onni3mk, 28.8.2008 14:55:
Millä ohjelmalla mod-tiedoston pitäis aueta?
Bion neuvo auttaa vain jos kyseessä on videotiedosto. Jos kyseessä on modi sanan alkuperäisessä merkityksessä eli se on musiikkitiedosto, niin Winampilla kannattaa kokeilla.
15,958 posts, 798 pages, 6,675,565 views
Epailija, 30.8.2008 12:33:
---
---
Bion neuvo auttaa vain jos kyseessä on videotiedosto. Jos kyseessä on modi sanan alkuperäisessä merkityksessä eli se on musiikkitiedosto, niin Winampilla kannattaa kokeilla.
onni3mk, 30.8.2008 14:11:
---
Epailija, 30.8.2008 12:33:
---
---
---
Videotiedosto. Ei aukee winampillakaan.
Renell, 30.8.2008 12:15:
Miten Mozilla firefoxista saa ladattua aiemman version kätevästi? Päivityksen takia ei toimi työpaikan sivut oikein hyvin ja ajattelin palata aikaisempaan versioon.
Yritin suoraan asentaa vanhempaa versiota päälle mutta ei natsaa. Pitääkö koko mozilla poistaa ennenku vois yrittää? vai löytyykö jostain firefoxin sisuksista nappi josta voi ottaa aikaisemman päivityksen juuri tällaisten ongelmia takia.. ?
Renell, 31.8.2008 14:33:
vieläkun löytäisin tuon asetuksen mistä automaattiset päivitykset saisi pois..
Jutu, 28.8.2008 16:20:
---
-marjo-, 28.8.2008 15:46:
---
IInesAnkka, 28.8.2008 11:49:
---
-marjo-, 26.8.2008 14:00:
Onko olemassa kattavaa neuropsykologian kirjaa suomen kielellä? Ja jos niin mistäköhän semmoisen voisi ostaa?
---
Itse olen lueskellut Hänninen, Kuikka, Pulliainen Kliininen neuropsykologia mutta se oli lainassa. Akateeminen kirjakauppa Helsingissä ei ole pettänyt kertaakaan.
---
kiitos. mutta itseasissa akateemisessa ei kyseistä kirjaa ollut. olisi kuulemma pitänyt olla kirjasta yksi painos vuodelta 2002 mutta ei pienen etsikelyn jälkeenkään sitä ei sieltä löytynyt.
---
Kuinka kattavaa kirjaa sä tarviit? Aattelin vaan, että riittääkö sellanen mitä on käytettä lukiossa neuropsykologian tunnilla?
mikke, 31.8.2008 15:15:
---
---
asetukset -> lisäasetukset -> päivitys-välilehti -> rasti pois ruudusta "Hae päivityksiä säännöllisin väliajoin Firefoxiin" :)
ezzy, 1.9.2008 08:40:
---
mikke, 31.8.2008 15:15:
---
---
asetukset -> lisäasetukset -> päivitys-välilehti -> rasti pois ruudusta "Hae päivityksiä säännöllisin väliajoin Firefoxiin" :)
---
Säätönne kuulostaa todella tietoturvalliselta :)
Takyon, 2.9.2008 13:38:
Mun työhousut on ratkennut haaroista sauman kohdalta ja pitäis käydä hakemassa neula sekä lankaa. Ompelussa ei varmaan muuta kummallista ole kuin se aloitus ja lopetus. Eli teenkö langan päähän vain jonku solmun ettei se pääse siitä neulanmentävästa reiästä läpi vai onko jotain hienoja kikkakolmosia?
Viimeksi siis tullut neulaan ja lankaan koskettua ala-asteella :P
Mun työhousut on ratkennut haaroista sauman kohdalta ja pitäis käydä hakemassa neula sekä lankaa. Ompelussa ei varmaan muuta kummallista ole kuin se aloitus ja lopetus. Eli teenkö langan päähän vain jonku solmun ettei se pääse siitä neulanmentävästa reiästä läpi vai onko jotain hienoja kikkakolmosia?
