Mikäköhän pointti tossa Mozilla Firefoxin "pääsalasanan" käytössä on?
Mulla on kaikki salasanat tallennettuna tähän ja en haluais että muut koneella vierailijat pääsee käyttämään niitä. Laitoin tuon pääsalasanan käyttöön, mutta sen voi ohittaa pelkästään painamalla "peruuta" nappulaa ja jatkaa normaalisti minun tunnareilla surfailua?!
Mikäs vitun järki siinä nyt on?
Edit: Ahaa pitää siis kirjautuu ulos kaikilta sivustoilta ja sitten vasta se salasana auttaa. Onpa ihan helvetin tyhmää. Olisin toivonut ettei koko kettu edes käynisty ellei tiedä salasanaa
yertle, 17.5.2010 12:13:
Kannattaako Viroon mennä sunnuntaina, jos aikoo ostaa asioita? Onks siellä kaupat auki? Google kertoo minulle ristiriitaisia asioita!
Riippuu millaisissa liikkeissä ajattelit vierailla. Kaikki suurimmat ovat tavallisesti auki myös sunnuntaisin mutta pienemmät erikoisputiikit ovat tavallisesti kiinni. Ostareiden pienemmät kaupat ovat usein auki myös su. Joten mene tiedä :)
Lisäys: Riippuu toki kaupungista minne olet menossa. Tallinnan lisäksi Tartossa ja Pärnussa liikkeet ovat suht ok auki sunnuntaisin.
Riippuu millaisissa liikkeissä ajattelit vierailla. Kaikki suurimmat ovat tavallisesti auki myös sunnuntaisin mutta pienemmät erikoisputiikit ovat tavallisesti kiinni. Ostareiden pienemmät kaupat ovat usein auki myös su. Joten mene tiedä :)
Lisäys: Riippuu toki kaupungista minne olet menossa. Tallinnan lisäksi Tartossa ja Pärnussa liikkeet ovat suht ok auki sunnuntaisin.
Tallinna, ja ihan perus viinanhakureissu, eli tietosi ovat varsin hyödyllisiä. Kiitän!
Osaisiko kukaan neuvoa, mitä kaikkea menoa Tukholman yöelämällä olisi konemusiikillisesti tarjota nyt tämän viikon viikonloppuna, tai että mistä tälläistä voisi saada selville? :)(:
Oon menossa maanantaina tsekkailemaan Hunter Valleyn viinitiloja (AUS), ja tottakai mieleni mielisi ostella sieltä hieman kotiinkin pulloja. Esitteessä lukee "Winemakers will assist you in your selections and provide packing and shipping to anywhere in the world", mutta joudunko mä maksamaan sitten tullimaksuja jos ostan täältä viinit ja laitan ne postilla menemään itelleni kotiin? Oon vähän pihalla tän tyylisestä käytännöstä.
Someone help me please.
•
•
•
EditedYallu The Bullies / www.ricerocketracing.fi
Freja, 19.5.2010 07:02:
Oon menossa maanantaina tsekkailemaan Hunter Valleyn viinitiloja (AUS), ja tottakai mieleni mielisi ostella sieltä hieman kotiinkin pulloja. Esitteessä lukee "Winemakers will assist you in your selections and provide packing and shipping to anywhere in the world", mutta joudunko mä maksamaan sitten tullimaksuja jos ostan täältä viinit ja laitan ne postilla menemään itelleni kotiin? Oon vähän pihalla tän tyylisestä käytännöstä.
Yallu, 19.5.2010 08:16:
--- Freja, 19.5.2010 07:02:
Kyl mäkin tuon _tuomisen_ ymmärrän, mut sitä mä täs just hain että entä kun _lähetän_ ne postissa, päteekö silloin jotkin eri säännökset (vrt. ostat netistä viiniä itelles ulkomailta)?
•
•
•
EditedYallu The Bullies / www.ricerocketracing.fi
Freja, 19.5.2010 08:23:
--- Yallu, 19.5.2010 08:16:
Kyl mäkin tuon _tuomisen_ ymmärrän, mut sitä mä täs just hain että entä kun _lähetän_ ne postissa, päteekö silloin jotkin eri säännökset (vrt. ostat netistä viiniä itelles ulkomailta)?
Yallu, 19.5.2010 08:39:
--- Freja, 19.5.2010 08:23:
--- Yallu, 19.5.2010 08:16:
Freja, 19.5.2010 07:02:
Someone help me please.
Kannattaa myös huomioida, että EU:n ulkopuolelta ei saa tuoda kuin 4 litraa viiniä EU-maahan. Eli käytännössä EU:n ulkopuolelta ei juuri kannata tuoda viinejä. Mikäli haluat tuon 4 litraa tuoda, aletaan soveltamaan sitten Yallun ohjeita, eli lähetettäessä viinit täytyy maksaa kohdemaahan ja lähettää riippumattomalla kuljetuksella lahjana itselle.
Hukas erään leffan nimi, muistaakseni jotain itämaista perua.
Siin leffas oli joukko semmosia jotain tyyppei, meni jonku noidan tjsp majaa keskel mettää, sit se noita muutti sen yhden pään jättikyrväks ja se alko wänkkää omaa päätänsä.
Sit siin oli semmonen taistelu tjsp juttu, ja se noita niinku lenti ilmas jonku jätkän kans, ja sit se äijjä pökki sitä takaapäin ja joka tuuppasul tuli eukol tulipallo suusta tjsp.
Jos joku kyseisen leffan tunnistaa niin kaikki tieto siitä tervetullutta, itsel aikaa sen viime näkemisestä kauan ja muista kun muutaman kohdan :/
Edit: voi olla etten ihan tarkallee muist noit kohtauksia mut mikäli joku on kyseisen rainan nähnyt niin varmasti osaa yhdistää
Miksi tummiin housuihin tulee pesussa valkosia viiruja? tai miten tämän ilmiön voisi estää?
Pesen housut aina nurinpäin ja käytän nestemäistä pesuainetta, huuhteluainetta en ollenkaan koska joustaviin vaatteisiin sitä ei suositella.
Mikä neuvoksi?
inneah, 27.5.2010 14:25:
Miksi tummiin housuihin tulee pesussa valkosia viiruja? tai miten tämän ilmiön voisi estää?
Pesen housut aina nurinpäin ja käytän nestemäistä pesuainetta, huuhteluainetta en ollenkaan koska joustaviin vaatteisiin sitä ei suositella.
Mikä neuvoksi?
Vähemmän pesuainetta? Muuta ei ekana tule mieleen...
Mikä neuvoksi?
Onko ne valkoset "viirut" taitoksia kankaassa? Voi olla, että pesukone on ollu liian täynnä ja kyseiset housut ei oo mahtunu kunnolla pyörimään koneessa.
Onko ne valkoset "viirut" taitoksia kankaassa? Voi olla, että pesukone on ollu liian täynnä ja kyseiset housut ei oo mahtunu kunnolla pyörimään koneessa.
Ei oo taitoksia, tosi vähän pyykkiä kerralla tulee pestyä muutenkin. Pitää tosiaan kokeilla vähän vähemmällä pesuaineella. :)
Äiti sanoi aikoinaan et se johtuu siitä pulveripesuaineesta, sit vaihdon nestemäiseen, mut nyt ne viirut on taas tullu takas salakavalasti.
Mikä neuvoksi?
nopeella googlettelulla sain selville että kone kannattaa puhdistaa sitruunahapolla ja/tai vaihtaa aine sellasiin pesupalleroihin (stokkalta saa) tai pesupähkinöihin, ite käytetään niitä ainoastaan.