Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

15,958 posts, 798 pages, 6,491,149 views

Kon-tiki

Posts: 1,936

#10061 • • Kon-tiki The Unsinkable

Lost-Soul, 5.9.2007 19:20:
---
sapeli, 5.9.2007 14:53:
Mitkä kaikki asiat nopeuttavat aineenvaihduntaa? Tupakoinnin lopettamistopikista tuli vaan mieleen, eikös ole ollut huhuja malleista jotka laihduttavat polttamalla tupakkaa? Mitäs muita tälläisiä kikkoja löytyisi? *hih* Urheilu ainakin tulee itselle mieleen, samoin eikös chilipippurit nosta aineenvaihduntaa?

---

Jonkun mukaan ananas olisi erittäin hyvä tuohon. (Itse siis en tietenkään tiedä varmuudella)



Ananas poistaa nesteitä elimistöstä, mutta ei muuten nopeuta aineenvaihduntaa (vrt. suola kerää elimistöön nestettä, mutta ei hidasta aineenvaihduntaa noin ylipäätään).

Aineenvaihduntaa nopeuttavat kahvi, musta ja vihreä tee ja kuitupitoiset ruoka-aineet eli viljat ja kasvikset (viimeksi mainitut ruoansulatusta tehostamalla). Urheilu ja chili nopeuttavat aineenvaihduntaa myös, samoin sauna joka myös poistaa nestettä hikoilun kautta. Sitten urheiluravinnekaupoista saa näit erilaisii kapseleita, joilla on termogeeninen eli lämmöntuottoa lisäävä vaikutus. Piristävätkin vielä ja pitävät näläntunteen poissa. Kofeiiniyliherkkien ei kannata niit syödä ja muidenkaan kuin kuureina.
Lost-Soul

Posts: 3,107

#10062 • • Lost-Soul los pallos

Kon-tiki, 6.9.2007 14:33:

Ananas poistaa nesteitä elimistöstä, mutta ei muuten nopeuta aineenvaihduntaa (vrt. suola kerää elimistöön nestettä, mutta ei hidasta aineenvaihduntaa noin ylipäätään).


Jotenkin ajattelin, että tuo on sama asia..

--
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis

crissy

Posts: 1,958

#10063 • • crissy
Erroroiko muilla tää saitti noin joka kolmannella klikkaisulla vai onks mussa vikaa?
Miinapiina

Posts: 3,494

#10064 • • Miinapiina ULEUS / lyllykkä

crissy, 6.9.2007 19:18:
Erroroiko muilla tää saitti noin joka kolmannella klikkaisulla vai onks mussa vikaa?



tökkii tökkii ja tohon toiseen kysymykseen en ota kantaa *tirsk*

--
pinkki on pop!!!

MiMoSa

Posts: 1,664

#10065 • • MiMoSa

mayah, 6.9.2007 19:12:
---
MiMoSa, 6.9.2007 12:28:
Meillä kiellettiin töissä nettiradiot ja -tv:t koska ne vie liikaa kaistaa ja hidastaa muuta liikennettä.

---


Tai sit ne vaan haluu, että te teette töitä netissä surffaamisen sijaan?


En mä usko, muutenhan ne estäis sit kaikki "epäilyttävät"/henk.koht. nettisivustot niinkun esim. metsolla on tehty. Ja eihän nettiradioo kuunnellessa tarvi netissä surffailla...

--
Elämä on ihmisen parasta aikaa
*tanssittel*

KiimanenKurre

Posts: 791

#10066 • • KiimanenKurre **Epileptinenkonttaaja**
uskoisin että on kaikkien kysymysten äiti :
mikä on elämän tarkotus?

--
*toktok*M.I.L.I.N.D.I.N.I*toktok*
Mulkullinen Ihra, Läski Itsari Notaari ja Dopingnuuskija sekä Itsestäänselvä Nopeaälyinen Ilmakitaranräpläri

terraluna

Posts: 1,270

#10069 • • terraluna Agentti

Zenni, 4.9.2007 19:23:
Millä vois hoitaa korkokengistä tulleita hiertymiä ja rakkoja nopeasti, ettei tarttis venaa viikkoa ennen ku sellaset voi vetää uudestaan jalkaan?



