Vahvistin...?

12 posts, 1 page, 3,125 views

Germitbiili

Posts: 1,070

#1 • • Germitbiili Ihmepoika
Mä oon hankkimassa uutta vahvistinta......onko jollain jotain suositusta mikä olis tehokas ja hyvä.....hintoja!!

--
NO SHIT SHERLOCK

xnode

Posts: 41

#2 • • xnode
Riippuu tietty paljon on rahaa käytössä ja haluaako
monikanavaisen vai kaksikanavaisen. Itelläni on nyt
Sonyn DB-1070 joka aikanaan maksoi aika helvetisti
(kun puhutaan vielä kuolevaisten maailmasta),
mutta oon ollut tyytyväinen. Hifi-lehti on oikeestaan
aika hyvä lähde kun haluu ettii sopivaa laitetta, koska
ne on aika puolueettomia ja sitten niillä on nykyään myös
ihan fiksun hintaisia laitteita arvostelussa *hymy*.

Tehoista sen verran että kotikäyttöön ei oikeesti tarvi hirveesti
(bileet sit erikseen), varsinkaan kerrostalossa... eli ei kantsi
kattoo mitään ihmelukuja ... tollanen ~ 80 W on riittävästi ihan
varmasti (jos siitä tulee oikeesti lähellekään sitä).

Konemusan kuunteluun kuitenkin ihan oikeesti suosittelen
hankkimaan jotain parempaa kuin ihan tollasen pikku minihifi
tai mankka paketin, koska biisit muuttuu ihan oikeesti todella
paljon kun on jonkin verran rahaa kiinni laitteissa.
Avatar
#3 • • hzo Guest
kannattaa muistaa jos ostaa ton monikanavaisen vanvistimen ni melkein pakko hankintoja on subbari. Ku ei noi monikanavaiset toista bassoja tarpeeksi. (tarpeeksi= riittävästi) ei mitään mega yli lyönti jumputusta.


Mut mä kyl suosittelisin silti jotain monikanava vahvistinta vaikka jotai yamahaa no ittellä on toiminu ihan hyvin, hintaan nähden.
[Nuclear]

Posts: 5,855

#4 • • [Nuclear] el aprendiz
Tietääkseni Yamahat on pärjänny testeis hyvin, hinta/laatu kohdallaan. Itelläni on Onkyo ja ihan kivasti toi potkii ja viritin on suht hyvä, et jos sattuu radioo joskus kuuntelemaan, niin kuuluu hyvin. Tosin kyllä tosta sai maksaakin. Onkyot on kyl aika kauheen näkösii, mut ison plussan annan kaukosäätimen infrapunasta jolle annan painoarvoa. Tol on ihan sama mihin suuntaan osottaa, niin ottaa silti.

--
"Onnellisen miehen talossa asuu järjestys" - Kiinalainen sananlasku

r0n

Posts: 2,258

#5 • • r0n d a n c e m a c h i n e s
Itse olin tyytyväinen Yamahan styrkkariin. Oiskohan se ollu 5x90 tjsp. Rahapulassa myin kaverille kaverihintaan...

juuei kato jookato 6 kW pee-aa kato wittu paukkuu*nauraa*

--
6er reihe

Germitbiili

Posts: 1,070

#6 • • Germitbiili Ihmepoika
Kiitos viesteistä nyt vaa intin päivarahoja tuhlailemaan!!!!

--
NO SHIT SHERLOCK

Avatar
#7 • • Dorka Guest
En kyllä nyt ymmärrä miten monikanavavahvistimesta ei "lähde bassoja"...

Mutta jos monikanavaääntä ei tarvitse niin ehdottomasti joku tavallinen "stereovahvistin" on jees. Sonyn stereovahvistimet on todella hyviä ja edullisia varsinkin saksasta tilattuna.

Itselläni on Sonyn VA333ES 7.1 vahvistin joka on ihan ok, mutta tosiaan rahat menee hukkaan perus stereo käytössä.

Tehoista ei kannata välittää käytännössä juurikaan jos asuu kerrostalokämpässä, kun kuuntelet käytännössä vain 5-10w tehoilla ja joskus jos "luukuttaa" niin ehkä max. 20-30w. Myös valmistajien antamat watti luvut heittää käytännöstä todella paljon, esim. Sonyn ilmoittamat luvut voi jakaa kahdella ja NAD:lla taas kertoa kahdella jolloin ne vastaa sitä mitä ne käytännössä on.

