Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

15,958 posts, 798 pages, 6,488,333 views

sapeli

Posts: 11,768

#1361 • • sapeli jokukukamikä?
*iloinen* on taas mun mielestä sellainen puoli-nolo virne... sitä tulee aika harvoin käytettyä, mutta ainakin mun kaveriporukassa aina silloin tällöin sellainen ”hymytön hymy” voi sanoa aika paljon. *hihu* (<= ja tää on siis mun ns. ”perushymy”)

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

inka

Posts: 179

#1362 • • inka juppihippireivaaja
Höh, *hihu* on selkeesti pelkkää hymyä. Kattokaa vaikka muumeja!! Aina kun ne hymyilee onnessaan niin silmät piirretään tolleen noin päin puolikaarina. *hymy* -hymy on vaan sellanen vaisumpi versio, mutta hihu on selkeää onnea ja iloa *nauru*
ahhaha
Roger Roger

Posts: 3,372

#1363 • • Roger Roger Kentti
kuka on suurin valehtelija?

--
vain kesyt kaipaavat, villit lentävät

Epailija

Posts: 5,636

#1364 • • Epailija Physicist, 2nd class.

climate:
---
ella_:
no silleen myhäilee silmät sirrillään ^__^
---
Ei mulle koskaan kukaan myhäile silmät sirrillään



Ei, mutta anime-leffoissa ja mangassa niin saatetaan tehdä. Esikuva ei ole tosielämässä, vaan japanilaisten piirroksissa liioittelemista ilmeistä.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

serotonot

Posts: 3,137

#1365 • • serotonot Paul Easy

climate:
---
Roger Roger:
kuka on suurin valehtelija?
---


Oisko se jumala?


perustelepa hieman...
serotonot

Posts: 3,137

#1366 • • serotonot Paul Easy

climate:
---
serotonot:
---
climate:
---
Roger Roger:
kuka on suurin valehtelija?
---

Oisko se jumala?

---

perustelepa hieman...
---


En osaa. *uuh*
Toi nyt tuli ekaks mieleen.


miks?
Derivaatta

Posts: 29

#1367 • • Derivaatta Filosofian Maisteri
Minkä niminen biisi on Dj Cosmon Summer '03 setissä suunnilleen 21-27 minuutin kohdalla ?

Setti löytyy http://www.cosmo.fi

[muokattu 16.7.2004 14:22]

[muokattu 16.7.2004 15:13]
Avatar
#1368 • • Jonulih Guest
Miksi helvetissä ihmiset eivät osaa pitää ajovaloja päällä???
Lost-Soul

Posts: 3,107

#1369 • • Lost-Soul los pallos

Jonulih:
Miksi helvetissä ihmiset eivät osaa pitää ajovaloja päällä???


Koska ihmiset ajattelevat, että auto näyttää paremmalta kun ajovalot eivät ole päällä.. Sama pätee myös siihen, kun pimeällä monet ajavat vain sumarit päällä.

--
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis

Avatar
#1370 • • astaroth Guest

Jonulih:
Miksi helvetissä ihmiset eivät osaa pitää ajovaloja päällä???


Yksinkertaisesti unohtavat laittaa ne päälle. Auto, jolla yleensä ajan, on valmiiksi käynnistyvät ajovalot. Istuessani vähän vanhemman auton rattiin ei ole kovin harvinaista, että ei muista laittaa ajovaloja manuaalisesti päälle. Monilla tottuneemmillakin kuskeilla ajovalot jäävät päälle parkkeeraamisen jälkeen, miksi ei myös käynnistäessä.
Eli ei muuta kuin pari kertaa vain vilkutetaan pitkiä ja huomautetaan heitä asiasta. :)
Avatar
#1371 • • astaroth Guest

Lost-Soul:
Koska ihmiset ajattelevat, että auto näyttää paremmalta kun ajovalot eivät ole päällä...


En kyllä ole kertaakaan kuullut kenenkään esittävän tällaista perustelua...

Sama pätee myös siihen, kun pimeällä monet ajavat vain sumarit päällä.


