Kasetilta digitaalimuotoon converttaus

4 posts, 1 page, 1,466 views

Auacusha

Posts: 1,097

#1 • • Auacusha Koneradio
eli nyt on ongelmana Sonyn handycamilla nauhoitetun dv-kasetin saaminen digitaali muotoon.
Kameran mukana tulleella ohjelmalla se on mahdollista "helposti" paitsi että ohjelma kaatuu 3min välein ja kuvanlaatu on jotain aivan hirveää.
Kysyisinkin nyt että onko mahdollisesti jotain liikkeitä joihin voisi viedä kasetin ja saisi sen sitten digitaali muodossa että voisi sitä leikata koneella?
Tai mahdollisesti jotain neuvoja miten sen saisi itse tehtyä ilman huomattavaa kuvanlaadun huononemista.

--
Ootko hieman ryynejä vedellyt kenties kun aivot tuntuu vähän flippaavan?
(c) Sir Henri Risti

tomii

Posts: 3,594

#3 • • tomii kallion herttua
Mulla on snadi veikkaus, että toi sun Handycamin kuva vaan yksinkertaisesti on huonolaatuinen. Esim. koulussa joskus kuvattiin normi dv-kameralla videokuvaa ja eipä toi tarkkuus ja laatu päätä huimannut. Ihmettelisin nimittäin aika suuresti, jos toi softa laittais ton paskemmaksi. Toki voihan siinä softassa olla joku automaattinen pakkaustoiminto päällä, kuka tietää. Kun kattelet sitä videota monitorilta, niin sen vaan huomaa helpommin, koska nykymonitorit on niin pirun tarkkoja. Esim. normitelkkarihan on ihan kuralaatua kuvaltaan verrattuna mihin vaan nykymonitoriin.

Mutta siis: saatana toki olla ihan hakoteilläkin tässä veikkailussani. Paha mennä sanomaan, kun ei itse ole siinä todistamassa tapahtumaa. Mutta toi olisi mun veikkaukseni. Tohon, että onko moisia firmoja, jotka hoitais ton materiaalin kasetilta pois: mun tietääkseni on. Firmojen nimiä en tosin tiedä (jep olipas musta taas paljon apua *nauru*), eikä hajuakaan onko niiden hinnat yksityiselle immeiselle sopivat.

--
reivaan kunnes kuolen

Sphyxia

Posts: 3,308

#4 • • Edited Sphyxia Maracujá!
Klubbarissa aikoinaan pyörinyt britti "Jivemaster" (jonka sähköpostiosoite löytynee miehen profiilista), taisi muistaakseni harrastaa tuollaista. *ding* Ainahan voit pistää meiliä ja katsoa jos vastaa ...