Ovatko konemusan kuuntelijat elitistejä...?

71 posts, 4 pages, 13,970 views

Hyzenthlay

Posts: 5,103

#61 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja

Viltsu:
ei kuuntelijat vaan itse musiikki :)

kitara, basso, rummut, koskettimet...boooooring

rock ei ole saanut mitään uutta sittten sen keksimisen..

Koneavusteinen musiikki menee kokoajan eteenpäin, aina putkahtaa uusia innovatiivia tuottajia jotka tuovat uusia tuulia..



Noi on kyllä niin totta mielestäni. Taitaa olla yksi syy, miksi konemusiikki on niin jännää *pelle*

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

florx

Posts: 532

#62 • • florx
Nojaa, eix rokissakin oo sama juttu ku konemusassakin, eli löytyy täyttä paskaa ja sit tosi hyvää shittiä. Meitsi ainaki diggaa monistakin rokahtavista bändeistä, jotka käyttää kuitenkin kohtuulliseseti koneitakin. Eiköhän em. Lemonator ja vaikkapa Darude kieri jossain ihan eri tasolla kuin muut alan huiput.
Ja saahan rokistakin rasittavan kuvan pelkän radiokuuntelun perusteella...
Individual

Posts: 10,942

#63 • • Individual HYPNO!
Itse ainakin yritän olla mahdollisimman avarakatseinen myös muita musiikkityylejä kohtaan, vaikka konemusa se ykkösjuttu onkin. Voin sanoa että musamakuni on aika laaja ja ulottuu jostain kansanmusiikista mustaan metalliin, jazzista klassiseen...
Jotain tulee kuunneltua enemmän jotain vähemmän...
Mutta kuten joku sanoi joka jutusta löytyy sitä hyvää osastoa ja olen kyllä oppinut sillä tavalla jalostamaan musamakuani, että IMO osaan suodattaa ne hyvät jutut kaiken paskan seasta. Mutta ne on mun mielestä hyviä juttuja ja joka muu on varmasti eri mieltä.
Mutta en kiistä sitä, etteikö itse tulisi aika ajoin syyllistyttyä jonkun toisen lempimusan dissaukseen. Välillä vaan pistää vihaksi, kun tuntuu että suurimmasta osasta tämän hetken musasta on hiottu kaikki särmät pois. Ylituotettu lienee tässä oikea ilmaisu käyttää.
Ja sitten se, että jos joku musiikkityyli breikkaa kuten esim. r n´b tai suomihiphop, niin samassa hypessä tulee julkaistua sen musatyylin nimissä aivan hirveätä paskaa...
Ja mitä rockmusiikkiin yleisesti tulee jotenkin mustakin tuntuu, että siitä alkaa ideat loppumaan. Sen takia tulee suomirokista kuunneltua näitä hieman ”vinksahtaneimpia” orkesteita, kuten Kumikameli... :)
florx

Posts: 532

#64 • • florx
Vielä tohon rokahtavaan liittyen tuli mieleen Unheilig-bändi, josta diggaa varmasti kaikki Rammsteinin ystävät. Koneita käytetään vaan hieman enemmän. Tosta löytyis klippejä uusimmalta levyltä, jos kiinnostaa tsekata:
http://www.alphamusic.biz/6904540.html
Avangion

Posts: 2,529

#65 • • Avangion Punakardinaali
Kyllä mä tuosta fiksuudesta, sivistyneisyydestä ja kypsyydestä olen samaa mieltä mutta trendikkyydestä en missään tapauksessa. Trendikkäät ihmiset katsoo kadulla yhtä kieroon kuin mummot ja keski-ikäisenkin. *hymy* Ruotsissakin. Oli nimittäin pakko kokeilla stokiksessa kun niitä ruåttalaisia kehutaan niin avoimiksi. Samalla tavalla ne siellä toljotti kuin täälläkin. *nauru*

Elitistisiksi mun mielestä voisi meitä sanoa, mutta kaikki on yksilöitä (pakko laukoa väliin itsestäänselvyyksiä! *nauru*).


TeMpPu

--
HUMAN BEINGS MAKE LIFE SO INTERESTING.
DO YOU KNOW THAT IN A WORLD FULL OF WONDERS, THEY HAVE MANAGED TO INVENT BOREDOM?
QUITE ASTONISHING.
-Kuolema (Terry Pratchettin Hogfather [televisioversio])

Hyzenthlay

Posts: 5,103

#66 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja
en elitismistä tiedä, mutta monta kertaa mut on vallannut sellanen hassu tunne, että ”mä tiedänkin paremmasta musiikista ja bileistä kuin te” -tunne. Välillä tekee mieli kertoa kaikille miten hienoa musiikkia tää on ja miten upeaa kaikki on. Mä kuulostan jos siltä, kuin olisin hurahtanaut johonkin uskonlahkoon *ding*

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

kilobitti

Posts: 2,419

#67 • • kilobitti 1-2-3 techno

Viltsu:
ei kuuntelijat vaan itse musiikki :)

kitara, basso, rummut, koskettimet...boooooring

rock ei ole saanut mitään uutta sittten sen keksimisen..

