Valokuvauskilpailu #8 - Ajan kulku (Äänestystopic)

70 posts, 4 pages, 31,014 views

Jone

Posts: 8,258

#61 • • Jone Archibald Haddock

homppa, 18.5.2005 10:19:
Näyttää AIVAN samalle kun meidän ex-bändikämppä, jossa tuli koettua kaikki oleellinen nuoruudesta...mut ei toi kai voi olla se, vanha VR:n toimistorakennus kai kuiteski? Samanlainen lattia, samanlaiset seinät ja ikkunat, jopa samanlaiset töhryt seinillä kuin meillä, mutta huone on väärinpäin...apua, mistä tää kuva on??? Aikaa on kulunut kuitenkin ja me saaatiin häätö sieltä v.2000 tai 2001 :/



Kuva on Lappeenrannan vanhalta huopatehtaalta.
efo

Posts: 1,908

#62 • • efo Laserpoint

blender, 25.5.2005 13:39:
tuosta 0008 kuvasta ois kiva saada osviittaa efolta miten sä teit ton?


Tein sen sillain että menin tonne metsään ja huomasin kuinka paskassa hapessa puut ovat ja oli pakko hakea kamera ja mennä ottamaan kuva. Jälkeenpäin kun fotarilla tein _kontrasti ja saturaatio säätöjä_ ihmettelin että miksi hemmetissä taivas on valkonen eikä sininen*ding* sitten katsoin kameran asetuksia ja huomasin että siellä oli Neutral väriefekti päällä, joka tekee väreistä aika tasapaksuja ja laimeita. Saturaatiota ja kontrastia käytin nurmikon enemmän esille tuomiseen. Oon tässä ihmetelly sitä metelin määrää mikä kuvasta nousi mutta toisaalta ei mikään ihme koska itsekkin olin vähän että öö ei tän pitäs olla tän näköinen*nauru* Kamera on Canonin Powershot G5.

--
http://www.djefo.com/

The only thing neccessary for the triumph
of evil is for the good men to do nothing
-Edmund Burke

blender

Posts: 2,552

#63 • • blender Arcade | KAIKU
Joo kiitoksia selvennyksestä, katkeaa huhuilta siivet, mites noi kameran väriefektit onko ne sallittuja?
Lost-Soul

Posts: 3,107

#64 • • Lost-Soul los pallos

blender, 25.5.2005 17:44:
Joo kiitoksia selvennyksestä, katkeaa huhuilta siivet, mites noi kameran väriefektit onko ne sallittuja?


Omasta mielestäni kaikki mitä kameralla pystyy kikkailemaan on sallittuja. Ei niillä asetuksilla kuitenkaan ihan kaikkea pysty tekemään (toivottavasti).

--
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis

blender

Posts: 2,552

#65 • • blender Arcade | KAIKU

Lost-Soul, 25.5.2005 18:07:
Omasta mielestäni kaikki mitä kameralla pystyy kikkailemaan on sallittuja. Ei niillä asetuksilla kuitenkaan ihan kaikkea pysty tekemään (toivottavasti).



Joo, tähän ois kyl viel hyvä saada joku yleinen noudatus :)
blender

Posts: 2,552

#66 • • blender Arcade | KAIKU

sapeli, 3.5.2005 14:50:
Yksi mitä itse olin ajatellut - Alku. Yksinkertainen ja antaa paljon tulkinnanvaraa, ja sopii imo kevääseen. *hymy*



Joo elikkä tässä on entisestä kuvakisatopicista löpinää, mites liippaako alku liian läheltä tätä edesmennyttä aihetta vai tuleeko parempia ehdotuksia? Nyt just itsellä ei ainakaa liiku mitää sopivaa aihetta päässä.
jeesboks

Posts: 4,064

#67 • • jeesboks p u p u

blender, 25.5.2005 22:27:
---
sapeli, 3.5.2005 14:50:
Yksi mitä itse olin ajatellut - Alku. Yksinkertainen ja antaa paljon tulkinnanvaraa, ja sopii imo kevääseen. *hymy*

---


Joo elikkä tässä on entisestä kuvakisatopicista löpinää, mites liippaako alku liian läheltä tätä edesmennyttä aihetta vai tuleeko parempia ehdotuksia? Nyt just itsellä ei ainakaa liiku mitää sopivaa aihetta päässä.



Musta toi alku kuullostaa ihan hyvältä, eikä se niin lähelle tota entis aihetta mee. Alku aiheena on aika vapaa ja siinä on melkoisen paljon mahdollisuuksia...

--
sen pienen hetken kaikki on täydellistä... *sydän*

Individual

Posts: 10,942

#68 • • Edited Individual HYPNO!
Mulle tuli mieleen, että aiheena vois olla Tomi Kontion runo "Minulla on vaivoja, joista en puhu."
Mutta toki tämä on vain yksi idea muitten joukossa.

Minulla on vaivoja joista en puhu,
lausumattomia kipuja,
lihakset eivät tottele minua,
ruumiini on kuin kone, jonka liikkeitä tarkastelen.

Minulla on maailma, josta en ääneen puhu,
joka kiertää aurinkoa omassa avaruudessaan,
eikä se valo, joka eliöiden ylle lankeaa,
eikä se pimeys ole lausuttavissa.

En voi kuiskata sitä sinulle,
eivät lempeimmätkään kosketukseni
kirjaile eläinrataa ihollesi
jotta voisit kuulla planeettojeni hyminän.

Vaikka sydämeni painaisin sinun
sydäntäsi vasten et sitä kuulisi,
ei sinun rintaasi tartu leimaa aurinkokunnastani,
ei aamutähden tahraa, vuorovetten kuuta.

Ei vaikka kuulet veren kohisevan oksistoissa
ja luulet, että kuulet maailmani puhkeavan.
En edes itse voi itseäni lähestyä,
ruumis on vieras ja tottelematon.

Mutta kerran, kun kirjoitan kuvan maasta,
josta nousevat toukkien idut, harsea multa,
sinä katsot minun kanssani hiukan
horisontin ylitse, ääneti.
blender

Posts: 2,552

#69 • • Edited blender Arcade | KAIKU

Individual, 25.5.2005 23:30:
Mulle tuli mieleen, että aiheena vois olla Tomi Kontion runo "Minulla on vaivoja, josta en puhu."
Mutta toki tämä on vain yksi idea muitten joukossa.


clip



Hmmm *ding* aika hyvä, mutta toisaalta yhteen kuvaan on vaikea kiteyttää koko runo (ainakin haastavaa) Mites jos aihe ois minkä jo esitit ja pohjustukseksi annettais esim eka kappale vaan, vai onko "alku" sittenki parempi? sanokaa mielipiteitä.
Individual

Posts: 10,942

#70 • • Edited Individual HYPNO!

blender, 25.5.2005 23:46:
---
Individual, 25.5.2005 23:30:
Mulle tuli mieleen, että aiheena vois olla Tomi Kontion runo "Minulla on vaivoja, josta en puhu."
Mutta toki tämä on vain yksi idea muitten joukossa.


clip
---


Hmmm *ding* aika hyvä, mutta toisaalta yhteen kuvaan on vaikea kiteyttää koko runo (ainakin haastavaa)



Ajattelin itse ihan samaa kylläkin. Varmaan tuossa ekassakin kappaleessa riittäisi pureskelemista ihan tarpeeksi, joskin tulkinnankin varaa riittää, luulen.