Varaosia kameraan? (linssinsuojus uupuu)

6 posts, 1 page, 9,363 views

RainChild

Posts: 909

#1 • • RainChild
Olen onnistunut ilmeisesti jonnekkin hävittämään linssinsuojuksen kamerastani, eikä mulla ole hirveästi tietämystä, saako moisia ostettua jostain kameraliikkeestä? *ding* Tosin katselen tässä vielä pari viikkoa, josko se jostain putkahtaisi. Pölynimurin sisältö lienee vielä tarkastettava, vaikka luulen, ettei se linssinsuojus oo tarpeeks pieni, että imuri sen pystyis imaisee.

P.S. jos jollain ylimääräinen linssinsuojus konica minolta z3:seen niin saattaisin olla kiinnostunut *joo*

--
Rainchild is back home

Caro²

Posts: 5,301

#2 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2

RainChild, 3.3.2006 15:07:
P.S. jos jollain ylimääräinen linssinsuojus konica minolta z3:seen niin saattaisin olla kiinnostunut *joo*


Eikös se kyseinen kapistus ole nyörillä kiinni siinä kamerassa *ding*
Freja

Posts: 8,774

#3 • • Edited Freja Sihteeri
Tsekkaas www.telefoto.fi josko löytyisi. Kyseinen kauppa on lissunkadulla, että siellä voi myös käydä visiitillä. Löytyy lähes kaikkea, ja jos ei löydy niin tilataan *joo*

Edittinä sen verran, että anteeksi epähuomioni: asutkin turussa *uuh* Sori..

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

RainChild

Posts: 909

#4 • • RainChild

Caro², 3.3.2006 21:56:
Eikös se kyseinen kapistus ole nyörillä kiinni siinä kamerassa *ding*



Joo, kyllä olisi muuten, mutta olen ostanut kameran ystävältäni, ja hän unohti toimittaa postissa myös sen nyörin (,mikä oli takoitus toimittaa myöhemmin) ... nyt kyllä vähän ketuttaa *igor*. Nooh, toivottavasti se linssinsuojus löytyy *joo*

--
Rainchild is back home

Amma

Posts: 2,383

#5 • • Amma Hapanimelä. On-Off. Kennurupoliisi tungelissa.
Täällä myös ongelmaa saman asian kanssa - linssinsuojukset tuntuu olevan katoava luonnonvara (, kun en ole ehtinyt hirttää niitä kiinni kameraan ennen kuin ne ovat kadonneet *igor*). Siispä Canonin 300D:hen etsin suojusta/ suojuksia.

Mikähän mahtaisi olla Helsingin suunnalla edullisin paikka ostaa näitä hassun hauskoja muovinkappaleita?

--
*etsiskel*

herby

Posts: 115

#6 • • herby Kapteeni.

Amma, 30.3.2006 22:05:
Täällä myös ongelmaa saman asian kanssa - linssinsuojukset tuntuu olevan katoava luonnonvara (, kun en ole ehtinyt hirttää niitä kiinni kameraan ennen kuin ne ovat kadonneet *igor*). Siispä Canonin 300D:hen etsin suojusta/ suojuksia.

Mikähän mahtaisi olla Helsingin suunnalla edullisin paikka ostaa näitä hassun hauskoja muovinkappaleita?



Kerros iha eka mikä optiikka on kameras rungon nokalla. Se auttais aika paljon opastamiseen. Kannattaa AINA laittaa linssin suojus taskuun. Ei jättää minnekkään pöydälle tai pitää kädessä=varmasti kadonnut.

Sitten linssinsuojuksen koko? Se pitäis lukea siinä objektiivissä jossain kohassa(sama luku kuin suotimen kierre koko).

Esim täältä--> kameroiden lisävarusteet-->objektiivit--> Canon. objektiivit-->vastavalosuojat ja tarvikkeet--> sivun ala laita, saat Järkkärin objektiivin linssinsuojan ja runkotulpan. Tämä siis vain jos sinulla on Canonin objektiivi. Sigmaan/tamroniin tai muihin sopivuutta en tiiä.

--
Elämä on...kallista!