Hurrikaani Katrinan jälkeen

35 posts, 2 pages, 13,729 views

herman

Posts: 207

#21 • • herman
Toivottavasti eivät pudotelleet kaikkia maapähkinävoi-mansikkahillo-avustuspakkauksia Irakiin että omillekin riittää :D
ezzy

Posts: 8,060

#22 • • ezzy Droid-pappa

Ana-5000, 5.9.2005 00:01:
---
phanatic, 3.9.2005 19:13:
Tossahan nyt näyttää kuolleen enemmän amerikkalaisia kuin kaikissa historian terrori-iskuissa yhteensä. Ja silti "terrorismin vastaiseen sotaan" syydetään satoja kertoja enemmän rahaa kuin myrskyihin varautumiseen ja tuhoalueen ihmisten auttamiseen.

---


Ja tuhon aiheutti sama taho joka oli mukana pistämässä Bushia valkotaloon ja terrorismin vastaisessa sodassa :V

"Well, yeah, God is great, and well.. you know.. well... God bless America.. And.. uhhhhhh.. [pieni]this is so awkward..[/pieni]"



JA KAIKKIEN MAAILMAN MAIDEN TULEE LIITTÄÄ KÄTENSÄ YHTEEN JA AVATA KUKKARONSA KÖYHÄLLE AMERIIKALLE, JOKA ON TUHON JA SURUN MURTAMA!

Muistakaa se!
Dementation

Posts: 2,892

#23 • • Edited Dementation wednesday?
Vähän faktaa lisää:

- 80% väestä evakuoitiin etukäteen. Jäljelle jääneet suurimmaksi osaksi köyhiä mustia joilla ei varaa tai mahdollisuutta poistua kaupungista. (ilmeisesti niiden sieltä pois saamiseen ei vieläkään ole mitään kovin suurta halua.)

- Paikallinen RedCross kuuluu valtion toimesta avustusporukkaan automaattisesti. Kuitenkaan hommaa ei ole saatu pyörimään halutulla tavalla, joten USAn RedCross on pyytänyt kansainväliseltä punaiselta ristiltä 50 logistikkoa paikalle. Kolme noista on Suomesta ja lähteneet jo matkaan.

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}

Vprobe

Posts: 444

#24 • • Vprobe goa-head

phanatic, 3.9.2005 19:13:
Tossahan nyt näyttää kuolleen enemmän amerikkalaisia kuin kaikissa historian terrori-iskuissa yhteensä. Ja silti "terrorismin vastaiseen sotaan" syydetään satoja kertoja enemmän rahaa kuin myrskyihin varautumiseen ja tuhoalueen ihmisten auttamiseen.



Myrskyyn varautumalla et saa öljyä Irakista.
sielu hänkin

Posts: 343

#25 • • sielu hänkin Psykehoitsu. Team Rekkalesbot. ViherPirkko-linnu.

ezzy,


JA KAIKKIEN MAAILMAN MAIDEN TULEE LIITTÄÄ KÄTENSÄ YHTEEN JA AVATA KUKKARONSA KÖYHÄLLE AMERIIKALLE, JOKA ON TUHON JA SURUN MURTAMA!

Muistakaa se!



Mm. Saatan olla tiukkapipoinen mutta mua ainakin suunnattomasti ketuttaa tuo ", joka on tuhon ja surun murtama". Mullakin tulee kyyneleet silmiin kun katson uutiskuvia. Mä en edes halua tietää miltä tuntuisi olla paikan päällä. Mä en haluaisi olla keräämässä ruumiita. Mä en haluaisi olla sitomassa yhtään haavaa. Mä en haluaisi yhtään ihmistä itkemään mun olkapäätävasten. Ei siksi että olisin kylmä mulkku eikä mua kiinnosta vaan siksi että mä en ainakaan henkisesti kestäisi. Toki ymmärrän että koko lauseen tarkoitus on provosoida mutta musta meidän tulee kunnioittaa niitä ihmisiä joita oikeesti sattuu vähän enemmän ku meitä.
Osa jenkeistä jopa saattaa hyötyä hurrikaanin tuhojen korjaamisesta taloudellisesti. Se ei silti tarkoita että suru ei heitä kosketa. Tuhoista selvitään parhaiten siten että elämä ja talous jatkuu.

Voimia niin uhreille kuin heidän auttajilleen.

