Mistä kivanvärisiä vaatteita (ei bilekaupoista)?

16 posts, 1 page, 5,063 views

Garo

Posts: 446

#1 • • Edited Garo #jake
Mistä kannattaisi lähteä etsimään Helsingissä pirteän värisiä vaatteita*ding* Bilekaupat ovat asia erikseen, minulla ei ole opiskelijana varaa pitää arkivaatteina 100e:n housuja jne.

Tarkoitan nyt ihan normaaleja arkivaatteita. Normaalit vaatekaupat ovat täynnä perinteisiä suomalaisia värejä, eli mustaa, harmaata, tummaa, synkkää, väritöntä, mustaa ja sanoinko jo harmaata ja tummanmustaa? Kirkkaan punaista vielä löytyy, mutta etsippä jostakin kirkkaankeltaiset housut tai oranssin värisen takin. Foorumin H&M:stä löysin tänään sattumalta mukavan keltaisenpirteän kollege -hupparin, mutta tahtoo lisää *joo*

- Garo
DiamonDie

Posts: 676

#2 • • DiamonDie mediahippi
FIDA ja UFF. Itse käytän varsin värikkäitä vaatteita (en pidä mustasta, harmaasta enkä ruskeasta) ja ostan käytännössä kaikki vaatteeni noista, tavallisista vaatekaupoista olen löytänyt noin kolme kaappiini ja kukkarolleni sopivaa vaatetta viimeisen kuuden vuoden aikana. Vaikka olisi kuinka second hand -allergikko niin kannattaa käydä tutkailemassa.
Lyylikki

Posts: 2,975

#3 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.
Mielestäni tilanne ei ole enää niin paha, kuin ennen oli, että ei todella ollu muuta, kuin noita "perus" värejä. Toisaalta näin syksyn hyssyrässä saattaa olla hankalampaa löytää mitään kirkasta, mutta yllättävän hyvä löytöjä olen tehnyt Lindexiltä, myöskään Seppälää ei kannata unohtaa. Molemmat kaupat ovat nostaneet profiiliaan trendikkäämpään suuntaan.

Olen kuullut tällaista juttua, että Seppälässä tietyn liikkeen valikoimaan vaikuttaa suunnattomasti liikkeen itsensä ostaja, joka tekee valikoimapäätöksiä. Olen itsekin huomannut, että esim Itiksen Seppälässä on mukavamman oloisia vaatteita, kuin esim. Arabian Seppälässä. Hassua *hmph*
¡ Previous post about a year ago !
Nex

Posts: 83

#4 • • Nex

Garo, 26.8.2004 20:50:
Mistä kannattaisi lähteä etsimään Helsingissä pirteän värisiä vaatteita*ding* Bilekaupat ovat asia erikseen, minulla ei ole opiskelijana varaa pitää arkivaatteina 100e:n housuja jne.

Tarkoitan nyt ihan normaaleja arkivaatteita. Normaalit vaatekaupat ovat täynnä perinteisiä suomalaisia värejä, eli mustaa, harmaata, tummaa, synkkää, väritöntä, mustaa ja sanoinko jo harmaata ja tummanmustaa? Kirkkaan punaista vielä löytyy, mutta etsippä jostakin kirkkaankeltaiset housut tai oranssin värisen takin. Foorumin H&M:stä löysin tänään sattumalta mukavan keltaisenpirteän kollege -hupparin, mutta tahtoo lisää *joo*

- Garo



**
Ite löysin ONLY:stä suhtkoht halvalla(?) kirkkaan oranssin t-paidan, sit siel oli neonvihreitä huppareita (eikö nämä onlyn tuotteet ole aina samat stadissa kuin esm pohjoissuomes?) sitten löytyi myös keltaista jajaaj...
myöskin siellä helsingis on varmasti tosi upeat kirppari paikat että varmaan löytyy kirkkaita värejä. ite suosin ainakin kirppareita. halpaa ja hyvää löytyy monesti kun jaksaa etsiä.
hemuz

Posts: 2,178

#5 • • Edited hemuz kätevä emäntä
*tirsk* Garo ei kun lindexille ja onlyyn *tirsk*

Hirveesti ei tuu "poikien kaupois" liikuttuu, mut hennesillähän on aina värikästä. Nyt varmaa pukkaa taas värii, kun kevät saapuu.
milla lehto

Posts: 583

#6 • • milla lehto
benettonilla on kivoja värejä ja vaatteet ihan kohtuu hintaisia
Pätkis

Posts: 1,038

#7 • • Pätkis Pikkis

milla lehto, 24.1.2006 12:28:
benettonilla on kivoja värejä ja vaatteet ihan kohtuu hintaisia


Mun kokemuksen mukaan niistä t-paidoista on ainakin kohtuu kaukana, pysyvät mitoissaan noin neljä pesua kutistumatta. Sikäli että muille t-paidoilleni ei ole käynyt näin, en usko pesutavassa olevan vikaa. Mutta siis vajaa 20 paidasta, joka on noin kuukauden verran oikean mittainen, on musta aika paljon.

