Kunnon työkalu musiikin tekemiseen?

58 posts, 3 pages, 15,173 views

freeve

Posts: 345

#41 • • freeve

Doggy79, 24.10.2006 08:21:
Harmi ettei kukaan innostunut taistelemaan tuosta rautapuolesta, siihen tarvittais myös vähän apuja...



Rauta ei oo enää muodissa! :D


Noei.. itteänikin kyl kiinnostais tehä raudalla, mut se vaan maksaa niin törkeesti enemmän.
xybo

Posts: 1,100

#42 • • xybo meeple!

yanak, 24.10.2006 09:30:
---
Doggy79, 24.10.2006 08:21:
Harmi ettei kukaan innostunut taistelemaan tuosta rautapuolesta, siihen tarvittais myös vähän apuja...

---


Rauta ei oo enää muodissa! :D


Noei.. itteänikin kyl kiinnostais tehä raudalla, mut se vaan maksaa niin törkeesti enemmän.



Riippuu varmaan siitä warettaako softansa vai ostaa ;)
freeve

Posts: 345

#43 • • freeve

xybo, 24.10.2006 09:32:
---
yanak, 24.10.2006 09:30:
---
Doggy79, 24.10.2006 08:21:
Harmi ettei kukaan innostunut taistelemaan tuosta rautapuolesta, siihen tarvittais myös vähän apuja...

---


Rauta ei oo enää muodissa! :D


Noei.. itteänikin kyl kiinnostais tehä raudalla, mut se vaan maksaa niin törkeesti enemmän.

---


Riippuu varmaan siitä warettaako softansa vai ostaa ;)



ainakin kun softaan eka laittaa tosipaljon rahaa kiinni, niin ei kyl oo sitäkään rahaa käytettävissä rautaan. ;)

Mut eiköhän ihan yleisesti ole niin, että rauta maksaa enemmän.
Daniel Braun

Posts: 1,626

#44 • • Daniel Braun wednesday?

Coma, 24.10.2006 00:10:
---
Daniel Braun, 23.10.2006 22:11:

Mulle Live vaan on toimivin, riittävän monipuolinen ja oikeesti inspiroiva...
Ei o liian nysväämistä ja hiomista.


---


Mut ei sitä kyllä logiciin voi verrata, vaikka yks parhaimmista softista onkin. Sanotaanko näin et lusikka keittoon, puikot kiinamätön kans ja haarukka sit vaik maksalaatikon kans


Kyllä joo.
Sä sen sanoit, vertaus istuu kuin nyrkki per...
tempest

Posts: 44

#45 • • tempest
Korjatkaa jos oon väärässä mut mun mielestä uusimmassakaan livessä ei ole vielä quantizee muuta kuin 1/32 asti, eikä myöskään groove quantizee taida olla. Ainakin mulla cubasessa tulee tarpeelliseks 1/64-128 usein. Live 5 on kyl hankittu mut lähinnä tullu käytettyy johonki nettiradiomiksausten duunaamisee ja livekeikkoihin. Ei mun mielestä kyl tod. oo ainakaan mikään ammatti studiotuottajan työkalu. Tietty jos tekee vaan softasyntikoilla yms. niin eiköhän sillä toimeen tuu ja hyväsaundista matskua tee. Ite en kyllä vaihtais cubasesta tohon, olis kyllä aika rankka pakitus kehityksessä taaksepäin :) Eiköhän toi kuitenkin oo oikeesti lähinnä siihen livetyöskentelyyn nimensä mukaisesti tarkoitettu, jossa se toimiikin erinomaisesti. Sitä silmällä pitäen se softa on kuitenkin alunperin kehitetty ja käyttöliittymä on mun mielestä enemmänkin just tohon suunniteltu. Tää on mun mielipide :)
Lumpy

Posts: 873

#46 • • Lumpy Big Mistake | Carbon Based | Finrg
Hyvä rauta(omasta mielestäni paras) on access Virus B/C/Ti. Löytyy melkeimpä jokaisesta studiosta missä olen käynyt. Paras saundi lienee tuossa C-mallissa, mutta eniten ominaisuuksia löytyy Ti:stä. B:n voi saada varmaan tänä päivänä suht edullisesti, joka on kyllä vieläkin helvetin hyvä peli. Laite sopii melkeimpä kaikkien saundien tekemiseen, jos ei oteta huomioon realistisen kuuloisia jousia ja pianoja. Mulla noi jousi/piano saundit hoitaa Rolandin JV1010, jos niitä satun tarvitsemaan. Rolandilta löytyy uudempia ja parempiakin malleja. Totta on että nykypäivänä ei rautaa välttämättä tarvitse, kun softat on kehittyny aika paljon, mut ei mun mielestä ihan vielä raudan tasolle.
CM

