Miinuksina bileiden järjestelypuolelta se, ettei paikka ollut lähelläkään valmista siinä vaiheessa kun bileet piti alkaa.
Plussana esiintyjäkaarti ja musiikki oli jälleen kerran ensiluokkaista.
Miinuksena vittupää-turistit jotka tulee väkisin haastamaan riitaa joka jannulle ihan vaan riidan haastamisen ilosta. Tämä tosin on asia jota ei voi ennakoida, eikä ennustaa. Jos joku alkaa riitaa haastamaan se alkaa..
Plussana, valaistus toimi mukavasti ko. tilassa, ja sisäpuolen rantameininki oli myöskin ihan kiva. Ko. rantameininki myös pysyy sisällä koko kesän, tanssilattia siinä hiekan päällä :)
Miinuksena liian halpa alkomahooli, joka veti esiin ihmisten parhaat puolet.
Plussana henkilökunta, joka tilanteeseen nähden hoiti homman niin hyvin kun taisi. Jos esm poke ei näe tappelun alkua, on vaikea tietää kuka aloitti. Helpompi ja parempi on poistaa koko taisteleva porukka pihalle.
Mutta sitten tavan mukaan, Kotkan kekkereistä tulee sota, ja nyt sen alotan minä:
Katsokaa peiliin ja ajatelkaa joskus muutakin kuin omaa napaa!
Daniel Braun, 5.6.2005 19:55:
Mut onhan sitä jotain nuristavakin.
Ääni kumisi kuin mikäkin peltitynnyri, ok siitähän toi tila on aina kärsiny.
Empä ole vielä ollut kovinkaan monissa bileissä, joissa ei olis ollu samoja äänentoistollisia ongelmia
Vettä satoi sisään :(
Tälle asiallehan ei vaan yksinkertaisesti voi mitään.
Baarin osaamattomuus valmistautumisessa tällaiseen iltaan & muutenkin paistoi läpi henkilökunnasta ettei taitoja paljoa ollut...
Kylläpä kirjoitat ammattitaitoisesti asiasta, josta siulla ei selvästikään ole yhtään hajua.
Osa henkilökunnasta jota alakerrassa on, on yläkerran ruokaravintolassa toimivaa henkilökuntaa. Ehkei heillä ole aivan niin hyvin hanskassa drinkkien vääntäminen henkilöille jotka vetää pillillä siideriä kuin voisi toivoa. Sen sijaan ne henkilöt, jotka ovat nimenomaan alakerran väkeä, osaavat kyllä hommansa. Mutta onhan se toki helpompi lytätä, kuin ajatella mistä moinen tilanne saattaisi johtua.
Moista yleisöryntäystä ei ilmeisestikään osattu odottaa, vaan enemmänkin samanlaista bilemeininkiä jota yleensäkin konemusiikkihipoissa on. Vastaisitko kysymykseen: Eikö henkilökuntamäärä olisi ollut paremmin kuin riittävä, mikäli tilanne olisi vastannut odotuksia?
Järjestysmiehet/mies, oikeesti, mäkin olisin ollu uskottavampi siellä ovella.
Turistit, varsikin tää yks collegepaitainen heppu jonka näin nykivän ainakin paria tyyppiä kuonoon
Tässä vaiheessa menit tietenkin kertomaan asiasta portsarille/portsareille, jolla on silmät selässä ja joka näki tilanteen muutenkin selvästi seinien läpi?
On täysin turha tulla valittamaan siitä, ettei henkilökunta hoida hommia, jos asiakkaat on niin taulapäitä etteivät itse ilmota järjestyshäiriöistä joita näkee. Tai vastaavasti ilmoita henkilöistä joiden on huomanut haastavan riitaa. Näin se homma toimii ja se on portsareiden tehtävä, palvella asiakkaita. Vaikea on vaan palvella jos jurotetaan nurkassa ja nuristaan jälkikäteen foorumilla etteivät ole ennustajia.
Mukavaa oli mutta sai jäädä ensimmäiseksi & viimeiseksi kerraksi kun kyseiseen ravintolaan astun tän kesän aikana...
Tämähän oli taas hyvin tarpeellinen asia ilmoittaa ja suolata yksityisyrittäjän ravintolaa yhden vaikean illan jälkeen? Mitäs jos vetäisit vaikka ne laput silmiltä ja kokeilisit joskus uudestaan. Kerran tai kaksi voi homma kusta, jatkuvasti ei. Hyvä daniel. Osaat kyllä vetää pisteet kotiin joka kerta.
Daniel Braun, 5.6.2005 21:26:
---
Oikeat ammattilaiset olis edes hieman paremmin valmistautuneet tilanteeseen.
Sellaiseen asiaan mitä ei odota, on vaikea valmistautua.
Kuitenkin valmistujaisiltana on jengiä liikkeellä helvetisti ja porukka jakaantuu moneen paikkaan.