...tähän taas olen. Tosi urpoa.*joo*

Edit: Typoja

[muokattu 16.7.2004 16:07]
Avatar
#1372 • • Jonulih Guest
No jessus sentään, jotkut tulee pimeellä kujalla satasta nurkan takaa ja ei nää mitään.. kyllähän autoonkin syttyy jonkinlaista valoo, et tajuu ees mittariston ollessa pimee et joo, valot ei oo päällä.

Sit on näitä ”envittuvarmaanpaavalojapäällevittuuksvilkutat”-tyyppejä, joille pitää sitten mennen tullen ja palates vilkuttaa *nauru*
innae

Posts: 1,377

#1373 • • innae PaskaJätkä
Jos pissaliisat ja pissalaurit saavat penskoja niin mitö ne sitten ovat? Kusipäitä vai?*ding*

--
PaskaJätkä

Cloudberry

Posts: 493

#1374 • • Cloudberry

innae:
Jos pissaliisat ja pissalaurit saavat penskoja niin mitö ne sitten ovat?



Ne on pikku-pissoja. *dissaa* Also known as 'vahinko'.. *taputapu*
sapeli

Posts: 11,768

#1375 • • sapeli jokukukamikä?

inka:
mutta hihu on selkeää onnea ja iloa *nauru*



no siis toihan on sit just mä *hihu*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

Epailija

Posts: 5,636

#1376 • • Epailija Physicist, 2nd class.

sapeli:
Vastanihkeilyä - mun mielestä kyllä rakkaus on sekä tunne että voima, vähän niinkuin ”tuli” on sekä ”auts polttaa” sekä ”no sieltähän se paska tuli”. *hihu* Mutta tämä on vaan huuhaa-ukon mielipide. *joo*



Analogiasi ontuu, joten tuuppaan sen kumoon.

Esimerkissäsi sanalla tuli on kaksi merkitystä, koska se on sekä substantiivi, kirjoitusasultaan sama kuin tulla-verbin imperfekti. Rakkaus sen sijaan on vain substantiivi, eikä omaa moista kirjoitusasuun perustuvaa kaksoistarkoitusta.

Jos rakkautta haluaa pitää voimana, niin tämä merkitys juontaa juurensa sanan voima monivivahteisuuteen. Periaatteessa mitä tahansa asiaa, joka pistää asioita liikkeelle tai saa niitä tapahtumaan, voidaan kutsua voimaksi - etenkin jos äidytään runolliseksi. Aiemmassa vastineessa nihkeilin tuon tarkoituksen pelkästään fysikaaliseksi vuorovaikutusvoimaksi.

Rakkaus voi kyllä olla voima siinä missä vihakin tai mikä tahansa muu tunne tai ylipäätään tiedostettava asia. Se voi antaa voimaa, pistää asioita liikkeelle tai saada niitä tapahtumaan. Emme kuitenkaan pysty antamaan rakkaudelle mitään yksikköä, jonka perusteella voimavaikutusta voisimme mitata. Se on abstraktio ja oikeasti ne asiat, joita tuo abstraktio aiheuttaa, johtuvat abstraktion vastineesta aivotoiminnassamme. Pohjimmiltaan rakkauden voima on siis sähkökemiaa.

Hmm. Menetän otteeni punaisesta langasta sitä mukaa kun ajatus lähtee rönsyilemään. Myönnän kyllä, että rakkautta voi kutsua voimaksi, mutta en kutsuisi sitä suureksi sellaiseksi kuin siinä epätodennäköisessä tapauksessa, että äityisin runolliseksi. Alkuperäinen vastine oli kuitenkin, kuten sanoinkin, nihkeilyä.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

sapeli

Posts: 11,768

#1377 • • sapeli jokukukamikä?
Sanoista on mielenkiintoista mutta hankalaa kiistellä - henk. koht. uskon että Jumala on puhdasta rakkautta, ja se oli se aikaansaava ”voima” jonka ansiosta maailmankaikkeus on luotu. Tämä ei ehkä ole loogista tahi filosofisen väittelyn sääntöjen mukaista, mutta näin sanon minä ja tämä on minun iki-oma (epä?)totuuteni. *joo*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