--
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.

Nex

Posts: 83

#8 • • Nex
..jooh kevät värit on värikkäitä, ei sillain varmaan kovin kirkkaita(?) (mikä on siis minun mielestä kivanväristä, en o ihan varma mitä täsä haettiin) ..vaan pastellinsävysiä enimmäkseen.
pirpeli

Posts: 5,533

#9 • • Edited pirpeli
Only, Benetton, Jim&Jill, JC, OneWay, Beamhill, Carlings, Menkkahaukka, Streetbeat ja Union Five. Nyt tän topicin voi vissii sulkee.....Helsingin keskusta kuitenkin ON täynnä vaatekauppoja.

--
Autumn is a second spring when every leaf is a flower.
-Albert Camus-

milla lehto

Posts: 583

#10 • • milla lehto

Pikkis*, 24.1.2006 12:51:
---
milla lehto, 24.1.2006 12:28:
benettonilla on kivoja värejä ja vaatteet ihan kohtuu hintaisia

---

Mun kokemuksen mukaan niistä t-paidoista on ainakin kohtuu kaukana, pysyvät mitoissaan noin neljä pesua kutistumatta. Sikäli että muille t-paidoilleni ei ole käynyt näin, en usko pesutavassa olevan vikaa. Mutta siis vajaa 20 paidasta, joka on noin kuukauden verran oikean mittainen, on musta aika paljon.



mulla ei häiritsevästi ole kutistunut yksikään paita ja hintaansa nähden hyvin ovat kestäneet kun tallella on vielä 90-luvulla ostettuja paitoja. benettonilla värivalikoima vaan on ihan omaa luokkaansa.
Jinx

Posts: 2,615

#11 • • Jinx Superfeminine
Backstreetissä on kans pirteitä vaatteita. Mut toi Benetton on kans hyvä

--
Pyllykkä

Pätkis

Posts: 1,038

#12 • • Pätkis Pikkis

milla lehto

mulla ei häiritsevästi ole kutistunut yksikään paita ja hintaansa nähden hyvin ovat kestäneet kun tallella on vielä 90-luvulla ostettuja paitoja. benettonilla värivalikoima vaan on ihan omaa luokkaansa.



No höh. Ehkei sitten tarvitse yleistää. Mul on varmaan joku riistopesukone *ding*

--
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.

milla lehto

Posts: 583

#13 • • milla lehto

Pikkis*, 24.1.2006 13:59:
---
milla lehto

mulla ei häiritsevästi ole kutistunut yksikään paita ja hintaansa nähden hyvin ovat kestäneet kun tallella on vielä 90-luvulla ostettuja paitoja. benettonilla värivalikoima vaan on ihan omaa luokkaansa.

---


No höh. Ehkei sitten tarvitse yleistää. Mul on varmaan joku riistopesukone *ding*



kyllä ne paidat varmasti vähän kutistuu niinkuin puuvilla kait yleensä saattaa kutistua *vink* ehkä se fiilis sitten riippuu siitä miten nafti paita oli ostaessa..
Pätkis

Posts: 1,038

#14 • • Pätkis Pikkis

milla lehto

kyllä ne paidat varmasti vähän kutistuu niinkuin puuvilla kait yleensä saattaa kutistua *vink* ehkä se fiilis sitten riippuu siitä miten nafti paita oli ostaessa..



Offtopikkia, mutta nyt on kyllä pakko sanoa että nimenomaan just ne benettonit on kutistuneet pituussuunnassa useita senttejä, joten tulevat liian lyhyiksi vaikka muuten yhä sopivat päälle. Mut ehkä tää riittää tästä tai puolustelen kohta hautaan saakka sitä, ettei mulla missään nimessä ole tapana ostaa heti alkajaisiksi liian kittanoita paitoja *nauru*

--
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.

luode

Posts: 287

#15 • • luode
itte olen värjännyt yhdet valkoiset housut oransseiksi. sellaisella pesukone värillä. värjäsin vissiinkin neljä tai kolme vuotta sitten ja käytin noita housuja aika paljon eli pesujakin niille kertyi. väri on hieman haallistunut, mutta niinhän käy kaikille ajan myötä. väristä tuli myös yllättävän tasainen. kun värjäsin en odottanut noin hyvää lopputulosta. hyvät housut on. *aplodit*
Nex

Posts: 83

#16 • • Nex
joo ne pesukonevärit on hyviä ja myös onnistuu ihan hyvin pesukonevärjäys pelkässä kuumassa vedessä ämpärissä (X jos ei ole pesukonetta käytettävissä värjäykseen...hih, se ämpäri juttu mulla ainaki toimi, pitää vaan lillutella vaatetta tarpeeks paljo jollai kepil et väristä ei tuu epätasainen.parhaiten onnistuu t-paitojen / toppien värjäys, farkut voi olla hiukka tuskallisempi värjätä...