E: 40 Gb Maxtor D540X-4K IDE-kovalevy

6 posts, 1 page, 2,927 views

Optik

Posts: 1,691

#1 • • Edited Optik Piikkisika/Outopallo
Eli, etsitään täsmälleen otsikon mukaista kovalevyä

Jos jollakulla on itsellään tai tietää kaverin jolla olisi tälläinen kovalevy nurkissa pyörimässä, olisin kiitollinen..

Pitäisi pelastaa samanlaisesta kovalevystä tärkeitä tiedostoja, mutta ilmeisesti siitä on piirilevystä joku puskuri tai logiikkapiiri hajonnut, koska antaa koko ajan I/O-erroreita.. Muuten levy tunnistuu koneen biosissa mutta levyltä lukeminen ei onnistu.. Mekaniikka ja levypakka on muuten kunnossa.. pitäisi vaan saada se piirilevy.. *ding*

Edit: Nappasin siitä vielä kuvan tunnistamisen auttamiseksi..

--
Tylsyys ei tapa, mutta joskus toivot, että tappaisi.

Optik

Posts: 1,691

#2 • • Optik Piikkisika/Outopallo
Tuupataanpa vähän ylöspäin.

Eli vieläkin ois hakusessa...

Anyone?

--
Tylsyys ei tapa, mutta joskus toivot, että tappaisi.

toni

Posts: 912

#3 • • toni
Jaa, voiko tollaisen piirilevyn vaihtaa jos löytää vastaavan?
Optik

Posts: 1,691

#4 • • Optik Piikkisika/Outopallo

toni, 16.10.2006 12:02:
Jaa, voiko tollaisen piirilevyn vaihtaa jos löytää vastaavan?



Mitä olen itse tuota hajonnutta kovalevyä käsissäni pyöritellyt ja asiaa miettinyt, niin sen pitäisi olla yksinkertainen temppu.. Vaikein osa on vaan löytää vastaavaa sarjaa oleva ehjä kovalevy..

Eli tässä tapauksessa 40 gigainen D540X-4K (4K040H2-malli)

(ovat näköjään kasanneet sen vanhaan Quantumin kuoreen, Maxtor kun osti sen silloin pari vuotta sitten itselleen ja yhdisti sen tuotannon omaansa. Ja Seagate ostaa päräytti Maxtorin tuossa alkusyksystä..)

D540X-4D:n (4D040H2) soveltuvuudesta en ole ihan varma, mutta olettaisin myös sen käyvän päinsä.

Hardwaren speksit ovat kummallekin levylle samat, sama levygeometria, levypakassa olevien kiekkojen määrä ja tietääkseni myös kontrollerin firmware olisi suht identtinen.

80-gigaisissa malleissa, niinkuin muissa ei-identtisissä kovalevyissä vaihtuu piirilevyn kontrollerilla oleva firmware toiseksi, sitä levytyyppiä vastaavaksi, joten kontrolleri ei osaa lukea dataa muun kokoiselta levyltä..

--
Tylsyys ei tapa, mutta joskus toivot, että tappaisi.

xl8r

Posts: 2,227

#5 • • xl8r synkistelyä suu korvasta korvaan

toni, 16.10.2006 12:02:
Jaa, voiko tollaisen piirilevyn vaihtaa jos löytää vastaavan?



Voi vaihtaa, itse olen edellisessä työpaikassani kyseisen tempun joutunut tekemään muutamaankin otteeseen. Välttämättä specienkään ei tarvitse olla aivan samat, yleensä käyvät saman valmistajan saman kokoisten lettujen piirit keskenään.

--
http://xl8r.com

perspektiiviä pitäisi voida ostaa ja nauttia suonensisäisesti -- Erlend Loe

nameone

Posts: 1

#6 • • nameone
Laitoinkin jo muuta päivä sitten sähköpostia, mutta minulla on siis D540X-4K levyt 20&40GB ylimääräisenä.
Laita mailia mieluiten.
[email protected]valid