Blender - Illogical [hard 160 bpm]

36 posts, 2 pages, 8,955 views

blender

Posts: 2,552

#21 • • blender Arcade | KAIKU

jivamukti:
Laitteistolla tarkoitat ilmeisesti kuulokkeita/kaiuttimia? Millaisilla teet musiikkia? Kyllä niiden pitää olla hyvät, että edes itse kuulee mitä on tekemässä. Huonoilla ei aina saa esimerkiksi selvää, onko äänensävy hyvä ja onko mukana interferenssiä.



kyllähän tuo tiedetään, halpis kuulokkeet / kajarit audio pron stage 7 (2x 2x10" bassoa) muita ominaisuuksia en lähde arvuuttelemaan (perus keskiääni/diskantti settejä siis) + 10" velocity subbari, ja varsinkin näiden ansiosta (isot lattiakajarit) tulee monesti basson ylikorostusta ja saa arvuutella biisin tasapainoa, ääni on kyllä kirkas näillä kuunnellessa mutta se onkin sitten toinen juttu joillain laadukkaammilla, eli tarkoitus ois hankkia sellaiset monitorit tähän näytön viereen mitkä sijoittuu pöydälle ja joissa ei esim tulis noita korostuksia mukaan... nytten on pitänyt lähinnä kuunnella "hyvin" masteroituja biisei putkeen äänentoistolla ja sit sen jälkee verrata omaan biisiin about samaa tasapainoa, mutta silti joidenkin raitojen kuuluvuus biisis voi olla vaan kiinni äänentoistosta, mutta sehän on varmaa että hyvä biisi kuulostaa hyvältä äänentoistosta riippumatta jos ei tartuta pikkuseikkoihin *piis*
jivamukti

Posts: 213

#22 • • Edited jivamukti

blender:
---
jivamukti:
Laitteistolla tarkoitat ilmeisesti kuulokkeita/kaiuttimia? Millaisilla teet musiikkia? Kyllä niiden pitää olla hyvät, että edes itse kuulee mitä on tekemässä. Huonoilla ei aina saa esimerkiksi selvää, onko äänensävy hyvä ja onko mukana interferenssiä.

---


kyllähän tuo tiedetään, halpis kuulokkeet / kajarit audio pron stage 7 (2x 2x10" bassoa) muita ominaisuuksia en lähde arvuuttelemaan (perus keskiääni/diskantti settejä siis) + 10" velocity subbari, ja varsinkin näiden ansiosta (isot lattiakajarit) tulee monesti basson ylikorostusta ja saa arvuutella biisin tasapainoa, ääni on kyllä kirkas näillä kuunnellessa mutta se onkin sitten toinen juttu joillain laadukkaammilla, eli tarkoitus ois hankkia sellaiset monitorit tähän näytön viereen mitkä sijoittuu pöydälle ja joissa ei esim tulis noita korostuksia mukaan... nytten on pitänyt lähinnä kuunnella "hyvin" masteroituja biisei putkeen äänentoistolla ja sit sen jälkee verrata omaan biisiin about samaa tasapainoa, mutta silti joidenkin raitojen kuuluvuus biisis voi olla vaan kiinni äänentoistosta, mutta sehän on varmaa että hyvä biisi kuulostaa hyvältä äänentoistosta riippumatta jos ei tartuta pikkuseikkoihin *piis*



Hakuammunta roxx. *justjoo*

*nauru*

--
When rain dries, clouds form.
When clouds moisten, rain forms.

Urjala

Posts: 134

#23 • • Urjala vauhko
Kyllä tämä on ainakin meikäläisen spurkukajareilla ja -kuulokkeilla kuulostanut oikein mainiolta saundiensa puolesta, ja ainahan sitä tietty löytyy pieniä yksityiskohtia viilattavaksi että saundipuoli tyydyttää mahdollisimman vaativatkin kuulijat (vai pitääkö sitä nyt laitteistot tyydyttää?). Minulle tämä kelpaa hyvinkin valmiina kamppeena, enkä siis yllättyisi jos tämä joltain levyltä löytyisi. Meno on hurjaa, mutta rentoa ja aiheuttaa väkisinkin päännyökytystä :)

Erityisen kivaa on, että tässä on muutamia epästandardeja ominaisuuksia ja tyylivalintoja, varsinkin mitä tulee lyömäsoitinten laajaan tarjontaan... ihan kappaleen alussa tuli mieleen, että onkos tämä jokin Dimmu Borgirin uusi single? Mahtipontista ja osin pelottavaa, välillä tosin vaihtelua on minun makuuni ehkä liialtikin. Yleensä en halua edes rakennetta analysoidakaan, mutta olisi ainakin mielenkiintoista kuulla versio, jossa pääpauke ei ala ihan het ensimmäisillä sekunneilla, vaan introkehittelyä venytettäisiin johonkin puolentoista minuutin paikkeille, ja siitä eteenpäin päänarinat ja -melodiat kehittyisivät hitaasti huippuunsa ilman sen kummempia välifiilistelyjä. Näin tästä saisi (tietyn maun omaaville kuulijoille) hitusen armottomamman, transsinomaisemman ja ennenkaikkea vielä mahtipontisemman. Jokatapauksessa tiukka ralli.
blender

