenpäin omalla painollaan. hartiasi eivät jaksa kantaa kahden ihmisen tuskaa... ei ainakaan pitkää aikaa..

kaikkea hyvää sinulle ja ystävällesi. toivottavasti kesä tuo tullessaan auringon elämäänne ja kaikki kääntyy parhain päin. voimia ja helpompia päiviä...

Uhuu

--
\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\"Today is the first day of the rest of my life...\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\"

Avatar
#3 • • greenie Guest
Jos ei voi auttaa toista, niin mitä turhaan sitä vastaan pyristelemään. Pää menee vaan rikki. Liiallinen altruismi ei ole hyväksi. On varmasti asioita, joita voisin itsekin potea loppuelämäni, tuntien katkeruutta, surua ja niin edelleen, mutta se ei ole järkevää. On parempi vain hyväksyä jotkut asiat ja niiden mahdottomuus, kuin vaipua eräänlaiseen itsesääliin, jonka pohjana on täysin absurdi oletus kaikkivoipaisuudesta.

P.S. Karmea tapa kirjoittaa sulla.
Riku

Posts: 3,187

#4 • • Riku The Little Prince
Hmm, vaikea uskoa että sellaista tilannetta onkaan missä ei voisi mitään tehdä. Vaikka toisella olisi joku parantumaton fyysinen sairaus johon ei voi vaikuttaa, voi silti auttaa toista henkisesti. Itse olen pahimmillaan passittanut tuttuni pakkohoitoon siinä vaiheessa kun aloin liikaa pelätä ettei tämä selviä omin avuin eikä edes oikein yrittänyt enää itse korjata asioita. Varmaankin elämäni vaikein päätös tosin, myönnettäköön. Joskus pitää kuitenkin tehdä asioita jotka eivät omalta kannalta tunnu oikeilta ja joista tuntee huonoa omaatuntoa, jos ne ovat toisen parhaaksi. Tämä ystäväni jäi henkiin vaikkei meistä välillä kumpikaan siihen enää uskonut.

Välillä auttaminen voi olla jopa tahallista potkimista ja satuttamista. Se ei ehkä ole se keino jota ensimmäiseksi pitäisi kokeilla, mutta jos toinen ihminen ainoastaan rypee itsesäälissä antaen muiden kannatella itseään edes yrittämättä itse pysyä pinnalla, se saattaa olla ainoa keino potkia toinen ylös taistelemaan. Kannattaa kuitenkin pitää huolta että on melko varma siitä mitä tekee ennenkuin moiseen ryhtyy ääritapauksissa.

Omaa jaksamista auttaa se kun tiedostaa ettei ole varaa välittää omista tunteistaan tai pahasta olostaan, vaan omat voimavarat on annettava sille toiselle koska tällä on suurempi hätä. Ei varmasti kovin terveellistä pitkän päälle, mutta joissain tapauksissa pakollista jos kyseessä todella on toisen henki. Vaatii ehkä opettelua, mutta ei ole mahdotonta.

[muokattu 11.4.2003 00:03]

--
Kyseenalaista aina kaikki.

Karski

Posts: 6,049

#5 • • Karski Pomon kätyri
Ja toisaalta, vaikka olenkin pHazen kanssa samaa mieltä
siitä, että jotain on aina tehtävissä, niin kannattaa muistaa
sekin että oma käsityskyky ja jaksaminen ei aina riitä
sen parhaan auttamistavan löytämiseen ja toteuttamiseen.
Ei kannata piiskata itseään siitä, ettei kykene auttamaan
kaikkia niin paljon kuin haluaisi; riittää jos tekee sen minkä
pystyy. Muuten auttajasta tulee hyvin pian autettava,
näitäkin tapauksia on nähty.

Toivottavasti löydät sen parhaan tavan auttaa ystävääsi
ja sinulla on voimia auttaa häntä. *piis*

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

UnityF

Posts: 15,721

#6 • • UnityF joo just se
Hmm.. Ok. pientä avautumista...
Mä uskon että aina voi auttaa... Mun rakkaat ystävät ja perhe autto mua viime kesänä. Mä olin ihan surun murtamana mun avomiehen kuolemasta (siitä oon kirjoittanu kuolema foorumiin). Mä olin niin pohjalla että tosiaankaan mikään ei kiinnostanu. Mä jouduin sairalaan. Mä olin sielä monta viikkoa.
Osa kavereistä on myöhemmin nyt pyydelly anteex kun ne eivät voineet tulla käymään kattomassa mua jne.. Mut kyllä ne autto mua vaikka eivät olleet paikalla. Ne pienet kirjeet ja kortit mitä mun äiti kiikutti mulle, ne terveiset ja muistamiset niin ne oli todella iso syy mulle että aloin kuntoutumaan.
Mä sain niin paljon voimaa niistä kun tajusin että mulla on niin ihania ystäviä jotka todella välittää. Eli auttaa voi mun mun mielestä monellakin eri tavalla, paras on että se jota autat niin tietää sen todella että sä välität.
*sydän*
Danskuh

Posts: 675

#7 • • Danskuh pikku-Dee
kiitos teille*sydän* ja anteex mun tyyli kirjottaa*nauraa* kukin omal tavallaan...asia ei oo vilekään menny eteen päin mut parempii huomisii odotellen...koko ajan pieni toivon kipinä tääl sisäl jossain...
milla

Posts: 3,699

#8 • • milla
love, ymmärrän mistä puhut, ja kehotan et otat neuvoa rikun ja tresin kirjottamista jutuista:)

voimia! ja muista ettet hylkää sitä ystävääs..

ja greenie haista vittu
-mökämake-

Posts: 88

#9 • • -mökämake-
Jos se nyt yhtään auttaa ni mä toivon et se sun ystävä tietää et sä ajattelet sitä päivittäin ja et se auttaa sitä siinä sen tilanteessa ja et ku sä ajattelet asian tota kautta niin ehkä se sit myös auttaa sua? En tiedä, ku ei tiedää tilanneta niin vaikea sanoo muuta ku et koita jaksaa...

