Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

15,958 posts, 798 pages, 6,501,944 views

Lyylikki

Posts: 2,975

#12641 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.

LiiNa, 18.11.2008 15:13:
Osaiskohan joku kertoo mulle, kuuluuko mulle nyt tänä talvena jonkinnäkönen talviloma? Aika tarkalleen vuoden oon ollu nykysessä työssäni ja ihan kokoaikanen ja vakkari olen. Noudatetaan vissiinkin kaupan tes:iä..



Tuskin kuuluu.

Ensimmäisenä työssäolo/lomanmääräytymisvuotena saat normisäännöstöjen mukaan 2 pv lomaa/kuukausi. Jonka jälkeen 2,5 pv/kk. Lomanmääräytymiskausi siis 1.4.-31.3.

Noh jos olet aloittanut marraskuussa 2007 niin olet saanut lomaa marras-maaliskuulta 2 pv/kk eli yhteensä 10 päivää, jotka ovat siis vuoden 2008 kesälomaa ja (periaatteessa) käytettävissä 1.4.2008 lähtien. 1.4.2008-31.3.2009 saat täydet 2,5 lomapäivää kuukaudessa, mutta ne ovat vuoden 2009 kesälomaa ja siitä seuraavan "talvilomakauden" talvilomaa, jotka ovat käytettävissä vasta 1.4.2009 jälkeen ja niistä lomista pitää tietty osuus osua lomakaudelle eli 1.5.-30.9. väliselle ajalle.

Meillä onneksi töissä esim. sellainen systeemi, että kaikki loma-ajan korvaukset maksetaan heinäkuun palkassa, joten lomapäiviä voi pitää myös "tulevista" lomista, kunhan niistä pitää tarkasti kirjaa, ettei sentään saa liikaa palkallista lomaa, varsinkin kun palkatonta lomaa meillä ei tunneta.
onni3mk

Posts: 3,973

#12642 • • Edited onni3mk Onni on.
Äidillä on Nokia N95 8GB -puhelin. Tarttis päästä puhelimen WLAN:illa nettiin. Läppärillä toimii, mut puhelin kysyy "wep-avainta". Mikä on "wep-avain"?

--
Onni on.

ezzy

Posts: 8,060

#12643 • • ezzy Droid-pappa

onni3mk, 18.11.2008 19:30:
Äidillä on Nokia N95 8GB -puhelin. Tarttis päästä puhelimen WLAN:illa nettiin. Läppärillä toimii, mut puhelin kysyy "wep-avainta". Mikä on "wep-avain"?



mutsis wlan-verkko on salattu WEP-salauksella. Avain on langattomassa purkissa (ja läppärissä) tyyliin

zdlanwepkey.png
Takyon

Posts: 2,945

#12644 • • Takyon Möwkö

onni3mk, 18.11.2008 19:30:
Äidillä on Nokia N95 8GB -puhelin. Tarttis päästä puhelimen WLAN:illa nettiin. Läppärillä toimii, mut puhelin kysyy "wep-avainta". Mikä on "wep-avain"?



http://fi.wikipedia.org/wiki/WEP
Ja mieluummin tietysti käytetään tätä http://fi.wikipedia.org/wiki/WPA2

Eli se on vähän niinkuin tunnus jolla "kirjaudutaan sisään"..

--
info

No matter how depressed you are.... there is NOTHING that cant be fixed by titties.

onni3mk

Posts: 3,973

#12645 • • Edited onni3mk Onni on.

ezzy, 18.11.2008 19:43:
---
onni3mk, 18.11.2008 19:30:
Äidillä on Nokia N95 8GB -puhelin. Tarttis päästä puhelimen WLAN:illa nettiin. Läppärillä toimii, mut puhelin kysyy "wep-avainta". Mikä on "wep-avain"?

---


mutsis wlan-verkko on salattu WEP-salauksella. Avain on langattomassa purkissa (ja läppärissä) tyyliin



Mistäs mä löydän tästä läppäristä ton avaimen? Täs on suomenkielinen Vista.

--
Onni on.

Jussi Soro

Posts: 6,385

#12646 • • Jussi Soro choon!

onni3mk, 18.11.2008 19:58:
Mistäs mä löydän tästä läppäristä ton avaimen? Täs on suomenkielinen Vista.


Se ei näy ainakaan windowsissa selkokielisenä, ja riippuu wlan-boksista näkyykö sielläkään. WLAN-purkin omistaja varmaan osaa kertoa sen salasanan, jos sinne sellainen on laitettukin.
duvin

Posts: 582

#12648 • • duvin Jay v/d Veen

domi, 18.11.2008 15:15:
Osuuspankissa menee ainakin euro.



sua on huijattu

osuuspankki:
Kun maksat SEPA- tai ulkomaanmaksun Osuuspankin verkkopankissa, säästät ajan lisäksi myös rahaa. SEPA-maksusta ei peritä henkilöasiakkailta palvelumaksua lainkaan.

