We Are Waiting (Atmospheric breaks)

6 posts, 1 page, 1,288 views

Aisti

Posts: 402

#1 • • Edited Aisti Turtiloparabellum
Versio 2!

We Are Waiting: Untitled (terab6 dubious smokescreen rework)
6,4mt, 192 kbps mp3.
Elikkä suht tuoreelta bändiltä kuultua biisintynkää jonka sitten pyysin waveina ja koitin remixata.
Lopputuloksen kuulet tästä.
Työkalut biisiä tehdessä olivat:
-nappikuulokkeet (sony)
-Impulse Tracker ][ (seitsemisen vuotta vanha träkkeri, (C) Jeffrey Lim)
-SoundForge 4.5

Niin ja tätä tehdessä on kuunneltu ainakin Luke Chablea, Alucardia, Infusionia sekä Starecasea. :)

Vaihtoehtourli
Avatar
#2 • • Joe Le Bon Guest
Erittäin kaunis leijaileva melodia (stringit siis)! Kokonaisuus oli muutenkin varsin mukavasti kasattu.

Basso varsin suttuinen ja mulle tuli ainakin liian lujaa. Rumpukomppi vois olla pehmeempi ja rullaavampi. Yleinen kommentti: eq + muu säätö instrumenttien erottamiseen suotavaa. Lisää reverbiä - lisää tunnelmaa ;-)

Päivän vinkki: Koitas puottaa "Egypti-kitaran" tempo puoleen.

ps. Aika hardcore laitteilla kyllä väännät, hattua nostan!
Aisti

Posts: 402

#3 • • Aisti Turtiloparabellum
Äärimmäisen nopeaa palautetta o_o .. Olen yllättänyt sekä kiitollinen, ansaitsee siis yhtä nopean vastapalautteen, sanoisin!
Ensinnäkin, suo anteeksi kappaleen melko viimeistelemättömän version linjoilletuonti, allekirjoittaneelle kun vaan on suht mahdotonta ollut tuo kappaleiden loppuunsaattaminen viimeaikoina, juuri tästäkin syystä kovot täyttyvät 40sec sampleista joita ei viitsi julki tuoda. :-) Nyt kun sitten edes jotain karvan verran valmiimpaa pukkaa, oli se tietty tuotava linjoille jotta saataisiin tälläinen "elossa ollaan meininki" aikaan...

"Basso varsin suttuinen ja mulle tuli ainakin liian lujaa."
Ok, tämä juontanee juurensa siihen traumaan mikä on jäänyt Sennheisereillä träkkäämisestä, nekun vahvistavat alapäätä ikävänpuoleisesti ja onkin ollut havaittavissa "potkun puutetta" edellisissä julkaisuissa.. Tästäpä hätääntyneenä olen saattanut ehkä liioitella kyseisten taajuuksien esilletuonnissa! Huomaan kyllä itsekin mistä puhut, ja tuo on muutettavissa pienellä patterninnypläyksellä. :)

"Rumpukomppi vois olla pehmeempi ja rullaavampi."
Rullaus.. Noh, siihen en osaa sanoa mitään, yritin kyllä maustaa mokomaa parhaimman kykyni mukaan, ja pehmeydestä en tiedä, liekö kyseessä tälläinen surullisen kuuluisa mielipideasia, olenhan itse rytmittelyihin tässä kappaleessa mieltynyt. Katselen tosin varmaankin vaihtoehtoisia rytmityksen toteutustapoja tämän johdosta. :-)

"Yleinen kommentti: eq + muu säätö instrumenttien erottamiseen suotavaa."
Kyllä, allekirjoitan tämän tyystin. Olen vielä suht vihreä EQ-asioissa, pitäisi varmaan törkätä nokkansa myös noihin asioihin niin saataisiin kappaletta valmiimmaksi. :)

Ja mitä tulee siihen, että tunnelma olisi kateissa... Noh, mocoma on kyllä lähestulkoon aina kiven alla kun IT:tä käyttelen, jaja.. Noh, yritin välttää liiallista ambienssia ettei tulisi vieläkin sekavamman kuuloinen! Mutta katsotaan tätäkin asiaa, josko elämää olisi. Jossain. Somewhere, out there.

Egyptikitaran tempoa pitäisi siis puolitella? Asia testataan käytännössä. Harmittelen myös tuon kitarasamplen käyttötapaa, sillä kävi nimittäin niin etten repinyt täysmittaisesta samplesta läheskään kaikkea irti vaan sorruin nolohkoon improvisaatioon. >:)

Kiitos palautteesta. Ripeästä sellaisesta. Varmaankin menee hetki kun inspiraatiohanat ovat nyt ehtyneet, että kappaleen ääreen palaan, mutta kommentit eivät katoa muistilehtiöstä, ja pituuttakin olisi kiva saada, sitten kun ideat eivät enää mahdu neljään minuuttiin.

Tästä etiäppäin. ^_^

PS. Muihin laitteistoihin/softiin varmaan olisi jo pääsy, mutta mikäpä tässä on väkertäessä kun IT2 taipuu hulluuteeni niin suopeasti ja olen mocomaan niin kovin kiintynyt. ~8|
Everes

Posts: 184

#4 • • Everes
JOOO no mitäs tästä kommentois. no ainakin alussa todellakin huomaa että kyseinen biisi on tehty IT:l tosin kaikissa IT:n biiseissä pieni clippailunaksumeininki kuuluu vaan asiaan. voisiko tätä sanoa "autenttisuudeksi" tai jotain mutta ainakin tekijän kädenjälki tulee esiin paremmin IT:llä projisoidessa..
Biisi looppaa sinänsä ihan kivasti. sen voi jättää looppaamaan taustalle eikä sitä välttämäti edes huomaa kun se jo alkaa alusta. tosin liekö tämä hyvä vai huono asia... tosin aivan selkeästi biisistä on erotettavissa alku, keskonen ja viimeinen osio. eli jatkuvuus toimii yhtenä elementtinä mikä ruokkii uudelleensoitettavuutta, biisin elinikää.

tästä vois saada myös hieman rankemman versionkin. nopeus on sinänsä ihan kiva tosin väkisinkin on semmoinen cyber/<i>noir</i> - tyylinen superagenttimeno päällä. jos tulisi remiksejä niin semmoisen ninjamaisen sulavan elektroniikkamäiskeen soundimaailman tavoittelu olisi hyvin asiallista, zerotonine, zerotonine... haluaisin käydä muuntamassa käteni kyberneettiseksi katanan säilytysrasiaksi.

tähän mennessä yks peten parhaimmista väsäyksistä imo. tosin haluisin vähän enemmän kikkailua, mutta vähän vaikea sanoa tähän asiaan mitään, pitäisi ensin alkaa väsäilemään omia biisejä.. tosin asioiden sulauttaminen yhteen on muodostunut aika pitkälti peten tyyliksi

--
living in irresponsible selibacy

Aisti

Posts: 402

#5 • • Aisti Turtiloparabellum
Versio || lisätty linjoille, yleisön toivomuksia yritetty mukailla ^_~
Kiitokset palautteesta Lasse!
Aisti

Posts: 402

#6 • • Aisti Turtiloparabellum
*töks* Jos vaikka jotakuta sattuisi vielä kiinnostamaan.
Elkee vierastako träkkerillä tehtyä. :]