Posts: 1,507

#48 • • CM
Sanokoot kuka mitä vaan, mut Logic Prota ei päihitä MIDI-maailmassa (ulkoisen hardwaren kontrollointi/softasynien kontrollointi) mikään softa. Softa on vielä niin monipuolisesti manipuloitavissa (key commandit, environmentit), et jos MIDI-datan kanssa joutuu pelailee, niin ylivoimaisesti helpoiten ja nopeiten se onnistuu Logicilla. Audio-puoli vois olla kyl parempi, mut totuttelulla pärjää siinäkin.
Lumpy

Posts: 873

#49 • • Edited Lumpy Big Mistake | Carbon Based | Finrg

CM, 24.10.2006 17:20:
Sanokoot kuka mitä vaan, mut Logic Prota ei päihitä MIDI-maailmassa (ulkoisen hardwaren kontrollointi/softasynien kontrollointi) mikään softa. Softa on vielä niin monipuolisesti manipuloitavissa (key commandit, environmentit), et jos MIDI-datan kanssa joutuu pelailee, niin ylivoimaisesti helpoiten ja nopeiten se onnistuu Logicilla. Audio-puoli vois olla kyl parempi, mut totuttelulla pärjää siinäkin.



Näin on. Toi audiopuoli on must kans vähän surkee. Mut parempi on mitä useampia softia pääsee käyttämään. Esim. Cubase SX ja Logic yhdessä on todella toimiva kokoonpano.
Coma

Posts: 705

#50 • • Coma
Sanokaa ny mitenkä audiopuoli kusee Logicis?

Ainoa kiukuttelunaihe itellä on samplen editointi, siihen joutuu käyttään ulkoista softaa...
gerry

Posts: 979

#51 • • Edited gerry

Coma, 24.10.2006 18:14:
Sanokaa ny mitenkä audiopuoli kusee Logicis?

Ainoa kiukuttelunaihe itellä on samplen editointi, siihen joutuu käyttään ulkoista softaa...



No eipä siinä kuse mikään, ainakaan häiritsevästi. Kuten edellä mainittiin se voisi olla paremppi mutta IHAN toimiva se on kyl nyt. Ehkä joitakin Cubasesta tuttuja featureja voisi otta mukaan audiopuoleen kuten AudioWarp realtime time-stretching and pitch-shifting sekä Time Warp Tools.

Mut ilmanki pärjää tai kiertää noi esim. kontaktis.

--
by B.C.S

CM

Posts: 1,507

#52 • • CM

Coma, 24.10.2006 18:14:
Sanokaa ny mitenkä audiopuoli kusee Logicis?

Ainoa kiukuttelunaihe itellä on samplen editointi, siihen joutuu käyttään ulkoista softaa...



Joo no ei nyt niin hirveesti kuse, mut vois olla monipuolisempi. On varmaan vaan oppinut vaatimaan parhaalta softalta täydellisyyttä ;) (Toisaalta luulin esim Cubase SX3 timewarpin olevan hyvä keksintö, mut testattuani sitä järkytyin, miten paska se oikeastaan onkaan).

Jotain juttuja mitkä itseäni ärsyttää:
Parempi non-destructive editing regioneille olis pirun hyvä, esim reverseä olen odottanut kuin kuuta nousevaa (tais olla Cubasessa?). Sit esim looppia ei saa kovinkaan lyhyeks, joka ois kätevä erilaisten kikkailujen kanssa. Ääni vain katkeaa. Taitaa tosin olla bugi, jota ei ole vieläkään korjattu. Apple Loopseille ei toimi fadet, ehkäpä joskus toimii nekin. Sit exportin vois tehdä joskus hyödylliseks, eli että raita bouncaantuu kaikkine automaatioineen ja efekteineen yheksi fileksi, mitä se tällä hetkellä ei tee.

