Vinkkejä kämpän vuokraamiseen?

79 posts, 4 pages, 20,119 views

ville

Posts: 3,780

#61 • • ville olen oikeasti ujo

ezzy, 6.10.2005 15:13:

Tämä on vain oma mielipiteeni. En ole koskaan asunut ko. kaupunginosassa, mutta useasti vieraillut ja ajellut sielläpäin. Tällä hetkellä mielipiteeni on se, että Espoo olisi paikka, jossa lapseni kasvattaisin ja vieläpä ylivoimainen valinta.

Kokemukseni pohjautuu vain parin vuoden asumiseen Tikkurilassa ja nyt 1½v Jedassa



Äijäst on tullut espoolainen porvari :)


btw espoossa on esim. huostaanottoja tosi vähän, mut sit kun niitä tulee, ne on tosi pahoja. Mentaliteetti on 'mind your own business' joka imo näkyy tosi hyvin varsinkin espoon itä-osissa. Mut sit taas toisaalta, kyllä mä väitän et espoossa on myös kauheita mestoja. Joku kivenlahden ostari ei lopulta eroa itähelsingin vastaavista mitenkään ....

t: itä-espoossa koko ikänsä asunut (tai no 3 ekaa vuotta mikkelissä)
ezzy

Posts: 8,060

#62 • • Edited ezzy Droid-pappa

ville, 6.10.2005 15:24:
---
Äijäst on tullut espoolainen porvari :)


Mut sit taas toisaalta, kyllä mä väitän et espoossa on myös kauheita mestoja. Joku kivenlahden ostari ei lopulta eroa itähelsingin vastaavista mitenkään ....



Enpä menisi vastaankaan väittämään, helvetin tyytyväinen olen ainakin nykyiseen asuinalueeseen, vaikka asunto itse ei ole ehkä ihan mieluisin mahdollinen. Saunan vois poistaa mun puolesta kokonaan, niin sais pikkasen tilaa lisää.

Nyt duunissa tarjolla oleva kämppä ei oikeen sit taas olis enää järkevä missään mielessä:

"Vuokrattavana ~95m2 kämppä Kuitinmäessä 1000e/kk" *ding*
Tais olla Meteorinkadulla tai siinä kohdilla.
Hyzenthlay

Posts: 5,103

#63 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja
Huh, kauhee himo ois muuttaa täältä pois *uuh* Onko toi takuuvuokra ihan vakio joka paikassa? 2kk vuokra on aika paljon, mistähän sitä repis ton verran rahaa jos haluais muuttaa *ding* saaks pankista lainaa tollaseen? *nauru*

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

devisss

Posts: 345

#64 • • Edited devisss superhero.

Hyzenthlay, 6.10.2005 15:52:
Huh, kauhee himo ois muuttaa täältä pois *uuh* Onko toi takuuvuokra ihan vakio joka paikassa? 2kk vuokra on aika paljon, mistähän sitä repis ton verran rahaa jos haluais muuttaa *ding* saaks pankista lainaa tollaseen? *nauru*



Muistaakseni VVO:lla oli ainakin joskus kiinteä 250 eur vakuus tms.

edit: Kaveri ainakin sai pankista lainaa takuuvuokraa varten 1400 eur. Kannattaa kysellä.

--
if i was dressed in my best defenses
would you agree to meet me for coffee?

remotion

Posts: 5,283

#65 • • remotion nostatus guru
mä en tajuu mikä pakko ihmisillä on muuttaa mun espooseen, tukkii vaan tiet hempura soikoon.. pysyis landella ni ois joku syy sielläkin käydä morottaa!
ezzy

Posts: 8,060

#66 • • ezzy Droid-pappa

Remotion, 6.10.2005 15:57:
mä en tajuu mikä pakko ihmisillä on muuttaa mun espooseen, tukkii vaan tiet hempura soikoon.. pysyis landella ni ois joku syy sielläkin käydä morottaa!



true true, aika viidakkoa alkaa olemaan länäri aamukasilta...onneks on vaan kuutisen kilsaa ajettavana :) voi vetää vaikka express(bussi)kaistalla sen =)
äm

Posts: 2,376

#67 • • äm

Annakins, 6.10.2005 13:31:
Kuten tänään aamupäivällä tossa sanomaluukussakin jo vähän todettiin, on asuinalueista puhuminen näköjään täysin mahdotonta ilman, että siitä tulee kamala huutokilpailu.


