Tilt - I Dream (Bemusement Park Remix)

12 posts, 1 page, 4,345 views

Mr.Mystery

Posts: 244

#1 • • Mr.Mystery Al Azar // OrgaNik
Lähestulkoon kokonaan uusiksi muokattu versio Tiltin klassikosta. Päätimme lähteä viemään biisiä kokonaan uuteen suuntaan, koska "sama biisi, eri biitti"-tyyliset remixit alkoivat ottaa melko rajusti päähän. Progressiivisempaa trancea breakbeat-mausteilla.
breaks, progressive, trance

lisätiedot - kuuntele
akiapina

Posts: 2,729

#2 • • akiapina apinaki
Mitä hittoa, tämähän on loistava! Hienosti tehty remix, noita alkuperäisen biisin soundeja on käytetty tosi fiksusti tässä, ja niinkuin itse sanoit niin tämä biisi on jo kertaalleen tehty, joten miksi tehdä uutta lähes samanlaista. Lisäksi toi uusi melodia mikä on esim. tossa 4.49 kohdassa on hiton kaunis ja sopii hienosti noihin välikohtiin. Parasta tässä biisissä musta onkin rakenne, on selkeästi vanhatrancet kuunneltu ;)

Mä en tuottamisesta tiedä yhtikäs mitään, mutta jotenkin tästä silti paistaa se, että tämä on tehty vuonna 2006 ja luultavasti jollain softalla(?) verrattuna noihin "kulta-ajan" upeasoundisiin tuotoksiin. Mutta posiitivinen yllätys silti, tätähän voisin soittaa itsekin :)
Mr.Mystery

Posts: 244

#3 • • Mr.Mystery Al Azar // OrgaNik
Kiitoksia kommenteista. Softallahan se on tehty, luultavasti parhaiten huomaa noista viimeisen osion jousisaundeista. Tässä alkaa pikkuhiljaa tuntua siltä, että ollaan revitty softapuolelta kaikki irti mitä saadaan. Ehkäpä tässä lähiaikoina pitää ruveta sijoittamaan rautaan...
Dasjonna

Posts: 612

#4 • • Dasjonna - Dreamhall / Love Shack -
Mein gott! Tämä lähti imuun ja kuunteluun HETI!
plink

Posts: 1,405

#7 • • plink team paska
olipas tunnelmallinen pätkä, toimii hyvin mietiskelymusana.:) eihän tässä juuri mitään tapahdu, mutta ehkä juju piileekin siinä. äänet on hyvin tasapainossa ja pimputtelumelodia toimii erityisen hyvin. ainoa ehkä pikkasen korvaan pistävä soundi on leadi, joka tulee kehiin 2:40 tienoilla. se on hitusen liian terävä muuhun äänimaailmaan nähden. mut muuten on kyl aivan jees remixi:)

--
en ollut paikalla silloin kun seksikkyys keksittiin.

sale

Posts: 1,235

#8 • • sale
Hienoa...Meitsi diggaili kyllä tästä versioinnista :)
Tapi

Posts: 1,437

#10 • • Tapi Dreamstate
Propsit siitä, että on oot uskaltanut lähteä remiksaamaan näinkin mieletöntä klassikkobiisiä. Isot propsit siitä, että lopputulos on erittäin onnistunut!

Mun mielestä remiksi on parhaimmillaan silloin, kun alkuperäinen ollaan muokattu uuteen uskoon, mutta siten, että siitä on vielä jotenkin tunnistettavissa. Tässä ollaan hyödynnetty alkuperäisen koukut erittäin hienosti, mutta itse biisi on kokonaan uusi ja erittäin tuoreen kuuloinen.

Mähän en tuottamisesta tiedä yhtään mitään, mutta masterointi kaipaa hieman korjausta. Taustat jäävät imo liikaa bassokickin alle ja luulen, että varsinkin PA:sta kuunneltaessa taustoja ei pahemmin kuulisi. Kick on muuten asiallinen, mutta basso sen alla voisi olla ehkä hieman matalampi ja pidempi, jolloin soundiin tulisi hieman lisää "ilmaa" ja se sopisi paremmin yhteen diippien melodioiden kanssa. Melodiat ovat ihan peruskivat, enkä keksi niistä moitittavaa.

Hyvä biisi ja erinomainen remiksi. *piis*
Beliar

Posts: 1,361

#11 • • Beliar
Oikeen makoisa tuotos! Eniten maistui bassolinja meikäläiselle! Mukavan pehmeä, mutta kuitenkin munakas. Omaan makuuni olisin kaivannut enempi meininkiä biisiin, mutta se toki on vain makuasia... Kyllä mä melkein tän levyn ostaisin! *joo*

--
Mikä **tun desibeliraja?!?!

Mr.Mystery

Posts: 244

#12 • • Mr.Mystery Al Azar // OrgaNik
Kiitoksia vaan kaikille kommenteista. Onhan tuossa pari juttua, jotka omastakin mielestä kaipaisivat pientä viilausta, mutta tällä hetkellä levyn viimeistely vie kaiken ajan...