sts, 13.5.2008 21:35:
PS: PS: mulla on linux tuossa jotta SNES, NES, MEGADRIVE emulaattorit saadaan käyttöön. Alunperin asensin linuxin jotta XVID ja DIVX toimisivat, nyt ne ovat rautatuettuina GAMEOS-puolella joten linuxiin buuttaminen on ollut aika harvinaista. Tästä koko KONSOLI<->tietokone jutusta on tässä threadissa jauhettu joku 20 sivua sitten :D Ootte vaan vuoden jäljessä ;)
Missaat koko keskustelun pointin, joka on se, miten toimintavarmoja nykypäivän konsolit on. Tässä ei siis keskustella siitä, että onko ps3 == pc. IMO laite ei sitä ole, eikä siitä sellainen tule, vaikka sä pyörittäisit sillä maailman jokaista waretettua pätkää, uusimman tietostoserverin kautta, ohjaisit tätä kaikkea WLAN:n yli S60 laitteella, kuuntelisit sun ipodia samaan aikaan ja pelaisit vielä varpailla super mario ykköstä.
Epäilijän väite on, että uusissa konsoleissa on ongelmia ja ihmiset ei niistä välitä, vaan hyväksyy virheet ja on hiljaa. Väitteen argumentit on: "sony ja ms valmistaa muutenkin heikkolaatuista tavaraa ja jengi pitää nykypäivän konsoleita tietokoneena, joten kaatuilu ja muut ongelmat hyväksytään". Näitä argumentteja tukemaan epäilijä ei ole kyennyt esittämään minkäänlaista statistiikkaa vaan takana tuntuu enemmän olevan oma pettymys viallisen ps3:n äänitasoon ja tämän tapauksen perusteella vedetyt johtopäätökset muutamien forumpostien perusteella.
Mun väite on, että vaikka uusilla konsoleilla voi tehdä samoja asioita kuin tietokoneella, niiden lähestymistapa näihin tietokonemaisiin toimenpiteisiin on niin erilainen, että konsolille ei hyväksytä tietokonemaista käyttäytymistä, jota on esim kaatuilu ja suuri määrä viallisia komponentteja. Mun argumentit perustuu siihen, että laitteiden RMA prosentit on todistetusti verrattain alhaisia enkä tiedä yhtään henkilöä, joka hyväksyy viallisen tuotteen vain sen takia, että kyseessä on "tietokonemainen laite". Konsolin omistajia tiedän kuitenkin elämän varrelta satoja, joten voisi olettaa, että epäilijän väite olisi edes jotenkin tuttu jos tällainen käyttätyminen olisi yleistä.
Eihän me tästä vääntämällä valmista saada, ollaan vaan täysin eri mieltä :)