Kauno Saario, 2.9.2008 13:51:
---
---
Jos sulla suinkin on mahdollisuus pyydä työnantajalta uudet...pääsee kaikkein helpoimmalla. Ei noista ompeluhommista koskaan tiiä jos ei koneella pääse ompeleen.
Mun työhousut on ratkennut haaroista sauman kohdalta ja pitäis käydä hakemassa neula sekä lankaa.
Kauno Saario, 2.9.2008 13:51:
Ei noista ompeluhommista koskaan tiiä jos ei koneella pääse ompeleen.
domi, 2.9.2008 19:44:
Tyhmä kysymys koskien veroilmoitukseen laitettavia kilometrikorvauksia.
Elikkästä, vuoden alusta asti, mun työ on ollut viranhaltijapäätöksen mukaan 3-4 päivää viikossa pääpaikalla (matkaa 2 km), ja 1-2 päivää viikossa sivuyritys 1:sessä (matkaa 7 km). Tämän jälkeen toukokuussa tehdyn päätöksen mukaan työaika muuttuu siten, että olen 2 päivää viikossa pääpaikalla (se 2 km), 1-2 päivää viikossa sivuyritys 1:sessä (matkaa se 7 km) ja 1-2 päivää viikossa sivuyritys 2:sessa (matkaa 25 km).
Eli mun työpanosta myydään muille yrityksille, mutta pääpaikka maksaa mun palkan. Mites kilometrien ilmoittaminen verottajalle? Jos pääpaikka maksaa palkan, olenko ollut joka päivä töissä verottajan mukaan siellä, vai voinko laittaa ne ihan "oikeasti" et esim. ma ja ti 2 km / sivu * 2, ke ja to 7 km / sivu * 2 ja pe 25 km / sivu?
4. Matkat toissijaiselle työpaikalle
Toissijaisella työpaikalla tarkoitetaan verovelvollisen työnantajan tai tämän kanssa samaan intressipiiriin kuuluvan yhteisön vakituista toimipaikkaa. (...) Työnantajan intressipiiriin kuuluvat esimerkiksi saman konsernin yritykset.
Matkakulut toissijaiselle työpaikalle tehdyistä matkoista vähennetään tulonhankkimiskuluina todellisten kustannusten suuruisina ilman omavastuuta, ylärajaa tai halvimman kulkuneuvon vaatimusta. Vähennys myönnetään kuitenkin vain siltä osin kuin työnantaja ei ole korvannut kuluja verovapaasti. Jos matka tehdään muuta kuin julkista kulkuneuvoa käyttäen, vähennys voidaan tehdä Verohallituksen matkakuluvähennyspäätöksen (969/2007) mukaisesti. Toissijaisen työpaikan sijainnin vuoksi tarpeellisen majoittumispaikan ja toissijaisen työpaikan väliset matkat vähennetään kuitenkin samalla tavalla kuin asunnon ja varsinaisen työpaikan väliset matkat.
Matka toissijaiselle työpaikalle ei oikeuta verovapaaseen päivärahaan, yömatkarahaan tai ateriakorvaukseen. Palkansaaja ei voi myöskään vähentää lisääntyneitä elantokustannuksia verotuksessaan. Kohtuulliset majoituskulut voidaan vähentää, ellei työnantaja ole korvannut niitä verovapaasti.
- Julkista kulkuneuvoa ei ole lainkaan käytettävissä.
- Kävelymatka yhteen suuntaan (esim. asunnolta linja-autopysäkille) on vähintään 3 kilometriä.
- Odotusaika meno-paluumatkalla (esim. julkisen kulkuneuvon vaihto) on yhteensä vähintään 2 tuntia.
- Matka alkaa tai päättyy yöllä (klo 00.0005.00).
Omaa autoa ei voida pitää halvimpana kulkuneuvona sen perusteella, että verovelvollinen tarvitsee autoa työssään, kuljettaa lapsia päivähoitoon tai matka julkisilla kulkuneuvoilla kestäisi kauemmin kuin omalla autolla.