Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

15,958 posts, 798 pages, 6,494,869 views

ezzy

Posts: 8,060

#13381 • • ezzy Droid-pappa

Sinza, 18.5.2009 08:25:
Ostin N81. En löydä mistään hymiöitä! Missä ne on? Ei kai tää voi olla niin karvalakkimalli, ettei ole edes hymiöitä?!? Pakko saada, auttakaa *nyyh*!!



hymiöitä? Nehän muodostetaan automaattisesti (ainakin mun nokialaisessa) ihan samalla tavalla kuin näppäimistöltäkin :) tai sitten erikoismerkkivalikkoa alaspäin selaamalla on muutama valmis hymiö. eli näppiksen vas. alareunan *+ napin alla.
Sinza

Posts: 2,227

#13382 • • Sinza

ezzy, 18.5.2009 09:01:
hymiöitä? Nehän muodostetaan automaattisesti (ainakin mun nokialaisessa) ihan samalla tavalla kuin näppäimistöltäkin :) tai sitten erikoismerkkivalikkoa alaspäin selaamalla on muutama valmis hymiö. eli näppiksen vas. alareunan *+ napin alla.


Tuon *+ napin alta ei löydy kuin erikoismerkit, ei yhtään hymiötä *uuh*. Kun taas mun duunipuhelimessa (6280) saa valikosta oikein "lisää hymiö" ja sit siellä on 16 eri vaihtoehtoa niitä keltaisia pallonaamoja. Enks mä vaan tajua vai eikö tässä N81:ssä oikeesti ole sellaisia?

--
Mooi! Hyvä meininki!! Käytsä usein täällä?! *nauru*

ezzy

Posts: 8,060

#13383 • • ezzy Droid-pappa

Sinza, 18.5.2009 09:09:
---
ezzy, 18.5.2009 09:01:
hymiöitä? Nehän muodostetaan automaattisesti (ainakin mun nokialaisessa) ihan samalla tavalla kuin näppäimistöltäkin :) tai sitten erikoismerkkivalikkoa alaspäin selaamalla on muutama valmis hymiö. eli näppiksen vas. alareunan *+ napin alla.

---

Tuon *+ napin alta ei löydy kuin erikoismerkit, ei yhtään hymiötä *uuh*. Kun taas mun duunipuhelimessa (6280) saa valikosta oikein "lisää hymiö" ja sit siellä on 16 eri vaihtoehtoa niitä keltaisia pallonaamoja. Enks mä vaan tajua vai eikö tässä N81:ssä oikeesti ole sellaisia?



googlen kimppuun sit vaan, tai manuaalin. Kyllä ne siellä varmasti on. Eiks tossa tule :) yhdistelmästä automaattisesti tekstarissa hymiötä?
Sinza

Posts: 2,227

#13384 • • Sinza

ezzy, 18.5.2009 09:19:
googlen kimppuun sit vaan, tai manuaalin. Kyllä ne siellä varmasti on. Eiks tossa tule :) yhdistelmästä automaattisesti tekstarissa hymiötä?


Ei tuo kyllä vaihda graafiseks hymiöks yhdistelmää :) tai :-) Googlea ja ohjekirjaa on selattu - tuloksetta *uuh*

--
Mooi! Hyvä meininki!! Käytsä usein täällä?! *nauru*

sapeli

Posts: 11,768

#13385 • • sapeli jokukukamikä?
Miksei Malta saanut Euroviisuissa enempää pisteitä? Aivan fantastinen laulu, omasta mielestä olisi ansainnut kirkkaasti voiton jos ihan musiikin perusteella arvioidaan...

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

ezzy

Posts: 8,060

#13386 • • Edited ezzy Droid-pappa

Sinza, 18.5.2009 09:29:
---
ezzy, 18.5.2009 09:19:
googlen kimppuun sit vaan, tai manuaalin. Kyllä ne siellä varmasti on. Eiks tossa tule :) yhdistelmästä automaattisesti tekstarissa hymiötä?

