1. Miksi käyt bileissä?
Saan siitä enemmän kicksejä kuin oikeastaan mistään muusta. Tietysti myös se, että olen aktiivisesti kuunnellut konemusiikkia nuoresta iästä lähtien vaikuttaa asiaan. Lisäksi tietyllä "elitistisellä" tavalla pidän klubikulttuuria olennaisesti parempana kuin tavisten baarikännäilyä, ja tunnen oloni eniten kotoisaksi hyvissä bileissä.
2. Kerro oma käsityksesi suomen biletyskulttuurista ja mitä siihen kuuluu?
Suomen biletyskulttuurissa on oikeastaan aina korostunut selkeä innostuneisuus, porukka välittää bileistä kokonaisvaltaisemmin kuin esim. Keski-Euroopassa. Tarkoitan tälla esim. sitä miten paljon järkkärit uhraavat aikaa bileisiin, usein nollaprofiitilla, ja miten bilettäjät panostavat esim. vaatteisiin, bileiden hypettämiseen jne suhteessa enemmän kuin monessa muussa maassa. Huumeet ovat toki läsnä tietyssä määrin, mutta mielestäni Suomessa useimmat pitävät homman kontrollissa. Joskus ulkomailla bileiden päätyttyä ja valojen syttyessä on tullut vähän sellainen "ei jumalauta"-fiilis, kun katselee porukkaa, Suomessa sitä ei tule.
3. Oletko osallistunut bileitten järjestämiseen? Mitä teit?
Käytännössä en.
4. Milloin menit ensimmäisen kerran bileisiin ja mitkä ne olivat?
Trap-nimiset techno-bileet JKL:ssä 2001.
5. Parhaimmat bileet missä olet ollut ja miksi?
Vaikea valita, mutta ehkä Nature One-festarit (Saksa) 2002, hemmetin kovan line-upin ja monipuolisten elämysten vuoksi. Suomesta sanoisin et Pacifique 2004.
6. Mitä uutta haluat bileistä tai biletyskulttuurista tai miten niitten tulisi mielestäsi kehittyä?
Mulle riittäisi, jos ympyrä sulkeutuisi vähän sinne 90-luvun alkupään suuntaan, vähemmän baaribileitä ja enemmän bileitä poikkeuksellisissa paikoissa, lisää sielua musiikkiin, lisää oikeaa plur-henkeä ja yhteenkuuluvuutta. Tietysti ei tällaisia juttuja tuosta vaan polkaista...
7. Mistä minun pitää ehdottomasti ottaa huomioon jutussani?
No oikeinkirjoitus ainakin