--
STUTTGART KICKERS

FreeFall

Posts: 2,256

#10 • • FreeFall music addict
Mutta hei Muistakaa joskus sympatia pahentaa asiaa ja "uhrilla" hommat vaikeutuvat vielä enemmän...
Joskus täytyy antaa hänen hoitaa itse omat asiat (mutta tietenkin tukea kaikilla mahdollisilla tavoilla)...
Tää sympatia paha-juttu on tietenki tosi henkilökohtaista eli siis täytyy tuntee omat ystävät ja tietää onko tässä tapauksessa se myötätunnon osoittaminen hyvä vai huono juttu...
Never leave you`r friend behind!!!
vaikka onkin vielä sanonta never say never, ni tässä tapauksessa se ei käy!!!!!
....*piis* to the world....

--
Lintuperspektiivi

Avatar
#11 • • greenie Guest
milla:



ja greenie haista vittu



Toi nyt oli täysin asiatonta. Mun tarkoitus ei ollut loukata lovea, vaan kannustaa häntä käyttämään järkeään. Tilanteessa, jossa tunteet jylläävät, on yleensä vähän heikko nimittäin ajatella rationaalisesti. Esim. jos ystävä epäonnistuu itsemurhassa, on ystävälle (siis itsemurhaa yrittäneen ystävälle) todella haitallista tuntea olevansa tilanteesta vastuussa, vaikka tunteet saattaisivatkin kertoa muuta ("Ehkä mun olisi pitänyt tarjota ne ranskalaiset sillon.")

Viimeisin lauseeni oli ehkä hieman epäsovinnainen. Tekstiä oli vaan häiritsevän vaikeaa lukea. Pahoitteluni siitä, sekä sinulle milla sekä myös lovelle, mikäli he käsittivät viestini ylimielisenä vittuiluna.

-- greenie
milla

Posts: 3,699

#12 • • milla
greenie:

milla:

ja greenie haista vittu

Toi nyt oli täysin asiatonta. Mun tarkoitus ei ollut loukata lovea, vaan kannustaa häntä käyttämään järkeään. Tilanteessa, jossa tunteet jylläävät, on yleensä vähän heikko nimittäin ajatella rationaalisesti. Esim. jos ystävä epäonnistuu itsemurhassa, on ystävälle (siis itsemurhaa yrittäneen ystävälle) todella haitallista tuntea olevansa tilanteesta vastuussa, vaikka tunteet saattaisivatkin kertoa muuta ("Ehkä mun olisi pitänyt tarjota ne ranskalaiset sillon.")

Viimeisin lauseeni oli ehkä hieman epäsovinnainen. Tekstiä oli vaan häiritsevän vaikeaa lukea. Pahoitteluni siitä, sekä sinulle milla sekä myös lovelle, mikäli he käsittivät viestini ylimielisenä vittuiluna.

-- greenie



Tulkitsin asia niin tosta ekasta viestistäs että jos näyttää siltä ettei voi auttaa mitenkään, niin pitää luovuttaa. musta toi nyt on vaan paskin vaihtoehto. aina voi auttaa(lähes) vaikkei siitä konkreettisia tuloksia heti tuliskaan. maassa oleva ihminen tarvitsee kuuntelijaa, ja hänen tarvitsee tietää että hänestä välitetään. aikaa vieviä noi prosessit toki voi olla ja takapakkeja tulla, mut mitä sitä ei tekis rakastamansa ihmisen takia?

ja must osotti erittäin huonoa makua kirjottaa eka tollasta "vähättelevää" tekstiä ja tokasta siihe loppuun viel et "kirjotustyylis on ärsyttävä". go west! lyö lyötyä.
trance(f)

Posts: 976

#13 • • trance(f) metsäkeiju
sä näytät tuntevan paljon tuskaa toisen puolesta....jos sua yhtään lohduttaa olen ollut samassa jamassa ja kaikki kääntyi loppujen lopuksi hyvin....tuntui et maailma kaatuu alta kun toiseen sattuu niin perkeleesti mut ei voi auttaa...pitää vaan jaksaa ja uskoo ja olla sen ihmisen tukena joka sitä sillä hetkellä tarvitsee..
kyllä kaikki kääntyy viel paremmaks!!!!USKON PAREMPAAN HUOMISEEN!!!!!JAKSAMISIA!!!!!*sydän**sydän**sydän*
¡ Previous post a couple of years ago !
Adagio

Posts: 16

#14 • • Adagio frezhish

¦), 16.4.2003 14:57:
Mutta hei Muistakaa joskus sympatia pahentaa asiaa ja "uhrilla" hommat vaikeutuvat vielä enemmän...
Joskus täytyy antaa hänen hoitaa itse omat asiat (mutta tietenkin tukea kaikilla mahdollisilla tavoilla)...
Tää sympatia paha-juttu on tietenki tosi henkilökohtaista eli siis täytyy tuntee omat ystävät ja tietää onko tässä tapauksessa se myötätunnon osoittaminen hyvä vai huono juttu...
Never leave you`r friend behind!!!
vaikka onkin vielä sanonta never say never, ni tässä tapauksessa se ei käy!!!!!
....*piis* to the world....



Aivan samaa mieltä!
Tanjiz

Posts: 370

#15 • • Tanjiz Yhdyssana on yhdyssana.
Niin......*uuh*

--
Avaan ikkunan hengitän sisään maisemaa, niin täydellistä, että pelottaa..