Varoitus! Kännykkävirus on täällä.

7 posts, 1 page, 3,565 views

Marjo

Posts: 1,796

#1 • • Marjo pupuTupuna
Kyllä, omaan kännykkääni iski tämä pirulainen, mutta onneksi netistä löytyi ohjeet sen poistamiseen. Tässä vähän lisätietoa:

Commwarrior virus saapui Suomeen

Tällä viikolla on havaittu tiettävästi Suomessa ensimmäistä kertaa multimediaviestien kautta leviävä Commwarrior niminen haittakoodi (virus). Aiemmin Commwarrior-viruksen saastuttamia älypuhelimia on havaittu ainoastaan Irlannissa, Intiassa, Omanissa, Italiassa ja Filippiineillä. Commwarrior leviää Symbian Series 60 -käyttöjärjestelmällä varustetuissa kännyköissä multimediaviesteinä tai langattoman bluetooth-yhteyden kautta.

CommWarrior yrittää houkutella käyttäjän avaamaan liitteenä olevan tiedoston tarjoamalla houkuttelevia viestiaiheita. Virus siirtyy päiväsaikaan puhelimesta toiseen bluetooth-yhteyden avulla. Öisin se lähettää viestejä kaikkiin matkapuhelimen osoitekirjan numeroihin.

Virustorjuntayhtiöiden ensimmäiset havainnot Commwarrior-viruksesta ovat maaliskuulta. Virustartuntaa voi ehkäistä kytkemällä bluetooth-toiminto pois päältä tai piilotettuun tilaan. Kaikkein yksinkertaisin keino on olla tarkkana sen suhteen, mitä asentaa omaan älymatkapuhelimeensa multimediaviesteistä.


Lähde:http://www.virustorjunta.net/modules.php?name=News&file=article&sid=533
remotion

Posts: 5,283

#2 • • remotion nostatus guru
mä sain ton jo pari viikkoa sitten, mutta siis symbian ja series 60 on ihan eri asia. mulla on series 60 eli nokia oma platformi, jossa ei toimi, ja symbian puhelimet (joita oon välttänyt vielä) niissä taas menee kaikki ohjelmat läpi...
Garo

Posts: 446

#3 • • Garo #jake
Eihän tuo mikään virus ole, vaan troijalainen. Virus ei kysy käyttäjältään lupaa asentuakseen ja levitäkseen, mutta troijalainen nimenomaan naamioi itsensä joksikin aivan muuksi ja siten houkuttelee käyttäjän asentamaan itsensä.

- Garo
Turan Palloseura

Posts: 562

#4 • • Edited Turan Palloseura LU

Remotion, 9.8.2005 10:47:
mä sain ton jo pari viikkoa sitten, mutta siis symbian ja series 60 on ihan eri asia. mulla on series 60 eli nokia oma platformi, jossa ei toimi, ja symbian puhelimet (joita oon välttänyt vielä) niissä taas menee kaikki ohjelmat läpi...



Series 60 Platform: Frequently Asked Questions

1.1 What Is Series 60 Platform?

Series 60 Platform is the market leading smartphone platform built on the Symbian
operating system (Symbian OS).
¡ Previous post a few years ago !
KeijoK

Posts: 1,495

#6 • • KeijoK Member of L.I Groovecommunity | 1845 Celebrity Ale
Those were the days! Ei ollut moisia ongelmia!

20110601204951.jpg

--
On myönnetty se että nämä mekanoidit ovat syntyneet valmiiseen maailmaan joka on katettu voittopositioilla

lopez

Posts: 1,972

#7 • • lopez pahan päivän pakkasukko!
*piis**nauru*

--
My life fades.... the vision dims.
All that remains are memories.
I remember a time of chaos.
Ruined dreams. This wasted land.