GoogleTalk julkaistu - näppärä messengeri ensiluokkaisilla puheominaisuuksilla

20 posts, 1 page, 4,999 views

Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#1 • • Edited Aziz Combat Fighter
http://www.google.com/talk/

client.gif

Tuolta voi käydä hakemassa. Tällä hetkellä toi palvelu vaatii gmail-tilin, mutta jos sellainen löytyy, toi kannattaa kyl tarkastaa. Helvetin näppärä pikku ohjelma, jolla voi mölistä kavereiden kanssa veloituksetta niin paljon kuin sielu sietää. Sisältää myös tekstiominaisuudet mikrofonittomille.

jos käytte hakemassa ton, niin lisätkää toki mut listalle ^__^ [email protected]

Jos joku kaipaa gmail-inviteä eli omaa gmail-tiliä, pistäkää koko nimi ja sähköposti mulle privana niin lähetän kutsun palveluun. Mulla on niitä vielä joku 50 jäljellä.
-P

Posts: 4,972

#2 • • -P
googlen msn messenger kopio? vaikuttaa kylläkin ihan veikeeltä laitteelta, mutta mites toi eroaa "mesestä", ihan näin mielenkiinnosta?

--
Sota on Rauhaa, Vapaus on Orjuutta, Tietämättömyys on Voimaa -George Orwell

Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#3 • • Aziz Combat Fighter

salaisinko?, 25.8.2005 21:24:
googlen msn messenger kopio? vaikuttaa kylläkin ihan veikeeltä laitteelta, mutta mites toi eroaa "mesestä", ihan näin mielenkiinnosta?



No, toi ei oo kauhee bloatti missä on vitusti härpäkettä ja vihellintä, vaan selkeä puhdas funkitonaalisuus ja yksinkertainen, toimiva käyttöliittymä. Plus että noi puheominaisuudet on hemmetin hyvät. Just länkytin yhen hollantilaisen kanssa - lagia ei käytännössä juuri ollenkaan ja äänenlaatu on mainio.
-P

Posts: 4,972

#4 • • -P
jahas, täytynee tsekata ulos kun pöytäkoneeni saapuu huomenna (thanks timps).

--
Sota on Rauhaa, Vapaus on Orjuutta, Tietämättömyys on Voimaa -George Orwell

tomppi

Posts: 1,600

#5 • • tomppi thzombie ™
Parempi kun Skype?

www.skype.com

--
My fellow Americans. I'm pleased to tell you today that Ive signed legislation that will outlaw Russia forever. We begin bombing in five minutes. - Ronald Reagan, 1984

iam

Posts: 3,085

#7 • • iam Studying Inner Paths to Outer Space
Skypeä ei kyllä ihan heti nokiteta :) Siistii höpötellä läppäristä singaporeen gsm puhelimeen hintaan 0,025/min. Harmi vaan ettei SkypeIn palvelua saa vielä suomeen..
Avatar
#8 • • emppu Guest
vaihdan sit ku muut o vaihtanu. Ihan jees muuten kyl*hymy*
siveys

Posts: 2,492

#9 • • siveys lovely

wxw,
vaihdan sit ku muut o vaihtanu. Ihan jees muuten kyl*hymy*


Mä taidan lisätä tämän Gaim:iini siististi siihen MSN ja ICQ palvelujen sekaan samaan laatikkoon.. Tosin ikävä kyllä vain IM ominaisuuden, mutta kaikkee ei voi saada.. Skype toimii erillisenä voipille ihan ok, mutta ottaisin mä senkin mielelläni tohon Gaimiin jos olis mahdollista.. Eipä tosin taida olla kun on evin proprietary protokollat :(
Vexe

Posts: 1,016

#10 • • Vexe
Näitähän alkaa olemaan kuin sieniä sateella. itellä on mese + skype yhdistelmä. Mesekin vain sen takia, etten saa muutamaan kaveriin yhteyttä muulla tavalla. 90% asioista hoituu edelleen ircissä. :)
siveys

Posts: 2,492

#11 • • Edited siveys lovely
Kun tuolle Talkille on Gmail tunnus pakollinen niin kunniallisena kansalaisena luonnollisesti luin käyttöehdot.. Jännänä asiana pisti silmään tällainen:

Prohibited Actions
..
- Conduct or forward pyramid schemes and the like
..



Jos miettii nyt esimerkiksi tuota SoundChilds systeemiä (jota en kai vieläkään ymmärrä) niin eikös siitäkin tiedottaminen tai edes kaverille kertominen olisi Gmailin käyttöhetojen vastaista?

Mutta niin.. Ehkä syvällisempi pohdinta kuuluisi siihen verkostomarkkinointitopikkiin..