Itseasiassa sample-editoriin olen itse erittäin tyytyväinen. Teen kaiken sample-editoinnin Logicin omalla editorilla. Miinuspuolena, ettei siihen voi upottaa efektejä, mutta arrangessa onnistuu sekin. Pikkasen ylimäärästä hommaa, mut helppoa kun tottuu.
gerry

Posts: 979

#53 • • Edited gerry

CM,

Jotain juttuja mitkä itseäni ärsyttää:
Parempi non-destructive editing regioneille olis pirun hyvä, esim reverseä olen odottanut kuin kuuta nousevaa (tais olla Cubasessa?).



Tuota, voiko seiskassa editoida audiota jo niin ettei se tee muutoksia itse alkuperäiselle failille? Muistan ainakin ennenvanha oli kopsattava biisikansioon kaikki käytössä olevat samplet sillä logic teki muutokset suoraan audioon. Tuli monet samplet pilattua samplekansiossa näin kun oli jotakin niille logicis tehnyt.

Siihen kyl sit ajan kans tottui ja siirsi samplet aina ensiksi biisikansioon ennen ku niitä meni muokkaa..

--
by B.C.S

remotion

Posts: 5,283

#54 • • remotion nostatus guru
sekotin tuolta just jonkun toisen "vauva tuli taloon" topikin kanssa tekstit ku katoin hätäsee ja luin että "Kunnon työkalut vauvojen tekemiseen?" *nauru* time to go sleep? maybe ... time to go bed? Definately!! heh
Coma

Posts: 705

#55 • • Coma

gerry, 24.10.2006 18:50:
---
Coma, 24.10.2006 18:14:
Sanokaa ny mitenkä audiopuoli kusee Logicis?

Ainoa kiukuttelunaihe itellä on samplen editointi, siihen joutuu käyttään ulkoista softaa...

---


Ehkä joitakin Cubasesta tuttuja featureja voisi otta mukaan audiopuoleen kuten AudioWarp realtime time-stretching and pitch-shifting sekä Time Warp Tools.



Kyllähän Logic stretsaa ja pitchaa ihan reaaliajassa kunhan vaan säätää ne samplet eka apple loop utilityn läpi.. On muuten kyl ihan kipeen hyvä toi seiskan sämplekirjasto, ekaa kertaa saa tsiljoonat sämplensä helposti löydettäväksi.
gerry

Posts: 979

#56 • • gerry

Coma,

Kyllähän Logic stretsaa ja pitchaa ihan reaaliajassa kunhan vaan säätää ne samplet eka apple loop utilityn läpi.. On muuten kyl ihan kipeen hyvä toi seiskan sämplekirjasto, ekaa kertaa saa tsiljoonat sämplensä helposti löydettäväksi.



Mites toi sample editointi, mitä tuos ylemppänä jo kysyin. Joko siis voi rauhas modifoida miten sattuu sampleja pelkäämättä et menee piloille samplekirjaston samplet:)?

--
by B.C.S

Lumpy

Posts: 873

#57 • • Lumpy Big Mistake | Carbon Based | Finrg

gerry, 27.10.2006 18:14:
---
Coma,

Kyllähän Logic stretsaa ja pitchaa ihan reaaliajassa kunhan vaan säätää ne samplet eka apple loop utilityn läpi.. On muuten kyl ihan kipeen hyvä toi seiskan sämplekirjasto, ekaa kertaa saa tsiljoonat sämplensä helposti löydettäväksi.

---


Mites toi sample editointi, mitä tuos ylemppänä jo kysyin. Joko siis voi rauhas modifoida miten sattuu sampleja pelkäämättä et menee piloille samplekirjaston samplet:)?



Mulla ainakin Logic koppaa ne filet sinne biisikansioon automaattisesti ja niit saa ihan rauhas editoida pelkämättä, että originaalit menis vituiks.
CM

Posts: 1,507

#58 • • CM

Lumpy, 31.10.2006 17:37:
---
Mulla ainakin Logic koppaa ne filet sinne biisikansioon automaattisesti ja niit saa ihan rauhas editoida pelkämättä, että originaalit menis vituiks.



Joo noin tapahtuu Logic versio 7:sta lähtien, kun on tallentanut biisin projektina johonkin hakemistoon.