Niinpä.
Ja sen huutokilpailun voisi siirtää tästä vuokraamista käsittelevästä topikista tänne: http://www.klubitus.org/forum_aihe.php?id=37599;sivu=1

--
Ei omenapuusta kauas putoa.

OCS

Posts: 1,828

#68 • • OCS

Hyzenthlay, 6.10.2005 15:52:
Huh, kauhee himo ois muuttaa täältä pois *uuh* Onko toi takuuvuokra ihan vakio joka paikassa? 2kk vuokra on aika paljon, mistähän sitä repis ton verran rahaa jos haluais muuttaa *ding* saaks pankista lainaa tollaseen? *nauru*



2kk on aika vakio mitä välitysfirmat ja yksityiset pyytää. Kerran kun haettiin kaverin kanssa kolmiota, niin se oli 3kk, mutta aika harvinaista tuo.
provision

Posts: 178

#69 • • provision

ezzy, 6.10.2005 15:32:
---
ville, 6.10.2005 15:24:
---
Äijäst on tullut espoolainen porvari :)


Mut sit taas toisaalta, kyllä mä väitän et espoossa on myös kauheita mestoja. Joku kivenlahden ostari ei lopulta eroa itähelsingin vastaavista mitenkään ....

---

"Vuokrattavana ~95m2 kämppä Kuitinmäessä 1000e/kk" *ding*
Tais olla Meteorinkadulla tai siinä kohdilla.



Pahin paikka Espoossa on junaradan varsi: mitä enemmän länteen Leppävaarasta mennään, sitä pienemmäksi perheiden keskimääräiset tulot tippuvat. Tietenkin täällä on jonkin verran uustuotantoa: Ymmerstassa olevista osaomistuskämpistä pyydetään hurjia hintoja...

Meteorinkadulla ensimmäiset 20 v asuneena sanoisin, että kannattaa tsekata kylpyhuoneidensa
kunto, koska siellä saattaa olla tikittävä aikapommi siellä laattojen alla. Vaikka kämpät siellä on suht
kivoja, niin 80-luvulla kosteustilojen rakentaminen ei ollut sitä tasoa mitä se nykyään on.
Hyzenthlay

Posts: 5,103

#70 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja
heh, muutettu on, ja pankkilainallahan toi takuuvuokra hoitui. Tuskin mulle mikään sossu olisi mitään maksanut, kun ei ollut mikään "pakko" muuttaa. Mut kiva asuu keskellä kaikkea, kun on 2 vuotta asunut keskellä ei mitään *jiihaa*

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

Timce

Posts: 5,381

#71 • • Timce

Hyzenthlay, 2.11.2005 15:35:
heh, muutettu on, ja pankkilainallahan toi takuuvuokra hoitui. Tuskin mulle mikään sossu olisi mitään maksanut, kun ei ollut mikään "pakko" muuttaa. Mut kiva asuu keskellä kaikkea, kun on 2 vuotta asunut keskellä ei mitään *jiihaa*



Kurvi? Tervetuloa vaan minunki puolesta. :)

--
-Cook the man some fucking eggs-

-Jake the Muss

enrg

Posts: 2,040

#72 • • enrg
kalliossa kuukauden asuneena ei oo mitään valittamista...
Ozie

Posts: 1,389

#73 • • Ozie

lyyti, 1.11.2005 21:08:

Pahin paikka Espoossa on junaradan varsi: mitä enemmän länteen Leppävaarasta mennään, sitä pienemmäksi perheiden keskimääräiset tulot tippuvat. Tietenkin täällä on jonkin verran uustuotantoa: Ymmerstassa olevista osaomistuskämpistä pyydetään hurjia hintoja...