---

Ei tuo kyllä vaihda graafiseks hymiöks yhdistelmää :) tai :-) Googlea ja ohjekirjaa on selattu - tuloksetta *uuh*



http://www.n81street.com/forum/showthread.php/smilies-lack-343.html?s=1bda8669c5b58dbe6349df5ea88af4d2&

"Those who love smileys will continue to curse S60 devices as the Nokia N81 doesn't interpret text smiley faces as their graphical equivalents, and doesn't make it easy to insert smileys either."

Eli S60 symbian ei vaan tue vakiona hymiöitä eli vaatii esim ton ylläolevan softan niitä varten.
Sinza

Posts: 2,227

#13387 • • Sinza

ezzy, 18.5.2009 09:40:
Eli S60 symbian ei vaan tue vakiona hymiöitä eli vaatii esim ton ylläolevan softan niitä varten.


Oi, suurkiitos *hali*. Sellainen siis hakemaan!

--
Mooi! Hyvä meininki!! Käytsä usein täällä?! *nauru*

Displacer

Posts: 1,828

#13388 • • Edited Displacer

Sinza, 18.5.2009 09:29:
---
ezzy, 18.5.2009 09:19:
googlen kimppuun sit vaan, tai manuaalin. Kyllä ne siellä varmasti on. Eiks tossa tule :) yhdistelmästä automaattisesti tekstarissa hymiötä?

---

Ei tuo kyllä vaihda graafiseks hymiöks yhdistelmää :) tai :-) Googlea ja ohjekirjaa on selattu - tuloksetta *uuh*




mä googlasin kans, tuo ei vaihda :) merkkejä graafisiksi hymiöiksi ilman erillistä ohjelmaa.
nokian omasta kaupasta löytyy tälläinen:
Animated SMS
http://www.softwaremarket.nokia.com/?action=productDetails&pID=6864&uaid=284&lang=fi (maksaa kympin)

Tuo siis ainakin vaihtaa :-) merkit graafisiksi mutta en tiedä antaako se puhelimeen listaa niistä hymiöistä mitä valita.

Saattaa löytyä jotain ilmaisohjelmiakin mutta ei nyt jaksa etsiä. Aivan turha tuollainen systeemi kumminkin :D
Sinza

Posts: 2,227

#13389 • • Sinza

Displacer, 18.5.2009 09:51:
mä googlasin kans, tuo ei vaihda :) merkkejä graafisiksi hymiöiksi ilman erillistä ohjelmaa.
nokian omasta kaupasta löytyy tälläinen:
Animated SMS
http://www.softwaremarket.nokia.com/?action=productDetails&pID=6864&uaid=284&lang=fi (maksaa kympin)

Tuo siis ainakin vaihtaa :-) merkit graafisiksi mutta en tiedä antaako se puhelimeen listaa niistä hymiöistä mitä valita.

Saattaa löytyä jotain ilmaisohjelmiakin mutta ei nyt jaksa etsiä. Aivan turha tuollainen systeemi kumminkin :D


Kiitos sullekin *hymy* Joo no ei mua oikein tollaset isot ja animoidut hymiöt kiinnosta, vaan haluaisin ne ihan basic graafiset hymiöt, mitä _jokaisessa_ puhelimessa on, mutta ei sit tässä näköjään *grr*. Pitää katsoa olisko jotain normihymiösoftaa jossain tarjolla...

--
Mooi! Hyvä meininki!! Käytsä usein täällä?! *nauru*

Displacer

Posts: 1,828

#13390 • • Edited Displacer

Sinza, 18.5.2009 10:04:
---
Displacer, 18.5.2009 09:51:
mä googlasin kans, tuo ei vaihda :) merkkejä graafisiksi hymiöiksi ilman erillistä ohjelmaa.
nokian omasta kaupasta löytyy tälläinen:
Animated SMS
http://www.softwaremarket.nokia.com/?action=productDetails&pID=6864&uaid=284&lang=fi (maksaa kympin)

Tuo siis ainakin vaihtaa :-) merkit graafisiksi mutta en tiedä antaako se puhelimeen listaa niistä hymiöistä mitä valita.

