15,958 posts, 798 pages, 6,666,381 views
climate:
Koska tää on kysy tyhmiä thread, niin kysynpä samantien että onko laissa erikseen kielletty kotikutoisella lentolaitteella liitäminen ? Jos osaisin rakentaa lentokoneen vaikka pahvilaatikoista ja kuminauhasta niin saisinko lentää sillä vaikka lähikauppaan ostoksille?
hemuz:
---
Gnizhak:
---
Violette:
Miksi yhdys sanat (tai oikein kirjoitus yleensäkkkkin) on joillekin niin vaikeita?
---
epäilen kovasti tuota lappeen Rannan vaikutusta asiaan.
---
ei sitä kaikkee voi osaa
Violette:
Jatkokysymys: miksi matemaattis-looginen päättelykyky tuottaa joillekin ylitsepääsemättömiä vaikeuksia? (Esim. minulle ) On tää vaan tylsää kun ei kaikessa voi olla hyvä
inka:
Onko ihmisille yleensä vaikea hahmottaa esim. missä on pohjoinen?
Mulle on tosi vaikeeta käsittää, että joku menee jonnekin paikkaan ilman että pysyy kärryillä missä päin mikäkin on... esim. Missä suunnassa on ilmansuunnat. Tai esim. rautatieasema, töölö, kallio, lentokenttä.. tampere, turku, italia, norja...
Mua saa aika kauan juoksuttaa metsässä ympyrää side silmillä että putoon kartalta
inka:
Mulle on tosi vaikeeta käsittää, että joku menee jonnekin paikkaan ilman että pysyy kärryillä missä päin mikäkin on... esim. Missä suunnassa on ilmansuunnat. Tai esim. rautatieasema, töölö, kallio, lentokenttä.. tampere, turku, italia, norja...
Mua saa aika kauan juoksuttaa metsässä ympyrää side silmillä että putoon kartalta
inka:
MaSari:
Miks WC-pöntöt hikoilee?
MaSari:
Jos et oo huomannu, WC-pönttöjen sivuosiin tulee sellasii kosteuspisaroita ja sitä mä vaan oon miettiny et miks :D
MaSari:
Miks WC-pöntöt hikoilee?
MaSari:
Miks WC-pöntöt hikoilee?
#nomulti:
---
MaSari:
Miks WC-pöntöt hikoilee?
---
Pönttö hikoilee koska vessassa (tai missä pönttö nyt sillä kertaa sijaitseekaan) huoneen ilmankosteus on lähellä 100% ja huoneen lämpötila pöntön pintalämpötilaa suurempi. Tästäpä seuraa se että pöntön pinta jäähdyttää sen pinnalla olevan ilman, jolloin ilmankosteus ei enää pysy ilmassa vaan tiivistyy pöntön pinnalle vedeksi.
Luulisin ainakin että jotenkin tollee se menee...