Meteorinkadulla ensimmäiset 20 v asuneena sanoisin, että kannattaa tsekata kylpyhuoneidensa
kunto, koska siellä saattaa olla tikittävä aikapommi siellä laattojen alla. Vaikka kämpät siellä on suht
kivoja, niin 80-luvulla kosteustilojen rakentaminen ei ollut sitä tasoa mitä se nykyään on.



Hmmm...Asutaan Espoon Keskuksessa, noin 30m radasta. Tai siis ovesta kun astuu ulos niin on parkkipaikat, tie ja rata. Mun mielestä tää on esimerkiks paljon rauhallisempi paikka kun 500m päässä oleva Suvela, mun mielestä tää kyseinen kerrostaloalue leimaa aika pahasti koko Espoon Keskuksen. Lisäks mun mielestä Tuomarila ei oo mikään köyhien ihmisten aluetta, sieltä löytyy melko läheltä rataa kohtuu hienoja hienoja omakotitaloja.
Sinza

Posts: 2,227

#74 • • Sinza
Kertokaapas hei vantaalaiset kokemuksianne ja vinkkejä Tikkurilasta. Olis sinne kenties tarkoitus muuttaa jossain vaiheessa (koska duuni Vantaalla). Stadikin kiinnostais, mutta sitten taas tulis pitemmät työmatkat *poks*...

--
Mooi! Hyvä meininki!! Käytsä usein täällä?! *nauru*

Oliwer

Posts: 799

#75 • • Oliwer

Sinza, 9.1.2006 20:14:
Kertokaapas hei vantaalaiset kokemuksianne ja vinkkejä Tikkurilasta


Vantaalla (myös tiksi) asuntoja vuokralle tarjoaa esimerkiksi kaupunki ja vvo. Tarjontaa ja vapautuvia on kohtuullisesti ja myös vuokrat, takuut, ym ovat inhimillisiä.

www.vav.fi

www.vvo.fi
Twist

Posts: 925

#76 • • Twist Team Kemuttajat
Tässä muutin takaisin Helsinkiin hiljattain ja asuntoa vailla. Antakaas hyviä vinkkejä mistä kannattaa etsiä vuokra-asuntoa ? Kaupungilla on ollut paperit jo pari kuukautta ilman tulosta. Hoasi ei tule kyseeseen koska niillä ei ole tarjota kuin soluja ja asutoja itä-vantaalta *igor* Hinta pitäisi pysytellä 400 - 450 tuntumassa. Etuovi.com:sta tullu kateltua jonku verran , mutta tarjonta on tosi heikkoa mielestäni.
India

Posts: 475

#77 • • India
No Tikkurilahan on varsin mukava paikka asustella. Sieltä löytyy kaikki oleellinen sillai kätsysti läheltä. Me asuttiin ennen Tiksin vieressä ja siellä tuli lähes joka päivä käytyä. Mukava paikka, suosittelen. Itte en koskaan siel mihinkään ongelmiin oo törmäänny vaikka jotkut on siitä asemanlähistöstä valittanu. Ainoo mikä rupes siellä nyppimään oli kun viinaveron alennuksen jälkeen spurgut on kesällä parkkeerannu ittensä mielestäni hieman useammin siihen Tikkuraitille.
zenny

Posts: 1,145

#78 • • zenny Pieni sateenvarjotyttö
Onkos kellään kokemusta noist nuorisosäätiön vuokra-asunnoista? onko millasia?

--
Loikka suuri kuin Kiinan muuri
Kilttinä vain kanssasi leikkisin
mutta mihin minä raitani jättäisin

Saarre

Posts: 1,151

#79 • • Saarre

zenny, 2.6.2006 17:02:
Onkos kellään kokemusta noist nuorisosäätiön vuokra-asunnoista? onko millasia?



second that, ja millasia jonoja espoossa

--
*tähti* Full hearts cant lose