Amma

Posts: 2,383

#12649 • • Amma Hapanimelä. On-Off. Kennurupoliisi tungelissa.
Mistä löytää kivoja vaatteita (pääkaupunkiseudulta)? On jo pitkään tununut siltä, että vain miehille tehdään hyvännäköisiä vaatteita...

Tahtoisin löytää ensisijaisesti hyvännäköiset, hyvin istuvat farkut ja toissijaisesti toppeja, t-paitoja (pitkä- ja lyhythihaisia).
Tarkemmin ajateltuna toissijaisen ongelman ratkaisu saattaa tosin löytyä esim. Klubbarin putiikista...
Farkut ei mitään pillejä eikä niin matalaa vyötäröä, että rekkamiehen hymy vilkkuu ja paidoissa ei mtn ylimääräsiä hörhelöröyhelöulokkeita. Mitä simppelimpi, sen parempi.
Väriskaala mahdollisimman tumma - mieluusti musta, sininen, harmaa. Mahdollinen kuviointi voi olla vaaleampaakin.

Silmää miellyttävää tyyliä olis esim.

- koneHELSINKI-tyyppiset jutut
http://www.konehelsinki.com/kauppa/index.php

- Honestyn sivuilta bongatut varmarihousut:
positronic-jeans-bluednm.jpg
positronic-jeans-darkdnm.jpg

Mistä siis löytää kivoja vaatteita naisille? Tai voi ne olla miehillekin, kunhan vaan löytyis sopivaa kokoa. Putiikkien nimiä ja osotteita pöytään, kiitos! Tykkäisin enemmän mennä putiikkiin sovittamaan ja tekemään ostopäätöstä kuin tilailla netistä.
...Farkkujen ei oo pakko maksaa 160 euroa tai topin 100 euroa - edes piirun verran halvemmatkin kävis.
Paitsi sitten kun menee lopullisesti hermo, niin maksan vaikka 300 jos vaan löytyy hyvät. =P

Auttakee.

--
*etsiskel*

Skenemursu

Posts: 1,568

#12650 • • Edited Skenemursu Vastarannan Kuha
Mistä Suomalaiset on kotoisin?

Elikkäs onko se varmaa tietoa, että suomalais-ugrilais kansat vaelsivat Mongoliasta sinne sohjolaan?

Alkoi kiinnostamaan lähinnä senkin vuoksi että nyt koulussa aloitti yksi Mongolialainen kaveri joka puhuu sujuvaa Suomea ja kertoo että kielet ovat hyvin lähellä toisiaan. Toiseksi siksi että täällä pohjois thaimaassa asustelee vuoristolais heimo "Hmong:eja". Jokaisesta Hmong heimo kylästä löytyy muutamia sinisilmäisiä blondeja. He myös itse sanovat olevansa Suomesta!!! kansantaruihin liittyy paljon juttuja lumesta ja jäästä sekä heidän käsityönsä muistuttavat Suomen lapin puuveistoksia jne (ei omia havainnointeja vaan jonku paikallisen tutkijan jonka kirjoitus julkaistiin Thai kielellä kusaam-kusum lehdessä).

onko tietoa kellään? google ei kerro vaikka varmaan tietääkin.

lisäys: niin ja tiedän että mongoliassa on lunta ja jäätä eli mikäli Hmongit ja Suomalaiset ovat molemmat sieltä kotoisin se selittäis aika paljon...
wiwi

Posts: 1,575

#12651 • • wiwi Valtava vaaleanpunainen agenttiorava
Onko mahdollista tehdä kannettavan näytölle jotain niin, ettei se kiiltäisi? Asentaa jotain kalvoa tms.? Alkaa käämi palaa tän heijastelemisen kanssa.

--
Yes, there is a world out there. And even if you decide you don`t want to meet it, it`s still going to hit you right in the face.

ezzy

Posts: 8,060

#12653 • • ezzy Droid-pappa

wiwi, 19.11.2008 08:28:
Onko mahdollista tehdä kannettavan näytölle jotain niin, ettei se kiiltäisi? Asentaa jotain kalvoa tms.? Alkaa käämi palaa tän heijastelemisen kanssa.



Onhan niitä erilaisia urkkimisenestokalvoja, mut ne huonontaa kyllä kuvaa ja katselukulmaa (tarkoituksella).
wiwi

Posts: 1,575

#12654 • • wiwi Valtava vaaleanpunainen agenttiorava

ezzy, 19.11.2008 08:52:
---
wiwi, 19.11.2008 08:28:
Onko mahdollista tehdä kannettavan näytölle jotain niin, ettei se kiiltäisi? Asentaa jotain kalvoa tms.? Alkaa käämi palaa tän heijastelemisen kanssa.
---
Onhan niitä erilaisia urkkimisenestokalvoja, mut ne huonontaa kyllä kuvaa ja katselukulmaa (tarkoituksella).


