helatorstaina vikingline tukholma-helsinki risteily...kaikki messiin tehään kunnon pärskyt sinne ;)

37 posts, 2 pages, 10,330 views

pirpeli

Posts: 5,533

#21 • • pirpeli

Tontsis, 21.4.2006 14:04:
Kylläpä te taas jaksatte vittuilla. En jaksa ymmärtää tollasta itsetehostusta ja oikeasti järjetöntä pään aukomista. Jos joku haluaa samanhenkistä seuraa laivamatkansa ajaksi, niin onko se keltään poissa?

Ja andi--, sä kun tunnet nää yhdyssanat, niin voisitko kertoa mulle, onko pään aukominen yhdyssana? Jos vastaat täydentävästi, saatan jatkossakin kysellä sulta kielioppiapua!



No jopa, toisaalta oot oikeessa juu, ettei turha vittuilu juuri ketään hyödytä, mutta onhan tää nyt vähä irkkikalleriajeejee-touhua. Ja mua kyllä oikeasti surettaa JOPA 25- vuotiaiden kielitaidottomuus. Mitä kouluissa nykyään opetetaan? Ei ainakaan yhteiskuntaoppia (tää liittyy mun duuniin, eli off topic) eikä näköjään myöskään äidinkieltä.
Äh, mä en nyt itseasiassa jaksa. Eli jos danskuh tästä nyt kauheasti nokkiinsa ottaa, niin anteeks ja voivoi.

--
Autumn is a second spring when every leaf is a flower.
-Albert Camus-

Verano

Posts: 4,649

#22 • • Verano Merituuli

Zapa, 21.4.2006 14:08:
mä varasin matkoi, saax laskun lähettää sulle?



Joo ku se on mun järkkäämä reissu ni tietty! Ei tollanen hyvä bile risteily voi paljoo maxaa *täh*
pirpeli

Posts: 5,533

#24 • • pirpeli

Tontsis
Tuskin kukaan otti, kun on perjantaiki :)



Sä oot niin lempeä.
:)

--
Autumn is a second spring when every leaf is a flower.
-Albert Camus-

andi--

Posts: 1,381

#25 • • andi-- lunttu

Tontsis, 21.4.2006 14:04:
Kylläpä te taas jaksatte vittuilla. En jaksa ymmärtää tollasta itsetehostusta ja oikeasti järjetöntä pään aukomista. Jos joku haluaa samanhenkistä seuraa laivamatkansa ajaksi, niin onko se keltään poissa?



Olishan tän pään aukomisen voinut jättää väliin, pisti vaan silmään toi otsikko, aloittajan onelinerit ja yksin kertaiset yhdys sanat.

Ja andi--, sä kun tunnet nää yhdyssanat, niin voisitko kertoa mulle, onko pään aukominen yhdyssana? Jos vastaat täydentävästi, saatan jatkossakin kysellä sulta kielioppiapua!



Pirpeli tossa jo aika hyvin tiivisti mun ajatukset, ei se yksin kertaisten yhdys sanojen kirjoittaminen nyt niin helvetin vaikeaa voi olla.

Mut se on perjantai, ei nyt jännitetä näistä. *piis*

--
- RAAH -

pirpeli

Posts: 5,533

#26 • • pirpeli
Yhteen ja erilleen kirjoittamisen vaikein ongelma on, milloin genetiivimuotoinen substantiivi muodostaa sitä seuraavan sanan kanssa yhdyssanan. Luku- ja hahmotustavan mukaan voidaan kirjoittaa joko kielten opetus tai kieltenopetus. Genetiivialkuisilla yhdyssanoilla on kuitenkin yhteisiä piirteitä: ne ovat usein terminluonteisia, ja niiden merkitys on yleisluonteisempi kuin sanaliiton. Yhdyssanan alkuosa viittaa lisäksi pikemminkin lajiin kuin määräyksilöön. Joitakin esimerkkejä: kananmuna, talonpoika, häränsilmä, kirjansidonta, lampunvarjostin.

Tämän kattavan ohjeen mukaan sana "pään aukominen" kirjoitetaan siis yhteen, muotoon päänaukominen. Tosin tuossa alussa kerrotaan tuosta luku- ja hahmotustavasta, joten kumpikin käy. Choose the best :)

Kivat viikonloput kaikille, Nillittäjät ry- kirotusvirheistä kuittaa ja jatkaa herkkuruuan mässäystä.

--
Autumn is a second spring when every leaf is a flower.
-Albert Camus-

ratsastuskoulu

Posts: 604

#27 • • Edited ratsastuskoulu
joo eka stadiin sit maist merel tärskyt termixes sit menox ja kovat bileet laival ehkä etkot mun hytis vedetää vähä sidukkaa
domi

Posts: 7,069

#28 • • domi Työn sankari.

miikka, 26.4.2006 10:26:
joo eka stadiin sit maist merel tärskyt termixes sit menox ja kovat bileet laival ehkä etkot mun hytis vedetää vähä sidukkaa


onx sul voiveitsiä, mieluiten puisia? kats jos tulee itsesäälikohtauxii tai kultzi jättää :''''''(
ratsastuskoulu

Posts: 604

#29 • • ratsastuskoulu

domi, 26.4.2006 10:30:
---
miikka, 26.4.2006 10:26:
joo eka stadiin sit maist merel tärskyt termixes sit menox ja kovat bileet laival ehkä etkot mun hytis vedetää vähä sidukkaa

---

onx sul voiveitsiä, mieluiten puisia? kats jos tulee itsesäälikohtauxii tai kultzi jättää :''''''(



HEI HEI CAMOON!! kato murheet jätetää maihi ku me tytöt lähetää laiva bile risteilyl sheikataan äässii pidetää hauskaa vaa ja kunno pileet
domi

Posts: 7,069

#30 • • domi Työn sankari.

miikka, 26.4.2006 10:34:
---
HEI HEI CAMOON!! kato murheet jätetää maihi ku me tytöt lähetää laiva bile risteilyl sheikataan äässii pidetää hauskaa vaa ja kunno pileet


Mut mun perzettä ei saa sit ottaa KUVEI TSIHIHI, mulla on viel poikayztävä *sydän* *plur*
0-scar

Posts: 760

#31 • • 0-scar Team Teknolipat :)
turha whine pois *plur*

--
Jos joskus murhe painaa, se painaa, se painaa, voit silloin multaa kaivaa ja huolet hukuttaa!

ratsastuskoulu

Posts: 604

#33 • • ratsastuskoulu
oisko lähös posse viel tällasel risteilyl
Fyrisch

Posts: 4,525

#34 • • Fyrisch
Viking Line *sars*
Fyrisch

Posts: 4,525

#36 • • Fyrisch

Anselmi, 7.5.2006 02:46:
Kokeile Tallinkia*sars**sars**sars*



Hyi stna, Ms Meloodial käytii joskus, ehkä hirvein kelluva peltipurkki ever, tosin Romantika oli ihan ok :)
Jago

Posts: 4,039

#37 • • Jago un-trained monkee
i kyl toi romantika kin on kammottava. en tykkää siitä laivasta. cinderella kaiksessa kammottavuudessaan oli kyllä romkantikaa miellyttävämpi.. tosin se space club on rokmanticalla siistinnäkönen

--
Sound is the origin of all form, with matter shaping itself in response to the vibration of the universe