Apple AU rumpukone

10 posts, 1 page, 3,136 views

gobbe

Posts: 262

#1 • • gobbe skenekuva
Heips,

Yritin searchilla kaivella mutta en löytänyt mitään suosituksia, muutamia löytyi mutta edellytyksiä ei täyttänyt. Eli hakusessa olisi rumpukoneen korvikkeena toimiva AU-instrumentti. Softan pitää olla Universal Binary ja Applelle (eipä toi AU:t taida muualla toimiakkaan) ja mielellään ei saisi maksaa hunajaa. SUosituksia otetaan vastaan.

--
Jussi Jii | skenekuva - musiikkitapahtumat kuvina

CM

Posts: 1,507

#3 • • CM
Logic 7:n mukana tulee Ultrabeat, joka pesee 100-0 Batteryä yms. Jos Logicin joskus hommaat niin ei tartte ainakaan kyseiseen softaan panostaa kun tulee mukana. Stylus RMX on taas enemmän rumpupankki, jos rumpusoundeja haet niin parempaa hinta/laatusuhteeltaan olevaa softaa saa hakea.
gobbe

Posts: 262

#4 • • gobbe skenekuva

CM, 5.12.2006 15:50:
Logic 7:n mukana tulee Ultrabeat, joka pesee 100-0 Batteryä yms. Jos Logicin joskus hommaat niin ei tartte ainakaan kyseiseen softaan panostaa kun tulee mukana. Stylus RMX on taas enemmän rumpupankki, jos rumpusoundeja haet niin parempaa hinta/laatusuhteeltaan olevaa softaa saa hakea.



Muuten hyvä idea mutta ehdin jo hankkia Expressin kun en ottanut riittävästi selvää siitä mitä tuo Pro-versio olisi sisältänyt. Oletettavasti tosin Expressinkin pystyy päivittämään Pro-malliin joten sekin olisi yksi mahdollisuus. Taidan tutustua tuohon stylus rmx:n näin alkuun.

--
Jussi Jii | skenekuva - musiikkitapahtumat kuvina

rec

Posts: 2,923

#5 • • Edited rec

LooPy, 5.12.2006 14:35:
Spectrasonics Stylus RMX 1.5.



Ei riitä potku. Allekirjoittaneelle softa on pelkkä sampleri/looppaaja, vaikka tietenkin on peruskäyttäjälle varmaan ihan hyvä ja mainio softa. Syy:

1) liian "hidasta" toimintaa
2) loopittaa, loopittaa ja elää loopissa
3) muutamat "legendammat" saundit miellyttää
4) peruskauraa, softan taso voisi olla ehkä vielä hieman korkeampi (kyseessä on kuitenkin PELKKÄ rumpukone softa ja täten panostus olisi voinut olla kovempikin!)

Itse vääntelen rumpujuttuja lähes päivittäin ja toistaiseksi mikään ohjelma ei ole pessyt FL:ää ja SoundForgea tässä asiassa.

Toisaalta.. makuasia, se että mihin on tottunut... :)
rec

Posts: 2,923

#6 • • Edited rec

CM, 5.12.2006 15:50:
jos rumpusoundeja haet niin parempaa hinta/laatusuhteeltaan olevaa softaa saa hakea.



Totta. Itse olen etsinyt jo vuosia ja vuosia, mutta ei tunnu mistään löytyvän. On se perk... :/

Siis! :D

Sekä laatua, että softan toimivaa konseptia. Näitä kahta ei tunnu saavan samaan pakettiin. Täytyy perhana vissiin ostaa tuo MC-909. ^___^

http://www.dijkmanmuziek.nl/catalog/images/Mc909.jpg
Coma

Posts: 705

#7 • • Coma

gobbe, 5.12.2006 17:01:
---
CM, 5.12.2006 15:50:
Logic 7:n mukana tulee Ultrabeat, joka pesee 100-0 Batteryä yms. Jos Logicin joskus hommaat niin ei tartte ainakaan kyseiseen softaan panostaa kun tulee mukana. Stylus RMX on taas enemmän rumpupankki, jos rumpusoundeja haet niin parempaa hinta/laatusuhteeltaan olevaa softaa saa hakea.

---


Muuten hyvä idea mutta ehdin jo hankkia Expressin kun en ottanut riittävästi selvää siitä mitä tuo Pro-versio olisi sisältänyt. Oletettavasti tosin Expressinkin pystyy päivittämään Pro-malliin joten sekin olisi yksi mahdollisuus. Taidan tutustua tuohon stylus rmx:n näin alkuun.



Joo updaten saa sillee et välirahan joutuu enää maksaan, samalla tapaa tuli joskus ite säädettyä logic. Ja tosiaan, toi Ultrabeat on ehdottomasti yks parhaimmista softarumpukoneista mihin oon törmännyt. Saundista kuin saundista saa halutessaan helposti ruuvattua ihan käsittämättömän plörinän ja kaikkia parametrejä saa ohjattua -> priceless :)
villelope

Posts: 2,846

#8 • • villelope Lope of Lope & Kantola

Real Charly, 5.12.2006 17:07:
---
Ei riitä potku. Allekirjoittaneelle softa on pelkkä sampleri/looppaaja, vaikka tietenkin on peruskäyttäjälle varmaan ihan hyvä ja mainio softa. Syy:


Et vaan osaa *nauru*

Nii, tosta Styluksesta saa paljon irti kun vaan jaksaa vääntää. Ja toki mäkin saatan vääntää loopeista vielä audioraitoja mitä lähdebn jatkoraiskaamaan.

Lähes poikkeuksetta laitan kickin erillisenä jauhamaan ja jotain tiettyä haikkaosastoa triggeraan sequsta ennemmin kuin Styluksesta.

Real Charly, 5.12.2006 17:07:
---
Toisaalta.. makuasia, se että mihin on tottunut... :)


Näinhän se menee.


Mulle toi Stylus kuitenkin antaa vapauden keskittyä biisin rakenteluun eikä biitin grooven kanssa näpräämiseen.

Mut kukin tavallaan, eiks je?
rec

Posts: 2,923

#10 • • rec

LooPy, 5.12.2006 20:49:
---
Real Charly, 5.12.2006 17:07:
---
Ei riitä potku. Allekirjoittaneelle softa on pelkkä sampleri/looppaaja, vaikka tietenkin on peruskäyttäjälle varmaan ihan hyvä ja mainio softa. Syy:

---

Et vaan osaa *nauru*

Nii, tosta Styluksesta saa paljon irti kun vaan jaksaa vääntää. Ja toki mäkin saatan vääntää loopeista vielä audioraitoja mitä lähdebn jatkoraiskaamaan.

Lähes poikkeuksetta laitan kickin erillisenä jauhamaan ja jotain tiettyä haikkaosastoa triggeraan sequsta ennemmin kuin Styluksesta.


---
Real Charly, 5.12.2006 17:07:
---
Toisaalta.. makuasia, se että mihin on tottunut... :)

---

Näinhän se menee.


Mulle toi Stylus kuitenkin antaa vapauden keskittyä biisin rakenteluun eikä biitin grooven kanssa näpräämiseen.

Mut kukin tavallaan, eiks je?



Makuasioita joo. No tuo MC-909 on yhtä tervetullut mun katon alle, ku kasa rahaa! :D