Koneavusteinen musiikki menee kokoajan eteenpäin, aina putkahtaa uusia innovatiivia tuottajia jotka tuovat uusia tuulia..



niin väärin. Vertaat tässä yhtä suhteellisen rajattua genreä (rock) yhteen valtavaan musiikkityyppiin (konemusiikki). Toi vertailu ei yksinkertaisesti ole reilu millään tavalla.

Jos rock kehittyy paljon, sitä ei enää pidetä rock-määritelmään sopivana, vaan kehittyy esim. progeksi - aivan niinkun on käynytkin. Eli rock on rockia, kehittynyt rock jotain muuta. Kärjistäen; peruskiksussa ei ole viime vuosina tapahtunut mitään kovin järistyttävää, samaa perusjuustoa se on vaikka soundeja on päivitetty......boooriiing*nauru*

Ne soundit mitä näistä perussoundeista on kehittynyt on toinen tarina. VIime vuosien makeimpia juttuja on mun mielestä tullut just niiltä artisteilta, jotka on uskaltanu kolistella noita genre-rajoja, ja napsia jokaisesta genrestä itselleen niitä elementtejä jotka toimivat siinä omassa musiikissa parhaiten. Esimerkkejä löytyy paljon myös rockista kehkeytyneissä genreissä...esim. industrial on loppujen lopuksi lähellä hevi rockia, ja yhdistelee sulavasti rock-kitaroita ja koneita.

[muokattu 12.3.2004 22:40]

--
I´m serious as cancer, when I say rhythm is a dancer - Snap, 1993

PuuhaOsku

Posts: 1,309

#68 • • PuuhaOsku Too strange to live, too rare to die...

Hyzenthlay:
en elitismistä tiedä, mutta monta kertaa mut on vallannut sellanen hassu tunne, että ”mä tiedänkin paremmasta musiikista ja bileistä kuin te” -tunne. Välillä tekee mieli kertoa kaikille miten hienoa musiikkia tää on ja miten upeaa kaikki on. Mä kuulostan jos siltä, kuin olisin hurahtanaut johonkin uskonlahkoon *ding*





Samaa varmaan kelaa jotku jotka on hurahtanu
vaikka esim Rockabillyyn tai johonki heavyyn.
En usko että tällainen tunne vain esiintyy konemusiikkia kuunellessa.
Individual

Posts: 10,942

#69 • • Individual HYPNO!

PuuhaOsku:
---
Hyzenthlay:
en elitismistä tiedä, mutta monta kertaa mut on vallannut sellanen hassu tunne, että ”mä tiedänkin paremmasta musiikista ja bileistä kuin te” -tunne. Välillä tekee mieli kertoa kaikille miten hienoa musiikkia tää on ja miten upeaa kaikki on. Mä kuulostan jos siltä, kuin olisin hurahtanaut johonkin uskonlahkoon *ding*



Samaa varmaan kelaa jotku jotka on hurahtanu
vaikka esim Rockabillyyn tai johonki heavyyn.
En usko että tällainen tunne vain esiintyy konemusiikkia kuunellessa.



Kyllä juuri esim. metalliympyröissä on aika puritaanista porukkaa, vrt. black metal ”skene”. ( Lieveilmiöineen...)

Jos joku musiikki ja siihen liittyvä kulttuuri antaa itselleen niin paljon sisältöä kuin esim. täällä monelle antaa, niin miksei siitä saisi olla vaikka hieman ylpeä...*hymy*

Mutta vielä se, että mitä ns. ”konemetalli” bändeihin esim. Rammstein? tulee, niin ainakin mun korviin
aika usein konejutut kuullostaa päälleliimatuilta. En ole kovinkaan monta hyvää sellaista biisiä kuullut...Varmasti niitä tietty on olemassa,mutta ei ole tullut vastaan...
Ennemmin tykkään esim. Planet Funk: Who said ( Moguai remix ) tyylisestä menosta...
sts

Posts: 7,969

#70 • • sts Sama pyynti aitta!
No en kyllä näe kaameeta elitisimiä konemusankuuntelijoissa, ehkä enemmäkin purismia löytyy ;)
Avatar
#71 • • astaroth Guest
Ex-lökäpöksynä sanon, että jos jotkut kuvittelevat olevansa jotain parempaa ollessaan tässä skenessä, niin en heille ainakaan hattua voi nostaa. Kaverit oudoksuvat minun mieltymyksiäni technoon, mutta ei voi niitä muuttaakaan. En väheksy muiden genrejen edustajia, vaan ajattelen sitä rikkautena. Aivan kuten on monen värisiä ihmisiäkin.
Sen takia, että käyn bileissä, ei anna minulle mitään oikeutta antaa kusen nousta päähän. Minä biletän. Kaverit tulkoon mukaan, jos haluavat.