Samoin "tehot" tarkoittaa aivan eri asiaa onko kyseessä A, B, C tai D luokan vahvistin... A luokan vahvistin 100w teholla on jo niin killeri että enpä oo tainu ikinä nähdä livenä semmosta missään messuillakaan ja hinnat hipoo hyvän auton hintoja.

[muokattu 16.2.2003 17:53]
xnode

Posts: 41

#8 • • xnode
Dorka:

En kyllä nyt ymmärrä miten monikanavavahvistimesta ei "lähde bassoja"...



Toi kyllä hämäs itteänikin.... tosin aika usein monikanava vahvarissa
on kiinni edessäkin pikkupurkit, jolloin ymmärrettävästi bassoja
ei lähde... tosin en ymmärrä niitäkään ihmisiä joille se basson on
ainoo ja oikee asia kajareissa.

Dorka:


Itselläni on Sonyn VA333ES 7.1 vahvistin joka on ihan ok, mutta tosiaan rahat menee hukkaan perus stereo käytössä.



pro[tm] *vink*

Dorka:

Tehoista ei kannata välittää käytännössä juurikaan jos asuu kerrostalokämpässä, kun kuuntelet käytännössä vain 5-10w tehoilla ja joskus jos "luukuttaa" niin ehkä max. 20-30w. Myös valmistajien antamat watti luvut heittää käytännöstä todella paljon, esim. Sonyn ilmoittamat luvut voi jakaa kahdella ja NAD:lla taas kertoa kahdella jolloin ne vastaa sitä mitä ne käytännössä on.

Samoin "tehot" tarkoittaa aivan eri asiaa onko kyseessä A, B, C tai D luokan vahvistin... A luokan vahvistin 100w teholla on jo niin killeri että enpä oo tainu ikinä nähdä livenä semmosta missään messuillakaan ja hinnat hipoo hyvän auton hintoja.



Ihan hyvä pointti, tosin toi Sony / NAD juttu ei nyt ihan suoraan oo noin,
(tosin toi puol sääntö on aika usein noin monilla merkeillä, ja sitten
viel se et monikanavat antaa usein kahteen kanavaan enemmän
kuin esim viiteen.), mutta käytännös ollennaista on kuitenkin että järkevän hintaisesta vahvarista lähtee tarpeeks tehoja kerrostaloon, muut kokeilkoon sopiiko vahvari omaan käyttöön.
HzO

Posts: 266

#9 • • HzO 9mm burana auttaa
joo itsellä on sellaiset or:n 3 tie kaijuttimet edes joissa on suuret basso elementit, ni yamahan 595 ei anna tarpeeksi tehoa bassolle ja se jää todella vaisuksi, korjasin ko ongelman pikku suballa ja tyytyväinen olen.


ps en todellakaan hae mitään yli ampuvaa basso puuroa vaan siedettävää kokonaisuutta





*sähläilyä*

[muokattu 16.2.2003 19:22]

--
Kuolema Kuittaa Univelat Joukkohaudassa Et Lepää Yksin

r0n

Posts: 2,258

#10 • • r0n d a n c e m a c h i n e s
HzO:

ni yamahan 595 ei anna tarpeeksi tehoa bassolle...




Aktiivisubin laitoit?

Mun yammu soitti kyl bassot suht. ok, kotikäyttöön ihan mainiosti riitti tehotkin, vaikka oli 5 kaiutinta kiinni.

--
6er reihe

Avatar
#11 • • Dorka Guest
clubculture:

Mun yammu soitti kyl bassot suht. ok, kotikäyttöön ihan mainiosti riitti tehotkin, vaikka oli 5 kaiutinta kiinni.



Monet "edulliset" monikanavahvistimet ei anna tehoa yhtään sen enempään käytti sitä 2, 5 tai 7 kanavaisena. Kalliit "oikeat" mono rakenteiset monikanavavahvistimet pystyy tuplaamaan tehot 2 kanavakuuntelussa, mutta noilla hinnoilla sais jo uuden pikkuauton. *nauraa*
xnode

Posts: 41

#12 • • xnode
Dorka:


Monet "edulliset" monikanavahvistimet ei anna tehoa yhtään sen enempään käytti sitä 2, 5 tai 7 kanavaisena.



Mut ne kyllä voi antaa vähemman 5 tai useampaan
kanavaan *nauru*. (siis ei ilmoitettu ominaisuus,
on tullu parikertaa vastaan).