Kuulokkeet AKG K240 STUDIO vai Sony MDR-V700DJ ?

26 posts, 2 pages, 7,633 views

blender

Posts: 2,552

#21 • • Edited blender Arcade | KAIKU

[Nuclear]:
Mis ois kuulokkeit myynnis sopuhintaan?



streetbeatin halvimmista (12,30e) lähti yllättävän hyvä ääni hintaansa nähden (vaikkapa kakkos luureiksi), kannattaa tsekata! Tehoakin tuntu olevan riittävästi keikkakäyttöön... Oli NuMarkin HF125 mallia -> Affordable headphone with flexible, independently adjustable ear cups. Large 40mm mylar speaker drivers, tangle-resistant cord and padded headband. ...

www.streetbeat.ac

itse tykästyin noihin Djoelin ansiosta kun kokeilin tossa vkl, ja hinta oli kyllä tosissaan aika yllätys! todellakin siis pelkkään kuunteluun ei kantsi, lack of diskantti on puute mutta itse säädin mikseristä sen pulman kohdalleen...
placiq

Posts: 1,260

#22 • • Edited placiq Jorkki
Pelkkään kuuntelu käyttöön suosittelisin näitä:
Gradon SR-80
Oon haaveillu noitten ostamisesta siitä saakka, kun testasin kaverilla *plur* Todella puhdas ääni ja kaikkee..

HD-25:t on puolestaa DJ käytössä henk.koht. suosikki..
antonsonin

Posts: 2,712

#23 • • antonsonin laserpoint.

1ncarnation:
minkälaiset ovat sitten kokemukset sonyst?*joo*
ps.katoin just noi Pioneerit ne on kyl ihan tykit mist ostit ne ja monel..voisin kai harkita niit *plur*

[muokattu 4.2.2003 23:50]



sonyt on saatanan painavat :(
genki

Posts: 872

#25 • • genki

1ncarnation:
Ajattelin tästä ostaa kunnon kuulokkeet



Sennheiser HD-25

/end discussion *hellokitty*

--
crop circles in the carpet

Avatar
#26 • • Dorka Guest
Jos ei mixaamis käyttöön niin unohda käytännössä kaikki mitä tässä aikasemmin on ehdoteltu *nauru* ...siis omasta kaapista löytyy AKG K501:n, Sony CD2000, Sony F-1, Audio-Techinacan hifi luuri (en muista tarkkaa mallia, kun on japanissa). Siis jos puhutaan "isoista kuulokkeista" niin oma suosikki on Sony CD2000 ehdottomasti. Ääni on hyvä ja erittäin mukavat päässä vaikka ovat "massiiviset". Voi pitää koko päivän päässä eikä hiosta tai rupea muutenkaan ahdistamaan.

Toinen mitä pidän mielellään on Sonyn F-1 kuulokkeet jotka ovat niin kevyet ja avoimen rakenteen ansiosta tosi ihana pitää päässä. Itseasiassa kuulokkeita ei edes huomaa et ovat päässä. Äänenlaatu selkeästi tosin CD2000:sta huonompi vaikka ovat samanhintaiset ~200e. AKG, Sennit ja muut mitä olen kokeillu niin ei kiitos, vaikka ääni on hyvä (CD2000:sta ehkä jossain määrin paremmat tai samaa tasoa) on niitä epämiellyttävä pitää päässä pitkiä aikoja verrattuna noihin kahteen Sonyn luuriin ja tuskin niistä sitä huippu ääntä muutenkaan saa mitään irti ellei oo mitään hifi luokan laitteita.

Mitä taas tulee pienempiin luureihin niin suosiolla itse siirryn nappikuulokkeisiin joita olen käyttäny tusinoittain erillaisia joista suosikki on Sonyn MDR-888 (ei saa suomesta tällähetkellä) aka. sirkat. Niiden ääni hakkaa mennen tullen keskikokoiset sanka kuulokkeet - joita en pidä sen takia lainkaan, kun en ole kokeillut ainuttakaan mallia joka olisi niin miellyttävä päässä et sitä mielellään kuuntelisi tuntitolkulla.

...joskin monille nappikuulokkeet ei "toimi / sovi" joten tämä nyt on makuasia.

Nyt siis itselläni aina käytössä CD2000:n ja kannettavassa mp3 soittimessa Sonyn EX71:n joka ei ääneltään ole kovinkaan hääppöinen (verrattuna MDR-888:n) mut peittää todella tehokkaasti taustahälinän joten se menettelee... tosin heti, kun saan rahaa niin vaihdan Shuren:n E5:n joskin nämä on niin järjettömän kalliit nappikuullokeiksi, että taitaa olla budjetin yli mitä täällä haetaan (500-600e).

Suoraan sanottuna en oikein ymmärrä miksi määrittelit erikseen mitä musaa kuuntelet kuulokkeilla, jos kuulokkeiden äänensävy ei miellytä niin muuta se eq:lla tai jos kyse on enemmän siitä et mitkä kuulokkeet antaa eniten bassoa niin laita vain bassokorostus päälle *lmao* - joskin silloin on aivan sama mitä kuulokkeita ostaa - ei sillä ole enää mitään tekemistä "musiikin" kanssa. Itseasiassa moni hifi luuri on "heikko" basson suhteen (neutraali jne.) ja yleensä halvemmat luurit korostaa bassoa ja muutenkin basso toisto muistuttaa jotain baaritoistoa (ei tarkka basso ja ylikorostunu). Esim. AKG:n luureissa käytännössä kaikissa on erittäin neutraali basso toisto (tarkka) etkä varmaan tykkää lainkaan siitä ellet laita jotain bassokorostusta päälle mistä nyt ikinä kuunteletkaan.

Sonyn F-1:ssä on sama ongelma, kuin AKG:ssa eli heikko bassotoisto - mutta tämä johtuu kuulokkeen täysin avoimesta rakenteesta jossa taas hyvänä puolena on se et kuulet täysin mitä ympärilläsi tapahtuu vaikka kuuntelet musaa (joskin ne vuotaa taas et vieressä istuvat eivät kyllä nauti sinun musan kuuntelusta). CD2000:ssa on ihan jees basso toisto, mutta siinäkin selvästi V700DJ:tä heikompi (joskin nämä minua ahdistaa, kun painaa päätä)

Käy itse kuuntelemassa ja ihmettelemässä - ei mitään hifi tuotetta ihmisten forumi postauksilla osteta tai jos otat niin sama mitä säkistä sitten ostat.