Kotikeittiön paprikamajoneesi

8 posts, 1 page, 6,998 views

absx

Posts: 31

#1 • • absx
Onko kukaan koskaan koittanut sekoittaa omaa paprikamajoneesia? Paprikamajoneesihän on tunnetusti parasta, mitä monella katugrillillä on tarjota (TJEU: Martinsillan Grilli), mutta kaupasta ei paprikamajoneesia saa missään muodossa. Kaiken maailman Ameriikan dressingeitä kyllä, mutta ei paprikamajoneesia.

Kokeilin siis sekoittaa itse paprikamajoni, lähtien valmiista perusmajosta ja sekoittaen siihen raastettua punaista paprikaa, hienonnettua maustekurkkua ja hiukan pippuria sekä paprikajauhetta värin vuoksi. Tuote näyttää päivän seisottuaan oikeanlaiselta, mutta maistuu kuitenkin vielä hiukan kruunuhkolle. Toiseen erään lisäsin paprikan määrää sekä sujautin joukkoon dijon-sinappia, jolloin roinasta tuli jo liian paprikaista. Kolmanteen ajattelin kokeilla korianteria..

Onko sukulaistenne joukossa grillikioskeja, joista reseptin voisi onkia? Muita hyviä ideoita ideaalin paprikamajon sekoitteluun?
phace

Posts: 213

#2 • • Edited phace
:
DDDDD SULAVOI
curry

Posts: 474

#4 • • curry ^mauste^

absx, 26.10.2005 02:03:
Kokeilin siis sekoittaa itse paprikamajoni, lähtien valmiista perusmajosta ja sekoittaen siihen raastettua punaista paprikaa, hienonnettua maustekurkkua ja hiukan pippuria sekä paprikajauhetta värin vuoksi. Tuote näyttää päivän seisottuaan oikeanlaiselta, mutta maistuu kuitenkin vielä hiukan kruunuhkolle. Toiseen erään lisäsin paprikan määrää sekä sujautin joukkoon dijon-sinappia, jolloin roinasta tuli jo liian paprikaista. Kolmanteen ajattelin kokeilla korianteria..

Onko sukulaistenne joukossa grillikioskeja, joista reseptin voisi onkia? Muita hyviä ideoita ideaalin paprikamajon sekoitteluun?



Google-kokilta tosiaan löyty ainakin tällanen:

http://www.paakari.net/reseptit.php?id=2477&cat=4

Tosin on jo lähellä sun korianteri-visiointia..

--
Dance like no one´s watching and love like you´ve never been hurt....

J Raninen

Posts: 950

#5 • • Edited J Raninen

absx, 26.10.2005 02:03:
mutta kaupasta ei paprikamajoneesia saa missään muodossa.


Hesestä saa ostaa tiskiltä pelkkiä majoneesipusseja, kysyy vaan. Niitähän tässä kuitenkin kaipaillaan :) Ne ei tosin säily ku viikon-pari, mutta etenkin joihinkin kotikutoisiin hampurilaisbileisiin hommattuna kerää pisteet kotiin.
absx

Posts: 31

#6 • • absx

curry, 26.10.2005 07:21:
---
Google-kokilta tosiaan löyty ainakin tällanen:

http://www.paakari.net/reseptit.php?id=2477&cat=4

Tosin on jo lähellä sun korianteri-visiointia..
---



Tuosta tosiaan löysin idean ko. mausteeseen, mutta millään Googletuksella ei ole löytynyt enempää paprikamajoneesireseptejä kuin tuo. Ja yksinään tämä resepti ei näytä riittävältä..
antOn°

Posts: 1,094

#7 • • antOn° 02200
Entä jos hakeekin vaikka valkosipuli- tai chili´majoneesin reseptiä ja säätää niistä paprikaisen version..
Kuukunen

Posts: 244

#8 • • Kuukunen Avaruusdiskokissa!
En tiedä ihan tarkalleen millaista paprikamajoneesia tarkoitat, mutta mä olen tehnyt hyvää seuraavalla tavalla:

Majoneesipohja: 1 keltuainen, 3 lusikallista väkevää turun tms. sinappia, hiukan punnaviinietikkaa, suolaa ja n. 2,5 dl auringonkukkaöljyä. Lirutetaan öljy vatkaimen kanssa muitten aineitten joukkoon.

Sitten reippahasti kaupan chilimausteseosta, ja yksi suht pieni punainen paprika silputtuna. Hyvää tulee...

Mun lempparimajoneesi on tuohon samaan pohjaan yksi pieni punasipuli ja pari valkosipulin kynttä.

--
Jos videopelit vaikuttaisivat käyttäytymiseen, kaikki me Pac-Mania aikonamme pelanneet liikkuisimme pimeissä huoneissa kuunnellen itseään toistavaa musiikkia ja popsien pillereitä.