Työ opiskelun ohella

16 posts, 1 page, 7,500 views

Violette

Posts: 102

#2 • • Violette Humppamuija
Viime lukuvuoden kävin lentokentällä siivoamassa, jossa olin ennen nykyisen koulun alkua ollut kokopäivätöissä 8 kuukauden ajan. Siivousduunissa palkka ei ole ikinä iso, mutta tässä työpaikassa ehdottoman hyvä puoli on se, että sinne voi mennä periaatteessa milloin vain töihin, sillä lentokenttä on auki koko ajan ja sinne tarvitaan aina lisätyövoimaa. Jatkan samassa paikassa todennäköisesti syksyllä, vaikka yritänkin tästä nykyisestä kesäduunistani saada myös osa-aikaisen työpaikan. Olen siis nyt vartijana tai tarkemmin sanottuna respana töissä, ja pomo vähän lupaili että osa-aikaisille työntekijöillekin olisi tarvetta *iloinen* Katsotaan nyt, mitä tämä poikii.

Yleensä opiskelijat taitavat olla töissä kaupan kassana tms. tai siivoojana, koska näihin hommiin yleensä aina pääsee ja niitä voi helposti paiskia vaikka iltaisin ja viikonloppuisin. Rahaahan niistäkin saa...

--
C'est le dernier qui a parlé qui a raison de toute façon...

Sinza

Posts: 2,227

#3 • • Sinza
Kun vielä opsikelin, olin koulun ohella kaupan kassalla töissä. Paskaa hommaahan se on, mutta ilta- ja viikonloppulisät on ihan hyviä. Ja siltä alalta vielä saa varmaan ihan hyvin töitäkin. Tosin en kyllä enää haluais työtä, missä joutuis uhraamaan illat ja viikonloput *eiei*, mutta jollainhan se eläminen ja biletys piti rahoittaa kun opintotuetkin on niin mahtavan suuret *poks*.

--
Mooi! Hyvä meininki!! Käytsä usein täällä?! *nauru*

ella_

Posts: 1,329

#4 • • ella_
alotin nyt osa-aikaisena pienessä toimistossa toimistotyöntekijänä, eli siellä tuun tekemään kaikkea vastineiden kirjoittamisesta mapittamiseen ja muuhun sellaiseen. työajat on tosi joustavat, saan itse päättää milloin menen, eikä koskaan yli 4h tms kerrallaan. varsin kätevää.

--
Elementary, my dear.

juice

Posts: 852

#5 • • juice Team Sika
Olen töissä leffateatterissa koneenhoitajana. Sopii näin opiskelun ohella kohtis hyvin, koska arkipäivisinkin vuorot ovat 7,5 tuntisia. Plussana on myös duunin leppoisuus ja oma rauha, aika vähän joutuu kattoo ihmisiä jos vituttaa ja perjaatteessa olis hyvin aikaa tehdä läksyjä. Duunin löysin ihan mollin kautta.
Elmiira

Posts: 1,446

#6 • • Elmiira
Lukioaikana työskentelin raviradan kahviossa parina iltana viikossa. Kaverin kautta sain sen homman... Se oli ihan kivaa opiskelun ohella kun palkankin sai suoraan käteen, joka kerta *iloinen* Paitsi sit kun piti alkaa maksaa veroja, ei se oikein enää kannattanu....

Sitten lukion jälkeisenä kesänä hain töihin noin miljoonaan paikkaan, enkä päässyt minnekään... Kunnes 2 vk ennen AMK:n alkua minulle soitettiin et tuletko ärrälle töihin ja meninhän minä... Nyt olen siellä kaksi vuotta viihtynyt ja onhan se ihanteellinen työ opiskelun ohella... *joo*

Välillä vaan päivät on vähän liian pitkiä. Mut onnex se kioski on syrjässä keskustasta,niin siellä ei oo niin hirvee hässäkkä koko ajan, ehtii tehdä koulujuttujakin välillä *hymy*