S-T

Posts: 1,195

#1378 • • S-T Pieni

sapeli:
Tämä ei ehkä ole loogista tahi filosofisen väittelyn sääntöjen mukaista, mutta... *klip*



Kyllä teismistä ja ateismista pystyy argumentoimaan filosofisesti - järkiperäisesti ajatteleva ihminen voi päätyä nykytiedon valossa kummalle kannalle tahansa.

Sitä en tosin väitä, että juuri sinä olisit päätynyt kantaasi filosofisten argumenttien takia - aika harva varmasti on.

Esitän tähän perään oman tyhmän kysymyksen: Miksi sitä kantaa kutsutaan, jonka itse olen ottanut ns. \”en tiedä\”-kanta? Se ei tietääkseni ole agnostisismi, jonka mukaan \”ei ole mahdollista saada tietoa siitä, onko Jumalaa tai yliluonnollisia olentoja olemassa\”. Itse en ole tuota mieltä - jos vielä ei ole saatu tietoa, ei se tarkoita, ettei sitä koskaan olisi mahdollista saada... Ehkä tämä kanta on vain sellaisen ihmisen kanta, joka ei jaksa pohtia ateismin ja teismin argumentteja niin pitkälle, että omaisi näkemyksen asiasta? Eli siis suomeksi pinnallisen ihmisen, joka ei jaksa käyttää aivojaan, näkemys?

--
Pieni on kaunista.

Epailija

Posts: 5,636

#1379 • • Epailija Physicist, 2nd class.

S-T:
Esitän tähän perään oman tyhmän kysymyksen: Miksi sitä kantaa kutsutaan, jonka itse olen ottanut ns. ”en tiedä”-kanta? Se ei tietääkseni ole agnostisismi, jonka mukaan ”ei ole mahdollista saada tietoa siitä, onko Jumalaa tai yliluonnollisia olentoja olemassa”.



Kyllä se itse asiassa on. Agnostikko ei ota kantaa aiheeseen juuri sen takia, että metafyysisistä asioista ei voida tietää mitään (filosofinen tosiasia) - agnostikko siis ”ei tiedä”.


Itse en ole tuota mieltä - jos vielä ei ole saatu tietoa, ei se tarkoita, ettei sitä koskaan olisi mahdollista saada...



Jos saamme jostain asiasta tietoa, se on luonteeltaan fyysistä, ei metafyysistä. Olemme fyysisiä olentoja, emmekä pysty tavoittamaan sitä, mikä on metafysiikkaa. Jumala taas on (useimmissa konteksteissa ainakin) metafyysinen olento, joten siitä ei voida hankkia tietoa koskaan. Se ei yksinkertaisesti ole loogisesti mahdollista.

Jos jumala on osa maailmankaikkeutta, ja luonteeltaan fyysinen, niin ainakin näiltä osin sen olemusta pitäisi voida tutkia ja olemassaolo havaita. Mutta tällöin kyseessä ei olisi enää uskon asia, vaan tiedon, joten agnostikko saisi olla joko uskomatta faktaan tai uskoa siihen, ilman että muuttuisi agnostikosta suuntaan tahi toiseen.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

sapeli

Posts: 11,768

#1380 • • sapeli jokukukamikä?

Epailija:
---
Olemme fyysisiä olentoja, emmekä pysty tavoittamaan sitä, mikä on metafysiikkaa.



Jälleen ollaan eri mieltä... Mutta en yritä puhua ympäri tai edes perustella kantaani - mielestäni ihmisen olennaisin osa on se sielu joka on ”metafyysinen”... *nauru* Sano sit kun susta tuntuu että tää keskustelu ei mene mihinkään... Tää on ihan hauskaa *joo*

edit: ai kappas, menikin off-topic *blush*

[muokattu 17.7.2004 20:51]

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.