Saattaa löytyä jotain ilmaisohjelmiakin mutta ei nyt jaksa etsiä. Aivan turha tuollainen systeemi kumminkin :D

---

Kiitos sullekin *hymy* Joo no ei mua oikein tollaset isot ja animoidut hymiöt kiinnosta, vaan haluaisin ne ihan basic graafiset hymiöt, mitä _jokaisessa_ puhelimessa on, mutta ei sit tässä näköjään *grr*. Pitää katsoa olisko jotain normihymiösoftaa jossain tarjolla...



Kaikista ihku-teini-halpamalleista löytyy joo, mutta ei paremmista/uudemmista/kalliimmista puhelimista ;)

(eli siis googlauksen perusteella nokialaisista vain uudemmista S40 malleista löytyy nuo, mutta ei S60 malleista)

Se voi olla puhelimen vaihto jos haluat nuo normihymiöt takaisin, mutta onnea vaan etsintään :)
Takyon

Posts: 2,945

#13391 • • Takyon Möwkö
Thank god mul ei ole puhelimessa mitään kurasia hymiöitä :D

Mut älkää huolestuko, jos käyttää näitä tekstihymiöitä niin ne kyllä muuttuu sit vastaanottajan puhelimessa graafisiksi.. Olettaen tietysti että sen vastaanottajan puhelimessa on sellanen ominaisuus TEKSTIviesteissä ;)

--
info

No matter how depressed you are.... there is NOTHING that cant be fixed by titties.

Displacer

Posts: 1,828

#13392 • • Displacer

Takyon, 18.5.2009 10:30:
Thank god mul ei ole puhelimessa mitään kurasia hymiöitä :D



Sanopa muuta, mutta eiköhän ne saisi pois käytöstä vaikka olisikin :)
Takyon

Posts: 2,945

#13393 • • Takyon Möwkö

Displacer, 18.5.2009 10:31:
---
Takyon, 18.5.2009 10:30:
Thank god mul ei ole puhelimessa mitään kurasia hymiöitä :D

---


Sanopa muuta, mutta eiköhän ne saisi pois käytöstä vaikka olisikin :)



No mä vähän pelkään et niitä just ei saa pois kuin joissain harvoissa malleissa.. Puhelimet on kuitenki aika rajottuneita tuossa mukauttamismielessä, jopa nämä s60:set

--
info

No matter how depressed you are.... there is NOTHING that cant be fixed by titties.

onni3mk

Posts: 3,973

#13394 • • onni3mk Onni on.
Mä en osaa googlettaa ja menee hermot:

Onks netissä joku laskentaohjelma tai joku sivusto, missä kerrotaan kuinka paljon palkasta menee eläkkeeseen ja muihin sosiaalimaksuihin kun työskentelee toiminimellä?

Mun siis pitää leikisti yhellä kurssilla perustaa yritys ja päädyin toiminimeen, mut en löytäny verohallinnon sivuiltakaan mitään yksselitteistä laskentakaavaa tohon...

En vaan osaa.

--
Onni on.

tir

Posts: 951

#13395 • • tir

onni3mk, 18.5.2009 15:19:
Onks netissä joku laskentaohjelma tai joku sivusto, missä kerrotaan kuinka paljon palkasta menee eläkkeeseen ja muihin sosiaalimaksuihin kun työskentelee toiminimellä?



menee vakuutusyhtiön mukaan ja määräytyy tmi:n tuloksen perusteella. googleta Yel.
wiwi

Posts: 1,575

#13396 • • wiwi Valtava vaaleanpunainen agenttiorava
No niin kaikki tissiliivi-ihmiset!