Töitä en kyllä tekis koulun ohella jos ei ois pakko... Sosiaalinen elämä kärsii, kun vapaa aikaa jää tosi vähän. Mutta toisaalta eipähän ole vielä ainakaan yhtään opintolainaa takaisin maksettavana *iloinen*

--
~Kokemusta ei voi luoda, se pitää kokea~

Uhuu

Posts: 844

#7 • • Uhuu Member of Team AD/HD ~kekkuloidi~
mä oon yli vuoden tehnyt opintojen ja naperon ohessa respatöitä 20h/vko... ensin alkuun 4h päivässä ja sit myöhemmin 13h vuoroja kerran pari viikossa. nyt sit enää pari mokomaa työpäivää jäljellä ja sit heittäydyn täyspäi(väi)seks opiskelijaks. jos nyt sais jotakin aikaankin... respavartijan duuni on ainakin helppoa... aikaa jää opiskelulle ja surffailulle siinä työpäivän edetessä... suosittelen ja saa samalla 5 vuodeksi ”ammatinkin” vartijakortin mudossa... tosin palkka ei kyl oo kaksinen... =(

-kolmenpallonpoliisihuuhkajauhuulius

--
\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\"Today is the first day of the rest of my life...\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\"

Violette

Posts: 102

#8 • • Violette Humppamuija

Uhuu:
mä oon yli vuoden tehnyt opintojen ja naperon ohessa respatöitä 20h/vko... ensin alkuun 4h päivässä ja sit myöhemmin 13h vuoroja kerran pari viikossa. nyt sit enää pari mokomaa työpäivää jäljellä ja sit heittäydyn täyspäi(väi)seks opiskelijaks. jos nyt sais jotakin aikaankin... respavartijan duuni on ainakin helppoa... aikaa jää opiskelulle ja surffailulle siinä työpäivän edetessä... suosittelen ja saa samalla 5 vuodeksi ”ammatinkin” vartijakortin mudossa... tosin palkka ei kyl oo kaksinen... =(

-kolmenpallonpoliisihuuhkajauhuulius



Juu, respahommat on enimmäkseen ihan jees, mutta sehän nyt riippuu ihan kohteesta. Olen itse ollut kesän aikana useammassa paikassa, ja joissain täytyy oikeasti tehdäkin jotain *iloinen*

--
C'est le dernier qui a parlé qui a raison de toute façon...

¡ Previous post a couple of years ago !
Skenemursu

Posts: 1,568

#9 • • Skenemursu Vastarannan Kuha
oliskohan oikee topicci... tietääkös kukaan miten noi opiskelijan tulorajat menee... saan vielä jonkun aikaa tukea opintoihini ja nyt pitäis vielä nostaa suomesta palkkaa... käytin tuota lainalaskuria joka antoi tulorajaksi 9320€ tälle vuodelle (11 tukikuukautta).

kysymys kuuluukin... pitääkö tämä jakautua tasasesti koko vuodelle vai voinko nostaa palkkaa tässä kuussa 9000€ ?
Nelli

Posts: 127

#12 • • Nelli
Lukion viimeisenä vuonna olin kaupan kassalla viikonloput (en arkisin). Siellä olin myös kesätöissä, joten sitä kautta hoitui tuo. Ja itse asiassa viihdyin aika hyvin.

Tämän kesän olen ollut oman alan toimistohommissa ja ajattelin syksyllä jatkaa osa-aikasena opintojen ohella. Vähän jännittää miten toi työ nyt sopii tähän ohelle, kun oon jo kaks vuotta viettäny päätoimisesti railakasta opiskelijaelämää. Tosin 12h/vko ei nyt ihan älyttömästi ole, ja töihinkin saa mennä silloin kun itse haluaa/jaksaa (myös viikonloppuisin). Muutenkin tosi joustava työnantaja. *hymy*

Jos en tuonne olisi saanut jäädä, luultavasti olisi kaupan kassa taas kutsunut.
onni3mk

Posts: 3,973

#13 • • onni3mk Onni on.
Ei pysty tekee työtä opiskelun ohella. Ja nyt kun on työharjottelussa niin tähänkun pitäisi vielä duunia tehdä päälle *hikoil**eiei* Onneksi sossu auttaa.
Tänä vuonna valmistuneet kertoivat, kuinka perseestä on käydä työharjottelua ja samalla duunia, kun kelalta ei saa esim kesällä palkkaa, vaikka ootkin työharjottelussa (tai saat, mutta sitten se on pois joiltain muilta tukikuukausilta).