Baarimikon kanssa juttelin ja se sano vaan energiajuomakyselyyn "myö ei saatu sitä erää mikä oli tilattu"
Minkä takia penäät selitystä, jos teilaat sen saman tien? Jos kerran asia on niin, ettei tavaraa olla toimitettu ravintolaan, on sitä hiukan hankala silloin kaupata?
Oikee ammattilainen...
Oikea ammattilainen.. oikea ammattilainen?!
... olis vaik kävässy perus marketista hakemassa tms.
Mitä jos ne ei oliskaan saannu mm sitä kossua mitä oli tilattu?
Oliskos sekin sit vaan tollasella selityksellä sivuutettu?
Ostaa energiajuomaa kaupasta 300 ihmiselle. Onko muita yhtä hyviä ehdotuksia?
Silloin tällöin ravintoloista tavara loppuu, se on kohtuullisen luonnollista. Kukaan ei valittanut kuitenkaan esm fiiliksen pääsiäisbileiden aikana siitä, että ravintolasta loppui juotavat kesken. Kaikki jostain kumman syystä tajusi siinä tilanteessa, että ne vaan yksinkertaisesti loppuu ja sille vaan ei voi minkään. Kotkassa tilanne on toinen. SH on ukko ylijumala jota kunnioitetaan ja palvotaan kaikesta paskasta ja tappeluista huolimatta. Kun sama tilanne sattuu yksityiseen ravintolaan, alkaa armoton arvostelu ja teilaaminen. On se hienoa! Hyvä ihmiset!
Sunflower, 5.6.2005 21:45:
Eipä tuon ravintolan toimivuus (lue: toimimattomuus) voinut tulla kellekään yllätyksenä. Samalla linjalla homma jatkuu kuin aina ennenkin ja ihan yhtä ammattitaitoisesti..-)
Kerrotko nyt kaikelle kansalle vielä nämä henkilökemiat tästä taustalta ettei ihmisten tarvitse ihmetellä voiko tuommoisen mielipiteen muodostaa yhden illan seurauksena. Sen verran sanon, että ei voi. Kerro taustat äläkä jätä ihmisille arvailujen varaan mitään.
Muut setit jäi valitettavasti olosuhteiden takia kuulematta. Liian mukavuuden haluinen taidan olla, kun ei tila kelvannut.
Kun etukäteen päättää ettei joku asia kelpaa, niin silloin se ei kelpaa. Imho kyseinen ravintola on saatu (ainakin näiden bileiden osalta) paljon tyylikkäämäksi kuin 90% muista bileistä tässä kaupungissa. Igluissa oli myös tehty jotain erilaista. Mutta henkilökohtaisille asioille ei varmaan voi minkään. Sen sijaan voi pitää suun supussa tai kertoa koko totuuden, eikä vaan sitä pientä osaa mikä omalle kohdalle sattuu.
Halokaust, 5.6.2005 22:09:
Sit se "portsari" oli kyl niin onneton esitys, tuttu sai kanssa sen testoilevan amiksen kimppuunsa ja lenti itse ulos koska oli helpommin poistettava henkilö. Samainen ääliö kävi myös itseeni kiinni ku olin sen vieressä tiskillä ja alkoi huutamaan "ONKS VITTU ONGELMII!" vaikka en mitään ollut ko. henkilölle sanonut.
Kerron nyt sinullekin, että jos asiakkaan kanssa tulee ongelmia, siun "tehtävä" on mennä kertomaan portsarille: "Voisitteko poistaa tuon ko. henkilön ravintolasta, hän häiritsee ja haastaa riitaa". Sen jälkeen ne lähtee. Näin se homma toimii. Kuka portsari tahansa on "onneton" jos on sillä hetkellä yksin. Sitä en kyllä kiellä. Vajausta oli miehityksessä joka puolella, eikä vaan ravintolan suunnalla. Myöskin bilejärjestäjällä oli ongelmaa saada bileet pysymään aikataulussa, mutta siitä ei (näissä bileissä) koitunut mitään vahinkoa kellekkään, musiikki kuitenkin soi.
Sunflower, 6.6.2005 09:21:
Tietyt asiat ei vain muutu: pia ei vieläkään osaa hoitaa ravintolaa ja mun juttuja ei vieläkään ymmärretä.
Pia ei osaa hoitaa ravintolaa..? Näitkö piaa jossakin siellä alhaalla illan aikana. Itse nimittäin en nähnyt. Vastaako pia alakerrasta, loppupeleissä kyllä, mutta siellä on tällähetkellä vastaava (joka ei ole pia). Vastaava myöskin tekee työvuorolistat, ja vastaa myös siitä mitä tavaraa on myynnissä ja kuinka paljon sitä myydään.
Jos seuraavalla kerralla vaikka osoittaisit haukut oikeaan osoitteeseen, sen sijaan, että tietämättömyyttä mollaat väärää henkilöä. Ei ole ihme jos ei ymmärretä, jos itse jakelet vääristeltyä tekstiä julkisesti ihmisten luettavaksi.