Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

15,958 posts, 798 pages, 6,478,179 views

akir0

Posts: 2,554

#12481 • • Edited akir0 idleRPG champion 2009

Timce, 1.11.2008 13:25:
http://timce.pp.fi/Musiikkiako/Yves%20De%20Ruyter%20-%20Rhythmic%20Bazz%20(DJ%20Mind-X%20Remix).mp3

Kertokaapa, minkä takia tuo linkki ei toimi ja mistä syystä nuo %20-merkit tulevat tuohon?



Kyllä toi linkki toimii ainakin mulla.

Yleisesti ottaen tiedostonimiin ei kannata laittaa välilyöntejä, ääkkösiä, eikä sulkuja. %20 -merkit tulee just noista välilyönneistä.

[edit]klubbari ei oikein tykkää pitkistä linkeistä.
Timce

Posts: 5,381

#12482 • • Timce

akir0, 1.11.2008 13:30:
---
Timce, 1.11.2008 13:25:
http://timce.pp.fi/Musiikkiako/Yves%20De%20Ruyter%20-%20Rhythmic%20Bazz%20(DJ%20Mind-X%20Remix).mp3

Kertokaapa, minkä takia tuo linkki ei toimi ja mistä syystä nuo %20-merkit tulevat tuohon?

---


Kyllä toi linkki toimii ainakin mulla.

Yleisesti ottaen tiedostonimiin ei kannata laittaa välilyöntejä, ääkkösiä, eikä sulkuja. %20 -merkit tulee just noista välilyönneistä.

Code:
http://timce.pp.fi/Musiikkiako/Yves%20De%20Ruyter%20-%20Rhythmic%20Bazz%20(DJ%20Mind-X%20Remix).mp3
kun copy&pasteat selaimeen ni kyl se pelittää.



Mjoo, mutta linkkiä klikkaamalla tulee ilmoitus:

Object not found!

The requested URL was not found on this server. The link on the referring page seems to be wrong or outdated. Please inform the author of that page about the error.

If you think this is a server error, please contact the webmaster.

Ja pitäis saada linkki toimimaan suoraan.

--
-Cook the man some fucking eggs-

-Jake the Muss

akir0

Posts: 2,554

#12483 • • akir0 idleRPG champion 2009

Timce, 1.11.2008 13:33:
Mjoo, mutta linkkiä klikkaamalla tulee ilmoitus:

Object not found!

The requested URL was not found on this server. The link on the referring page seems to be wrong or outdated. Please inform the author of that page about the error.

If you think this is a server error, please contact the webmaster.

Ja pitäis saada linkki toimimaan suoraan.



Mjoo, ei onnistu klubbarissa, koska noi sulut rikkoo ton linkin. Vaihda filenameks vaikka "musakkia.mp3" ni toimii :) Tai jotain muuta yksinkertaisempaa.
whispering

Posts: 871

#12484 • • Edited whispering Super Juusto

Timce, 1.11.2008 13:25:
http://timce.pp.fi/Musiikkiako/Yves%20De%20Ruyter%20-%20Rhythmic%20Bazz%20(DJ%20Mind-X%20Remix).mp3

Kertokaapa, minkä takia tuo linkki ei toimi ja mistä syystä nuo %20-merkit tulevat tuohon?



Kuten jo aijemmin joku mainitti %20 on välilyönti. ainakin linkki tagien kanssa näyttäis toimivan, muutin kans %20 ihan vaan välilyönneiksi (ettei mene liian pitkäksi):

http://timce.pp.fi/Musiikkiako/Yves De Ruyter - Rhythmic Bazz (DJ Mind-X Remix).mp3
Timce

Posts: 5,381

#12485 • • Timce
Dodii, kiitoksia vastauksista. :)

--
-Cook the man some fucking eggs-

-Jake the Muss

KooKie

Posts: 4,338

#12486 • • KooKie aka. Petress Pan
Onko kellään kokemusta mokkanahkaisten kenkien pesemisestä? Mulla on yhdet luonnonvalkoiset/harmahtavat kengät menneet aivan
kuraisiksi ja haluaisin nyt tietää, voinko millään ilveellä laittaa niitä pesukoneeseen, vai onko jollain tiedossa taikatemppuja, jotka mun kengät voisi pelastaa?

--
To wake into the neverending grace,
to see the sounds and to feel the light.
Paradise aint a place, it is a state of mind.

Here I come - as good as always and always better than ever!

Dementation

Posts: 2,892

#12487 • • Dementation wednesday?

onni3mk, 28.10.2008 23:01:
Herjaa työpaikan mac-koneella "Detecting your internet connection" ja kaks boxia

"If you are not behind a firewall that blocks port 2083
Enter Here"

ja

"If you are behind a firewall and can not connect to port 2083
Enter Here"
Voisin väittää, että jompikumpi aiemmassa viestissä kertomistani ikkunoista aukee, kun näpyttelet osotekenttään onnion.org/cpanel :P



Mä kokeilin, otin ton "If you are not behind a firewall that blocks port 2083"
sit firefox kerto että joku varmenne ei ole turvallinen, ja anto mahdollisuuden tehdä tietoturvapoikkeuksen.
Tein sen ja pääsin kirjautumisikkunaan.