Edit: Lukaisinpa nopeasti vähän pyramid schemeistä. Ilmeisesti SoundChilds on enemmänkin Multilevel Marketingia, eikä pyramid scheme. Täten kyseinen kohta ei varmaan vaikuta SoundChilds palveluun.. (tai mistä minä tietäisin kun en ymmärtänyt sitä palvelua *nauru*)
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#13 • • Aziz Combat Fighter
Älkää nyt jumalauta änkekö tota saatanan soundchildsiä joka topikkiin!

Oon niin kurkkuani myöten täynnä sitä jo.

*kivatsulle**piru*
Displacer

Posts: 1,828

#15 • • Displacer
Tuota google talkkia en ole kokeillut, mutta skypessä itseäni rassasi kun siinä ei ollut "push-to-talk"-nämiskää vaan se on koko ajan auki jos sitä käyttää. Lisäksi se vie älyttömästi konetehoja omien kokemusteni mukaan. en tosin uusimpia versioita ole kokeillutkaan.
Garo

Posts: 446

#16 • • Garo #jake
Itse en ole vielä GoogleTalkkia kokeillut, mutta ymmärtääkseni se tulee tukemaan SIP protokollaa, mikä mahdollistaa GoogleTalkin puheominaisuuksien yhteensopivuuden muiden VoIP palvelujen (jotka tukevat SIP:iä) kanssa. Tähän listaan kuuluu esimerkiksi "oikeat" pöytämalliset voip puhelimet. Skype ei SIP:iä tue (Skypen käyttämä protokolla on suljettu, sitä ei voi käyttää muilla kuin Skype yhteensopivilla ohjelmilla), eikä ymmärtääkseni tule tukemaankaan. Jo pelkästään tämä nostaa GoogleTalkin pisteitä ainakin omissa silmissäni.

Ja jos jollakulla ei vielä GMail tunnusta ole, niin niitä saa myös multa kun lähettää mailia juho piste makinen at gmail piste com =)

- Garo
sts

Posts: 7,969

#17 • • sts Sama pyynti aitta!

salaisinko?, 25.8.2005 21:24:
googlen msn messenger kopio? vaikuttaa kylläkin ihan veikeeltä laitteelta, mutta mites toi eroaa "mesestä", ihan näin mielenkiinnosta?



Ennenmminkin Skype kopio.
sts

Posts: 7,969

#18 • • Edited sts Sama pyynti aitta!
Parin päivän testaamisen jälkeen:

Pienempi, vähemmä bloated ja vakaammalla serverillä kuin Skype. Ja ajaa asiansa erittäin hyvin.

Mikäli Google desktop on asennettuna se menee osaksi sen widgettejä, esim sidebariin. Hyvä yhteistoiminta muiden googlen "viritysten" kanssa (mail, desktop, jne).

Syö erittäin vähän konetehoa vrt. messenger / skype.


Jos et omaa gmailia voit rekisteröidän itsellesi vain tunnuksen google accountsiin ( https://www.google.com/accounts/ ) ja käyttää sillä talkkia.
sts

Posts: 7,969

#19 • • sts Sama pyynti aitta!

mkuisma, 25.8.2005 21:47:
Skypeä ei kyllä ihan heti nokiteta :) Siistii höpötellä läppäristä singaporeen gsm puhelimeen hintaan 0,025/min. Harmi vaan ettei SkypeIn palvelua saa vielä suomeen..



No toistaiseksihan noita koneelta -> oikea puhelin palveluita google talkissa ei ole, mutta ovat tulossa kuitenkin.

Jos pelkästään Google earth ( http://earth.google.com/) , hakkaa Nasan Worldwindin 100-1. Luulen että tulossa suhteellisen hyvä skaba tästäkin.
iam

Posts: 3,085

#20 • • iam Studying Inner Paths to Outer Space

sts, 27.8.2005 13:08:
---
mkuisma, 25.8.2005 21:47:
Skypeä ei kyllä ihan heti nokiteta :) Siistii höpötellä läppäristä singaporeen gsm puhelimeen hintaan 0,025/min. Harmi vaan ettei SkypeIn palvelua saa vielä suomeen..

---


No toistaiseksihan noita koneelta -> oikea puhelin palveluita google talkissa ei ole, mutta ovat tulossa kuitenkin.

Jos pelkästään Google earth ( http://earth.google.com/) , hakkaa Nasan Worldwindin 100-1. Luulen että tulossa suhteellisen hyvä skaba tästäkin.


Joo, Googlea seuranneena voisi kuvitella että ne tulevat vielä kovaa tälläkin alueella..