--
*tirsk* *tirsk* *tirsk* *tirsk* *tirsk*

Mellu-

Posts: 4,006

#26 • • Mellu-

m_a, 2.9.2005 17:57:
Valtaosa öljystä menee liikenteeseen sekä lannoitteiden ja muovin tuotantoon.



muovin tuotantoon menee vaivaiset 4% koko maailman ölystä...off topic mutta pisti silmään.
t.Muovituote valmistaja vm.2005

--
Mellu lähti lahdesta, mutta lahti ei lähtenyt Mellusta -enrg-
Lentopallokenttien Dennis Rodman

TPYOMASTER

ezzy

Posts: 8,060

#27 • • ezzy Droid-pappa

linnu, 5.9.2005 11:37:
---
Mm. Saatan olla tiukkapipoinen mutta mua ainakin suunnattomasti ketuttaa tuo ", joka on tuhon ja surun murtama". Mullakin tulee kyyneleet silmiin kun katson uutiskuvia. Mä en edes halua tietää miltä tuntuisi olla paikan päällä. Mä en haluaisi olla keräämässä ruumiita. Mä en haluaisi olla sitomassa yhtään haavaa. Mä en haluaisi yhtään ihmistä itkemään mun olkapäätävasten. Ei siksi että olisin kylmä mulkku eikä mua kiinnosta vaan siksi että mä en ainakaan henkisesti kestäisi. Toki ymmärrän että koko lauseen tarkoitus on provosoida mutta musta meidän tulee kunnioittaa niitä ihmisiä joita oikeesti sattuu vähän enemmän ku meitä.
Osa jenkeistä jopa saattaa hyötyä hurrikaanin tuhojen korjaamisesta taloudellisesti. Se ei silti tarkoita että suru ei heitä kosketa. Tuhoista selvitään parhaiten siten että elämä ja talous jatkuu.

Voimia niin uhreille kuin heidän auttajilleen.



Lausahdukseni ei tietenkään ollut tarkoitus loukata uhrien muistoa. Lähinnä vain perus "amerikka on maailman keskipiste"-läppää.

Onhan se kiva, kun tilaa jenkeistä tavaraa, niin saat ilmaisen "On Nation under God - Indivisible"-tarran :)
Pano

Posts: 38

#28 • • Pano Non est ad astra mollis e Terris
Perkele olis pyyhkinu koko paikan kartalta.. Vittu mitä vinkunaa jostai Pressa toiminnasta... Lisää suur onnettomuuksia kiitos *pahis*
Jone

Posts: 8,258

#29 • • Jone Archibald Haddock

linnu, 5.9.2005 11:37:
Voimia niin uhreille kuin heidän auttajilleen.



Kiva et oot tota mieltä, mutta mun myötätunnostani ei kyl ainakaan riitä jaettavaksi jenkeille asti.

Kansakunta, jonka toiminta aiheuttaa joko suoraan tai välillisesti jatkuvaa kärsimystä ympäri maailmaa, voi mun mielestäni hukkua paskaan tai vajota mereen. Miksi ihmeessä pitäisi ojentaa auttava käsi sellaiselle hukkuvalle, joka on itse hetkeä aikaisemmin töninyt ihmisiä veneestä veteen ja jatkaa sitä välittömästi päästyään takaisin kuiville?
Avatar
#30 • • Edited Annakins Guest

Jone, 23.10.2005 12:15:
---
linnu, 5.9.2005 11:37:
Voimia niin uhreille kuin heidän auttajilleen.

---


Kiva et oot tota mieltä, mutta mun myötätunnostani ei kyl ainakaan riitä jaettavaksi jenkeille asti.

Kansakunta, jonka toiminta aiheuttaa joko suoraan tai välillisesti jatkuvaa kärsimystä ympäri maailmaa, voi mun mielestäni hukkua paskaan tai vajota mereen. Miksi ihmeessä pitäisi ojentaa auttava käsi sellaiselle hukkuvalle, joka on itse hetkeä aikaisemmin töninyt ihmisiä veneestä veteen ja jatkaa sitä välittömästi päästyään takaisin kuiville?



[pieni]en aloita, en aloita, en aloita[/pieni]
Android

Posts: 3,908

#31 • • Android

Jone, 23.10.2005 12:15:
Kiva et oot tota mieltä, mutta mun myötätunnostani ei kyl ainakaan riitä jaettavaksi jenkeille asti.

Kansakunta, jonka toiminta aiheuttaa joko suoraan tai välillisesti jatkuvaa kärsimystä ympäri maailmaa, voi mun mielestäni hukkua paskaan tai vajota mereen. Miksi ihmeessä pitäisi ojentaa auttava käsi sellaiselle hukkuvalle, joka on itse hetkeä aikaisemmin töninyt ihmisiä veneestä veteen ja jatkaa sitä välittömästi päästyään takaisin kuiville?



Ovatko kaikki jenkit syyllisiä USA:n ulkomaanpolitiikkaan? Mielestäni kansakunta-sanan käyttö on aika reilusti liioiteltua. Täytyy muistaa että Kerry sai enemmän ääniä kuin Bush vaaleissa.
Monissa USA:n suurkaupungeissa on ollut mielenosoituksia mm. Irakin sotaa vastaan joihin on osallistunut satojatuhansia amerikkalaisia.