Onko mitään järjellistä vaihtoehtoa selästä avonaisen mekon alle? Oon menossa kaverin häihin ja mulla on sellanen selkäpuolelta kokonaan avoin mekko. Aiemmin oon pitäny sitä ilman rintsikoita, mutta se on vähän ikävää kun pitää koko ajan varoa, ettei paljasta juhlavieraille liikaa.

Pitäs olla sellaset paikoilleen liimattavat rintsikat! Eiku.

--
Yes, there is a world out there. And even if you decide you don`t want to meet it, it`s still going to hit you right in the face.

larzizi

Posts: 1,661

#13397 • • larzizi

wiwi, 18.5.2009 15:41:
No niin kaikki tissiliivi-ihmiset!

Onko mitään järjellistä vaihtoehtoa selästä avonaisen mekon alle? Oon menossa kaverin häihin ja mulla on sellanen selkäpuolelta kokonaan avoin mekko. Aiemmin oon pitäny sitä ilman rintsikoita, mutta se on vähän ikävää kun pitää koko ajan varoa, ettei paljasta juhlavieraille liikaa.

Pitäs olla sellaset paikoilleen liimattavat rintsikat! Eiku.


Itselle ainakin tulee ensimmäisenä mieleen tuollaiset "silikonirintaliivikupit", joita esim. Ellokselta näyttää löytyvän. Näitä kyllä löytyy nykyään mielestäni lähes joka paikasta, en vain oikein osannut netistä etsiä, kun en tiedä millä nimellä noita oikeasti kutsutaan *pepsodent* Henk.koht. ei ole kokemusta, mutta kaveri on ihan ihastunut noihin ja käyttää niitä lähes aina.

En tiedä tarkoititko juuri näitä noilla "paikoilleen liimattavilla rintsikoilla"..? *nauru*

--
Rather than love, than money, than faith, than fame, than fairness... give me truth.

wiwi

Posts: 1,575

#13398 • • wiwi Valtava vaaleanpunainen agenttiorava

larzizi, 18.5.2009 15:57:
---
wiwi, 18.5.2009 15:41:
No niin kaikki tissiliivi-ihmiset!

Onko mitään järjellistä vaihtoehtoa selästä avonaisen mekon alle? Oon menossa kaverin häihin ja mulla on sellanen selkäpuolelta kokonaan avoin mekko. Aiemmin oon pitäny sitä ilman rintsikoita, mutta se on vähän ikävää kun pitää koko ajan varoa, ettei paljasta juhlavieraille liikaa.

Pitäs olla sellaset paikoilleen liimattavat rintsikat! Eiku.

---

En tiedä tarkoititko juuri näitä noilla "paikoilleen liimattavilla rintsikoilla"..? *nauru*


Iik! Eiks noi oo lisätissit? Voi olla että ois jokseenkin irstaan näköiset puvun kaula-aukosta. Oikeestaan mietin että olisko jotain sellasia, joissa ei ole samanlaista takaosaa kun normirintsikoissa.

Kiitos kuitenkin. :)

--
Yes, there is a world out there. And even if you decide you don`t want to meet it, it`s still going to hit you right in the face.

ValaX

Posts: 3,891

#13399 • • ValaX
kuinka jakautuu dj:den mixaus cd:stä tulevat rahat*ding*
larzizi

Posts: 1,661

#13400 • • larzizi

wiwi, 18.5.2009 16:12:
Iik! Eiks noi oo lisätissit? Voi olla että ois jokseenkin irstaan näköiset puvun kaula-aukosta. Oikeestaan mietin että olisko jotain sellasia, joissa ei ole samanlaista takaosaa kun normirintsikoissa.

Kiitos kuitenkin. :)


Varmaksi en osaa sanoa mikä juuri noiden kyseisten funktio on, mutta tuon näköisiä ainakin on ihan "rintaliiveiksi" tarkoitettujakin.

Riippuu kyllä tosiaan aika paljon tosta puvun kaula-aukostakin, voiko noita käyttää vai ei.

--
Rather than love, than money, than faith, than fame, than fairness... give me truth.