En sen pidemmälle tietty voinut kokeilla kun ei ollut tunnuksia. Tuo
"If you are behind a firewall and can not connect to port 2083" antaa sit sun mainitsemaa erroria.

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}

onni3mk

Posts: 3,973

#12488 • • onni3mk Onni on.

Dementation, 1.11.2008 22:21:

Mä kokeilin, otin ton "If you are not behind a firewall that blocks port 2083"
sit firefox kerto että joku varmenne ei ole turvallinen, ja anto mahdollisuuden tehdä tietoturvapoikkeuksen.
Tein sen ja pääsin kirjautumisikkunaan.

En sen pidemmälle tietty voinut kokeilla kun ei ollut tunnuksia. Tuo
"If you are behind a firewall and can not connect to port 2083" antaa sit sun mainitsemaa erroria.



Jep, toi on se toinen vaihtoehto, jonka se antaa joillain koneilla, mut ei esim töissä. Enkä mä silti tajua et miks se vaatii jonkun varmenteen?

--
Onni on.

Dementation

Posts: 2,892

#12489 • • Dementation wednesday?

onni3mk, 1.11.2008 23:33:
Jep, toi on se toinen vaihtoehto, jonka se antaa joillain koneilla, mut ei esim töissä. Enkä mä silti tajua et miks se vaatii jonkun varmenteen?



Koska se ratkaisu on tehty tota varmennetta apuna käyttäen. Ja todennäköisesti teidän työkone ei vaan osaa tarjota tota "tee tietoturvapoikkeus" vaihtoehtoa, vaan kokee suoraan että se ei toimi ja siksi sä et pääse sinne.

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}

Zeratul

Posts: 1,170

#12490 • • Zeratul Captain miserable

KooKie, 1.11.2008 22:07:
Onko kellään kokemusta mokkanahkaisten kenkien pesemisestä? Mulla on yhdet luonnonvalkoiset/harmahtavat kengät menneet aivan
kuraisiksi ja haluaisin nyt tietää, voinko millään ilveellä laittaa niitä pesukoneeseen, vai onko jollain tiedossa taikatemppuja, jotka mun kengät voisi pelastaa?


Tällanen löyty nopeella haulla: http://www.yhteishyva.fi/yhteishyva/pukeutuminen/vaatehuolto/nain_hoidat_kengat/fi_FI/nain_hoidat_kengat/

Rupes kyl kiinnostaa mitä kohan "Käytä tarvittaessa puhdistusainetta, voidetta tai vaahtoa, jolloin saat itsepäisenkin lian irtoamaan." hoitotuotteet mahtaa tarkalleen ottaen olla, ite en oo ikin pessy muulla ku lämpimällä vedellä. Kandeis varmaan kysellä jostain mis mokkanahkasia kamoja myydään et mitkä ois hyvii hoitoaineita. Toi koneeseen laittaminen ainaki kuulostaa hasardilta, mokka tuskin matskuna tykkäis kovin hyvää, ja siitä lähtee ainaki mun kokemuksien mukaan helposti väri.

--
~ Somos feos apestamos y pero reinamos ~

Kolera

Posts: 4,256

#12491 • • Kolera Rumaahinen/Höpötompsu/Mielikuvitukseton vittupää
monta kertaa tää on jo tääl kysytty? "kuinka usein luulette tyhmää älykkääksi, kun se kyselee tyhmiä, mitä ette oo vaan oivaltanu kysyä?"

--
KESÄ TULEE JA KAIKKI KUOLEE!
Itsemurha lopettaa vittuilun!
no drugs, Im just kännissä

Zeratul

Posts: 1,170

#12492 • • Zeratul Captain miserable

Natural Skeletor, 2.11.2008 22:09:
monta kertaa tää on jo tääl kysytty? "kuinka usein luulette tyhmää älykkääksi, kun se kyselee tyhmiä, mitä ette oo vaan oivaltanu kysyä?"


a) Eli sä oot nyt se mukamas fiksu oikeeti tyhmä joka heitti kyssärin jota ei oo kysytty. *joo*
b) Harvemmin tulee luultua fiksuks jos esitetty kysymys on oikeesti tyhmä.

Ja siihen todelliseen kysymykseen (jos ei osattu lukee tosta yltä):
c) Veikataan ettei kertaakaan.

--
~ Somos feos apestamos y pero reinamos ~

Takyon

Posts: 2,945

#12493 • • Edited Takyon Möwkö
Mikä perhana noita telkkari-/projektori-/muu näyttölaitevalmistajia vaivaa? Sen jälkeen kun laajakuvatöllät on tullu markkinoille niin aina saa olla säätämässä kuvasuhteita kohdalleen riippuen siitä mitä kanavaa tai ohjelmalähdettä katsoo. Pahimmillaan laite ei edes anna säätää kuvasuhteita vaan pysyy tiukasti jossain tietyssä.