Hmmm. Ei mua haittaisi jos kuva vähän huononisi. En kuitenkaan käytä konetta mihinkään leffojen tms. katseluun. Mistähän sellasta saa? Ja onkohan se sitten kovinkin radikaali muutos kuvanlaadussa?

--
Yes, there is a world out there. And even if you decide you don`t want to meet it, it`s still going to hit you right in the face.

Liina

Posts: 161

#12655 • • Liina Ratamurmeli

Lyylikki, 18.11.2008 15:42:
---
LiiNa, 18.11.2008 15:13:
Osaiskohan joku kertoo mulle, kuuluuko mulle nyt tänä talvena jonkinnäkönen talviloma? Aika tarkalleen vuoden oon ollu nykysessä työssäni ja ihan kokoaikanen ja vakkari olen. Noudatetaan vissiinkin kaupan tes:iä..

---


Tuskin kuuluu.

Ensimmäisenä työssäolo/lomanmääräytymisvuotena saat normisäännöstöjen mukaan 2 pv lomaa/kuukausi. Jonka jälkeen 2,5 pv/kk. Lomanmääräytymiskausi siis 1.4.-31.3.

...



Ok, huoh, näin vähän ajattelinkin *uuh*
ValaX

Posts: 3,891

#12656 • • ValaX

yertle, 19.11.2008 08:49:
---
VaLa, 18.11.2008 20:25:
---

Mä en saa sitä pelaamaan*nyyh*

---


Miten se ei toimi? :D



Mainokset näkyy edelleenkin... Mun siskon mies on melkonen tietokonevelho, täytyy pyytää sitä joskus jelppii...
Lyylikki

Posts: 2,975

#12657 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.
Tarvitsen harmaan (ohuen) kypärämyssyn itselleni naamiaisasuun. Mistä hemmetistä mä semmosen löydän?
Displacer

Posts: 1,828

#12658 • • Edited Displacer

wiwi, 19.11.2008 09:16:
---
ezzy, 19.11.2008 08:52:
---
wiwi, 19.11.2008 08:28:
Onko mahdollista tehdä kannettavan näytölle jotain niin, ettei se kiiltäisi? Asentaa jotain kalvoa tms.? Alkaa käämi palaa tän heijastelemisen kanssa.
---
Onhan niitä erilaisia urkkimisenestokalvoja, mut ne huonontaa kyllä kuvaa ja katselukulmaa (tarkoituksella).

---

Hmmm. Ei mua haittaisi jos kuva vähän huononisi. En kuitenkaan käytä konetta mihinkään leffojen tms. katseluun. Mistähän sellasta saa? Ja onkohan se sitten kovinkin radikaali muutos kuvanlaadussa?



Vaikka verkkokauppa.comista löytyy.

www.verkkokauppa.com ja hakuun "Häikäisysuoja". Näyttää ainakin löytyvän tälläisiä irroitettavia malleja mitä itselläkin on käytössä.

kuvan muutos riippuu varmaan kalvosta, mutta vähän tummemmaksi kuva ainakin tulee.

hinnat näyttää tuolla olevan yllättävän kovia kyllä, en sit tiedä saako muualtakaan halvemmalla.
wiwi

Posts: 1,575

#12659 • • wiwi Valtava vaaleanpunainen agenttiorava

Lyylikki, 19.11.2008 12:44:

Tarvitsen harmaan (ohuen) kypärämyssyn itselleni naamiaisasuun. Mistä hemmetistä mä semmosen löydän?


Mä oon lähes varma että jotain tollasia bongasin kerran Partioaitasta. Jostain retkeilyliikkeistä lähtisin siis metsästämään.

Displacer, 19.11.2008 12:57:

Vaikka verkkokauppa.comista löytyy...


Kiitos ja oho! Hitto että muuten maksaakin. Jäänee tässä konkurssissa vain kaukaiseksi haaveeksi.

--
Yes, there is a world out there. And even if you decide you don`t want to meet it, it`s still going to hit you right in the face.

Jutu

Posts: 3,054

#12660 • • Jutu Blondi
Mulla on pieni ongelma, meinaan sellanen ongelma, että mun korvat menee tosi herkästi lukkoon. Ens kuussa olis tarkotus lähteä Espanjaan, mutta vähän arveluttaa toi lentomatka. Tiedän, että purkan jauhaminen helpottaa, mutta tuntuu vähän siltä ettei se riitä mun kohdalla. Kerrottakoon nyt vielä sekin, että mulla on hengitystietkin ahtaat ja tukossa eli sekin vielä pahentaa tota. Onko muilla samaa ongelmaa, mitä keinoja käytätte, onko olemassa lääkettä vai täytyykö mun vaan kärsiä ja toivoa ettei tärykalvot puhkee? :/

--
Ja onnesta kilahtaa, onnesta rakastaa, onnesta laulaa saa, tyttö pojallensa.