Kyllä siihen melkein 300 miljoonaan ihmisen väestöön mahtuu niitä "hyviäkin tyyppejä". Onko se todellakin oikein että nämä saavat kärsiä oman hallinnon politiikasta? Miksi nämä viattomat ihmiset eivät ansaitse myötätuntoasi?
Jone

Posts: 8,258

#32 • • Jone Archibald Haddock

Android, 23.10.2005 12:23:
Ovatko kaikki jenkit syyllisiä USA:n ulkomaanpolitiikkaan?



Kyseessä ei todellakaan ole pelkästään USA:n ulkopoliittiset linjanvedot ja tempaukset vaan kaikki muukin mikä kyseisessä maassa ja sen asukkaissa on päin persettä - vaikkapa nyt suhtautuminen kuluttamiseen.

Kyllä, mä pidän niillä tiedoilla mitä mulla asiasta on koko maata ja sitä asuttavaa paukapäälaumaa hyvin pitkälti kollektiivisesti vastuullisena siitä mikä niissä ja niiden tavassa elää mielestäni mättää.

Android, 23.10.2005 12:23:
Mielestäni kansakunta-sanan käyttö on aika reilusti liioiteltua. Täytyy muistaa että Kerry sai enemmän ääniä kuin Bush vaaleissa.
Monissa USA:n suurkaupungeissa on ollut mielenosoituksia mm. Irakin sotaa vastaan joihin on osallistunut satojatuhansia amerikkalaisia.



Kuten sanottua, kyse ei todellakaan ole pelkästään poliittisista jutuista vaan ihan elämäntavoista ja arvoistakin. Tietenkään ei voida niputtaa joka ikistä ihmistä samaan porukkaan, mutta se arvomaailma jota sieltä päin amerikkalaisena ja ihannoitavana promotaan ei natsaa mulle millään tasolla ja siksi en jaksa erotella korillisesta happamia marjoja niitä muutamaa hyvää joukosta.

Android, 23.10.2005 12:23:
Kyllä siihen melkein 300 miljoonaan ihmisen väestöön mahtuu niitä "hyviäkin tyyppejä". Onko se todellakin oikein että nämä saavat kärsiä oman hallinnon politiikasta? Miksi nämä viattomat ihmiset eivät ansaitse myötätuntoasi?



Viattomia ovat vain vastasyntyneet ja sen jälkeen me kaikki mennään pilalle - jotkut enemmän kuin toiset. En tiedä ansaitseeko joku tietty taho mun myötätuntoni, mutta ihan kaikille sitä ei vaan ole tarjolla.
Android

Posts: 3,908

#33 • • Android

Jone, 23.10.2005 13:21:
-clips-



Njoo, kyllä mä osittain olenkin samaa mieltä tuosta jenkkien elämäntyylistä, kulutustottumuksisesta jne. Ja tosiaankin tuon amerikkalaisen elämäntyylin levittäytyminen ympäri maailmaa on todella negatiivinen asia. Mutta koska en voi olla varma siitä missä määrin jenkit kollektiivisesti ovat syyllisiä tähän kehitykseen on vaikeaa kritisoida niitä kaikkia ja yleistää.

Toisaalta en aio leikkiä tekopyhää, olen amerikkalaisvastainen monessa suhteessa, juuri mainitsemistasi syistä, ja omalla tavallaan lisääntyvät trooppiset myrskyt ovat ihan looginen seuraus USA:n ilmastopolitiikasta joten överiksi menevää säälimistä en myöskään ymmärrä. Sitä saa mitä tilaa. Ehkä vaan koen, että suurin syypää tähän on johtavissa asemissa olevat, eivätkä yksittäiset ihmiset. Toisaalta ovathan nämäkin yksilöt omalla tavallaan ruokkimassa esim vallitsevaa kulutuskulttuuria.
Android

Posts: 3,908

#34 • • Android

Annakins, 23.10.2005 12:23:
[pieni]en aloita, en aloita, en aloita[/pieni]



Aloita toki, olen itsekin osittain Jonen kannalla tässä, en kuitenkaan täysin. Tästähän voi kehkeytyä oikein mielenkiintoinen ja kiivas keskustelu. Anna mennä vaan!
Android

Posts: 3,908

#35 • • Android

linnu, 5.9.2005 11:37:
musta meidän tulee kunnioittaa niitä ihmisiä joita oikeesti sattuu vähän enemmän ku meitä.



Kunniottaako amerikkalaiset ja Bush-hallinto irakilaisia? Kunnioittaako Bush-hallinto Kyoto-sopimusta? Niin ja entäs Afganit? Ja Guantanamo Bay? Kerros mulle mitä amerikkalaiset oikeasti kunnioittaa. Siis rahan lisäksi.