11,982 posts, 600 pages, 3,988,628 views
Ermin, 19.4.2005 17:56:
ja mä en maksa... !
Lene,
Ja loppujen lopuksi ne perii sen sitten ulosoton kautta.
Ja (eikö?) voi saada merkinnän maksuhäiriöstä --> luottotiedot. (merkintä kaksi vuotta maksamisen jälkeenkin)
Kannattaa mukisematta maksaa - itsepähän meni laskun myöhässä maksamaan. Mutta jos laskun määrä on kyseenalainen niin eikun ottamaan lafkaan yhteyttä, mitä pikemmin sen parempi.
Lene, 19.4.2005 21:27:
---
greenie, 19.4.2005 21:22:
Kannattaa keskustella niiden kanssa asiasta, koska muuten voi käydä huonosti, kun tuolle korolle alkaa juoksemaan korkoa. Korosta puheenollen, niillä on kyllä ihan oikeus pyytää korkoa myöhästyneistä maksuista :)
(Huh, korkoa kerrakseen tässä vastauksessa.)
---
Ja loppujen lopuksi ne perii sen sitten ulosoton kautta.
Ja (eikö?) voi saada merkinnän maksuhäiriöstä --> luottotiedot. (merkintä kaksi vuotta maksamisen jälkeenkin)
Kannattaa mukisematta maksaa - itsepähän meni laskun myöhässä maksamaan. Mutta jos laskun määrä on kyseenalainen niin eikun ottamaan lafkaan yhteyttä, mitä pikemmin sen parempi.
Nepenthe, 19.4.2005 22:26:
---
Yksityishenkilölle tulee merkintä luottotietoihin vasta (ja kai automaattisesti siinä vaiheessa) kun menee ulosottoon.
mekaanikko, 19.4.2005 22:43:
---
---
Yksityishenkilölle tulee merkintä luottotietoihin vasta (ja kai automaattisesti siinä vaiheessa) kun menee ulosottoon.
---
Ei tule vielä automaattisesti tuossa vaiheessa. Itselläni on ainakin mennyt laskuja ulosottoon ihan puhtaasti oman huolimattomuuden takia ja luottotiedot ovat pysyneet puhtaina kun on heti ekan ulosottokirjeen jälkeen maksanut laskun pois.
---
---
Ei tule vielä automaattisesti tuossa vaiheessa. Itselläni on ainakin mennyt laskuja ulosottoon ihan puhtaasti oman huolimattomuuden takia ja luottotiedot ovat pysyneet puhtaina kun on heti ekan ulosottokirjeen jälkeen maksanut laskun pois.
Nepenthe, 19.4.2005 23:49:
Siis ihan ulosottoon eikä vielä ammattimaiseen perintään? Voi olla, että mun tietolähteeni/muistini oli epätarkka, ja menee vasta sitten jos on yritetty ulosmitata ja ei ole onnistuttu. Kannatti taas luulla tietävänsä.
---
---
---
---
Siis ihan ulosottoon eikä vielä ammattimaiseen perintään? Voi olla, että mun tietolähteeni/muistini oli epätarkka, ja menee vasta sitten jos on yritetty ulosmitata ja ei ole onnistuttu. Kannatti taas luulla tietävänsä.
/N
mekaanikko, 20.4.2005 00:05:
---
---
Jep. Jotkut maksut, kuten esim. parkkisakot ja verorästit menevät suoraan ulosuttoon ilman perintätoimistoa siinä välissä.
UnityF, 20.4.2005 00:05:
-
Siis mulla on menny vuonna 2001 luottotiedot kun olin silloin vähän pohjalla jne jne jne mut siis Mulle tuli erillinen kirje silloin jossa mainittiin että luottotiedot on posahtanu ja niissä on nyt merkintä. Silloin kun tulee vasta perinnästä kirje niin silloin on viel ihan hyvin aikaa soittaa sinne ja sopii maksutavasta ym niin ei tahriudu ne tiedot... (voi kun olisi ollu järki päässä silloin aikoinaan mut ei voi mitään nyt kärsitään viel jonkun aikaa.)
DominikH, 20.4.2005 00:42:
Allekirjoittaneella myös, ja muistaakseni ne säilyy vielä neljä vuotta viimeisen maksun jälkeen, en sit tiiä,muistanko kuinka väärin.
mekaanikko, 20.4.2005 00:05:
---
---
Jep. Jotkut maksut, kuten esim. parkkisakot ja verorästit menevät suoraan ulosuttoon ilman perintätoimistoa siinä välissä.