--
Onni on.

Juhgu

Posts: 7,921

#14 • • Edited Juhgu Virnistelijä
Hieno juttu nää tulorajat. Etenkin kun ne lasketaan bruttona eikä nettona. Siis mitä vittua; 20ke vuositulot on 20ke vuositulot, ihan sama meneekö siitä 3500e matkakuluihin. *igor* Luulin olevani oikeutettu viiteen opintotukikuukauteen mutta olenkin oikeutettu kahteen, ja jottei nyt ihan liian reilulle linjalle mennä, niin Kela haluaa tuet takaisin 15% korolla.


Opintorekisteri vuodelle 2008: johdatus kaunokirjalliseen kääntämiseen, kääntäminen I en-fi, kääntäjän ja tulkin työelämätaidot, asiatekstit, johdatus käännösprosessiin, yritys- ja ammattiviestintä, kääntäminen I fi-en, kielenhuolto, lähdeviitteet, kirjoittaminen I, typografian perusteet, kääntäminen II fi-en, johdatus brittienglantiin, britannian maantuntemus. N. 1000h duunia päälle -> olet oikeutettu kahteen opintotukikuukauteen.

Ei vittu. Uliuli. Vituttaa. Haistakaa paska. Lakkaan ilmoittamasta tulojani verottajalle. Alan juoda kiljua ja impata liimaa. Heittelen ihmisiä polttopulloilla, perustan punkbändin ja veisaan siitä kuinka systeemi on paska kun se ei anna mulle tarpeeksi rahaa. Saatanan perkeleen kives vittu.

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

Hyzenthlay

Posts: 5,103

#15 • • Edited Hyzenthlay myrkynsekoittaja
Omalla kohdalla opiskelun ja työn yhdistäminen on toiminut ihan ok. Toisaalta, kun edes tuki + laina -yhdistelmällä elä, niin eipä ole kauheesti mahdollisuuksia valita *justjoo* Stressaavaa kyllä on, sitä ei voi kieltää. Nyt 195op kasassa ja alempi tutkinto suoritettu, tulevaisuudessa täytyy varmaan tehdä entistä enemmän töitä ja nostaa vähemmän tukia, puuh *hikoil*

opiskelua 20-60 tuntia viikossa ja töitä 0-25 tuntia viikossa. Mukavaa on, kun on sopivasti molempia *iloinen*

vinkki niille, jotka joutuvat maksamaan kelalle tukia takaisin: kannattaa maksaa osissa! Mua ilahdutettiin 800eur takaisinmaksulla, mutta kun sen pilkkoo tarpeeksi pieniin osiin, niin ei tunnu niin pahalta maksaa takas *nauru*

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

liikkuva muna

Posts: 2,652

#16 • • liikkuva muna an egg on the move

Juhgu, 26.2.2009 18:50:
Ei vittu. Uliuli. Vituttaa. Haistakaa paska. Lakkaan ilmoittamasta tulojani verottajalle. Alan juoda kiljua ja impata liimaa. Heittelen ihmisiä polttopulloilla, perustan punkbändin ja veisaan siitä kuinka systeemi on paska kun se ei anna mulle tarpeeksi rahaa. Saatanan perkeleen kives vittu.



Voin liittyä tohon bändiin jos lauletaan kassa pakkoruotsista.

Maanantaina ois ruottin uusintatentti, jos ei mee läpi ni saan venata ylimääräsen vuoden kandinpapruja ja istua taas uudelleen kaikki noi vitun kuivat luennot.

Ei voi sanoo paljon muuta ku HOMO!