Vanhoilla 4:3 kuvaputkilla ei ikinä ollut moisia ongelmia. Jos vaikka leffa oli 16:9 niin ylä- ja alalaidassa oli musta palkki viemässä toki tilaa ruudusta mutta ihmiset näytti normaaleilta. Ei voi olla niin vaikeeta tehdä kunnon näyttöjä kele *igor*

--
info

No matter how depressed you are.... there is NOTHING that cant be fixed by titties.

whispering

Posts: 871

#12494 • • whispering Super Juusto

Takyon, 3.11.2008 22:32:
Vanhoilla 4:3 kuvaputkilla ei ikinä ollut moisia ongelmia. Jos vaikka leffa oli 16:9 niin ylä- ja alalaidassa oli musta palkki viemässä toki tilaa ruudusta mutta ihmiset näytti normaaleilta. Ei voi olla niin vaikeeta tehdä kunnon näyttöjä kele *igor*


Samaa miettiny itekkin. Muistaakseni peruja siitä, että jos siinä reunassa ei oo liikettä, kuva saatoi palaa kiinni tjsp. Joten telkkarit pistettiin venyttämään se kuva kohilleen. LCD ruuduissa tätä ongelmaa tosin ei pitäisi olla.
josbe

Posts: 1,982

#12496 • • josbe suomalainen juhlakinkku

KooKie, 1.11.2008 22:07:
Onko kellään kokemusta mokkanahkaisten kenkien pesemisestä? Mulla on yhdet luonnonvalkoiset/harmahtavat kengät menneet aivan
kuraisiksi ja haluaisin nyt tietää, voinko millään ilveellä laittaa niitä pesukoneeseen, vai onko jollain tiedossa taikatemppuja, jotka mun kengät voisi pelastaa?


Voisin kuvitella, että mokkakengät voi pestä samalla aineella kuin mokkatakinkin - eli sillä kissasaippualla (=Marseillen?). Pesun jälkeen kuivatessaan mokka kovettuu hieman, mutta pehmenee uudestaan käytössä.

Ei varmaan kannata pesukoneeseen laittaa, eikä käyttää mitään normipesuainetta, kun ne on niin vahvoja.
Takyon

Posts: 2,945

#12497 • • Edited Takyon Möwkö

whispering, 4.11.2008 07:52:
---
Takyon, 3.11.2008 22:32:
Vanhoilla 4:3 kuvaputkilla ei ikinä ollut moisia ongelmia. Jos vaikka leffa oli 16:9 niin ylä- ja alalaidassa oli musta palkki viemässä toki tilaa ruudusta mutta ihmiset näytti normaaleilta. Ei voi olla niin vaikeeta tehdä kunnon näyttöjä kele *igor*

---

Samaa miettiny itekkin. Muistaakseni peruja siitä, että jos siinä reunassa ei oo liikettä, kuva saatoi palaa kiinni tjsp. Joten telkkarit pistettiin venyttämään se kuva kohilleen. LCD ruuduissa tätä ongelmaa tosin ei pitäisi olla.



Mut eikös noi telkut aikoinaan yleistyny juuri sen takia että hyvin suuri osa lähetyksistäkin oli jo laajakulmana, jolloin tuokin selitys vaikuttais lähinnä.. no, selitykseltä :D

Ja mielummin vaikka ostaisin uuden laitteen joka viides vuosi kuin kattelen noita epämuodostuneita kuvasuhteita.

Edit. Tuli mieleen että voiko se musta palkki edes palaa kiinni? :D

--
info

No matter how depressed you are.... there is NOTHING that cant be fixed by titties.

noena

Posts: 3,138

#12498 • • noena first breath after coma
Mikäs siinä on, et ku auton vasen(kuskin) puoli oli paaaljon enemmän jäässä aamulla kuin oikea puoli? *ding*

--
TwistedLife™ Amusement Park

Samu81

Posts: 1,224

#12499 • • Samu81 kokolihaa

noena, 6.11.2008 08:27:
Mikäs siinä on, et ku auton vasen(kuskin) puoli oli paaaljon enemmän jäässä aamulla kuin oikea puoli? *ding*



Jos aurinko oli paistanut vähän aikaan siihen toiselle kyljelle :)

Jos muuten syksyllä / talvella tuppaa auto huurtumaan sisäpuolelta kokoajan, tällöin kannattaa kuivata lattiamatot ja ylipäätään autoon noustessaan kopistella kengistä / vaatteista lumet.

--
Unelma ja toimistohommia *ding*

J Raninen

Posts: 950

#12500 • • J Raninen

Samu*, 6.11.2008 08:50:
Jos muuten syksyllä / talvella tuppaa auto huurtumaan sisäpuolelta kokoajan, tällöin kannattaa kuivata lattiamatot ja ylipäätään autoon noustessaan kopistella kengistä / vaatteista lumet.

Mä oon käyttäny lisäks sanomalehtiä niitten kumimattojen alla imemään sitä pakostikin kertyvää vettä. Niitä sitten vaihtelee parin viikon välein, niin se auttaa taas vähän tuohon huurtumiseen/lattian jäätymiseen.