Posts: 2,552

#24 • • blender Arcade | KAIKU

Urjala:
ja ainahan sitä tietty löytyy pieniä yksityiskohtia viilattavaksi että saundipuoli tyydyttää mahdollisimman vaativatkin kuulijat



kiitoksia aluksi palautteesta, ja tästä lauseesta tulikin mieleen että biisihän ei ikinä tule valmiiksi jos ajattelee aina jokaista pikkukohtaa biisissä sillä ainakin omasta mielestä on aina mahdollisuus vielä parempaan ja monesti monet asiat voi tehdä vieläkin paremmin, mutta biisihän ei valmistu ikinä jos ajattelee noin ja tosiaankin omien kokemusten mukaan tässä vaiheessa on hyvä lopettaa homma koska voi olla että biisi menis vaan huonompaan suuntaan tai liian sekavaksi kun on jo liikaa kuunnellut samaa raitaa (toinen vaihtoehto tietenkin että pitää pikku paussin)

mutta olen nyt suht koht tyytyväinen ja mitä damien sanoi kickistä, oli ihan asiallinen, kuuntelin vähän isommasta pa:sta ja muutin kick-raitaa 1 db kovemmalle muihin nähden, ja toimii paremmin mutta niin pienestä muutoksesta en nyt enää jaksa päivittää versiota, koska eroa ei kunnolla edes huomaa ainakaan ihan perus äänentoistolla..

kiitoksia muillekkin palautteen antajille, oli todellakin hyötyä *hihu*
Urjala

Posts: 134

#25 • • Urjala vauhko

blender:
koska voi olla että biisi menis vaan huonompaan suuntaan tai liian sekavaksi kun on jo liikaa kuunnellut samaa raitaa (toinen vaihtoehto tietenkin että pitää pikku paussin)



Tätä olen miettinytkin että pitäiskö ruveta pyytämään kavereita apuun tuohon miksaamiseen/viimeistelyyn ettei tule jämähdettyä tiettyyn äänimailmaan... toisaalta, alunperin suunnitellut äänimaailmat ovat kovin tarkoituksenmukaisia. Rajanveto yleisöä miellyttävän ja itseään miellyttävän teoksen suhteen on tietty vaikea, siis siinä mielessä että haluaako tehdä "varmasti" yleisöä miellyttävää vai ei. Ja sikäli kuin jotain julkaisee niin on kai se parempi edes hieman miellyttää muitakin kuin itseään :) ja taas toisaalta ihmiset voivat olla kovin kärsimättömiä ottaakseen tekijän alkuperäisestä ideasta kiinni... c'est la vie.
Avatar
#26 • • . Guest
Melkoinen taideteos! Tunnelma oli kyllä parasta antia. Effut oli hemmetin
siistejä mutta mun makuun liikaakin kaikkea sälää.. Periaatteessa
effut vei liikaa huomiota ja tuli tunnelma ainakin alussa että effuja tiputeltu vaan
sinne sun tänne mutta onneksi "ilotulitus" rauhottui hieman ja effumeren
keskeltä löytyi muutakin mielenkiintoista. About puolessa välissä mukaan
tuleva technomainen komppi oli hemmetin toimiva! Bassline olisi ehkä saanut
erottua hieman paremmin. Hieno biisi kokonaisuutena mutta materiaalia
olisi mielestäni saanut karsia hieman..
blender

Posts: 2,552

#27 • • blender Arcade | KAIKU
jätin tuon 160 kbps version vielä jos joku haluaa imeä, parempi laatunen versio on nyt pois servulta!
rec

Posts: 2,923

#28 • • rec
En kommentoi juuta, enkä jaata... Mä en vaan jostain syystä päässy tähän biisiiin sisälle.. *ding*

Ehkä hardistyyliseksi biisiksi hyvä?!! Sry, mut mä en nyt vaan tajunnut tätä äänitulvan sisältöö, joka kulkee "Illogical" nimellä.
Placeboman

Posts: 142

#29 • • Placeboman
Hyvät rummut ja bassline,ja saundit ylipäätään hienot,mut mua jäi vaivaamaan ku siinä oli varmaan joku 3 suvantokohtaa,ja se viimesin niistä kesti ihan sikapitkään,noh onneks meitä on erityylisiä musantekijöitä..........*vink*

--
Don´t forget to be the way you are......

Progress

Posts: 955

#30 • • Progress
jamiii!!! *jiihaa* *plur*

--
Mulla on ikävä sua Samu. *sydän*

Xelfer

Posts: 140

#31 • • Xelfer harder.fi
Ihan uskomaton meno! Subbari jyskytti semmosta junabassoa ilmoille et tuli yliajettu olo. Tätä lisää!

--
Great people talk about ideas.
Normal people talk about things.
Small people talk about other people.

jjkobsson

Posts: 959

#32 • • jjkobsson
Uskomattoman tykki kipale. Hyvin näin aamutuimaan sopivat tummat saundit. Extra kiitosta raadilta siitä ettei biisi junnaan hetkeäkään paikalla.

Mikä hitto toi välillä kuultava kissan raiskaukselta kuulostava saundi on?

--
||jjkobsson||

blender

Posts: 2,552

#33 • • Edited blender Arcade | KAIKU

jjkobsson, 21.4.2005 11:04:

Mikä hitto toi välillä kuultava kissan raiskaukselta kuulostava saundi on?



Sehän on tuosta kauna leffasta! Ei se oo ees kissa se on poika joka ääntelee kissan kaltaisesti,


----
Ja Biisi poistettu serveriltä!!!
hoopstar

Posts: 472

#35 • • hoopstar hoopstar
ugh :) 10+