Compeed-laastarin kun laittaa jo syntyneen rakon päälle, kipu lakkaa ja kengillä pystyy taas kävelemään. Laastari myös suojaa ihoa niin että se saa parantua laastarin alla rauhassa. Eivät ihonvärisinä näy kauhean häiritsevästi ja pysyvät hyvin (jos noudattaa tarkasti kiinnitysohjeita: rasvaton, kuiva iho, laastarin lämmitys ja kiinni painaminen minuutin ajan). Löytyy ainakin apteekeista. Hinta on kyllä suht tyyris, mutta noi on paras apu rakkoihin IMO.

Samalla merkillä on myös rakonestopuikko, jota en tosin ole kokeillut, auttaako ennaltaehkäisyssä, anyone? Jalkojen rasittumista hyvin korkeissa koroissa voi jeesata kans semmosilla "varvastyynyillä", eli pehmusteilla, jotka sujautetaan kenkien kärkiin ja estävät varpaiden hankautumisen kengän kärkiin. Itse en omista mut testasin joskus ja auttoivat estämään varpaiden kipeytymitä, joskaan eivät varsinaisia hiertymiä jne. Uskoisin että kenkäkaupoista tai suutarilta saa noita. :)

--
I think you are ready
Freddie
now its time to join the party!

ezzy

Posts: 8,060

#10070 • • ezzy Droid-pappa

mayah, 6.9.2007 19:12:
---
MiMoSa, 6.9.2007 12:28:
Meillä kiellettiin töissä nettiradiot ja -tv:t koska ne vie liikaa kaistaa ja hidastaa muuta liikennettä.

---


Tai sit ne vaan haluu, että te teette töitä netissä surffaamisen sijaan?



"surffaatko" usein nettiradiota?
Jutu

Posts: 3,054

#10072 • • Jutu Blondi
Mitä käy jos ei suorita oppivelvollisuutta loppuun? Tuleeks sakkoj vai heitetääks vaan tylysti vankilaan? :D *ding* Oon ehkä hiukan tyhmä, mutta tuli vaan tossa mieleen yks päivä kun radiossa jotain höpistiin siitä.

--
Ja onnesta kilahtaa, onnesta rakastaa, onnesta laulaa saa, tyttö pojallensa.

oooo

Posts: 1,249

#10073 • • Edited oooo

Jutu, 7.9.2007 19:52:
Mitä käy jos ei suorita oppivelvollisuutta loppuun? Tuleeks sakkoj vai heitetääks vaan tylysti vankilaan? :D *ding* Oon ehkä hiukan tyhmä, mutta tuli vaan tossa mieleen yks päivä kun radiossa jotain höpistiin siitä.



Laki sanoo:

"Oppivelvollisuus päättyy, kun perusopetuksen oppimäärä on suoritettu tai kun oppivelvollisuuden alkamisesta on kulunut 10 vuotta."

"Oppivelvollisen huoltajan on huolehdittava siitä, että oppivelvollisuus tulee suoritettua. (13.6.2003/477)"

"Jos oppivelvollinen ei osallistu tämän lain mukaisesti järjestettyyn opetukseen, oppivelvollisen asuinkunnan tulee valvoa oppivelvollisen edistymistä."

"Oppilaan tulee osallistua perusopetukseen, jollei hänelle ole erityisestä syystä tilapäisesti myönnetty vapautusta."

"Jos oppilaan huoltaja laiminlyö velvollisuutensa valvoa oppivelvollisuuden täyttämistä, hänet on tuomittava oppivelvollisen valvonnan laiminlyönnistä sakkoon."

http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1998/19980628

Eli jos oikein ymmärsin, niin ton mukaan se velvollisuus loppuu 17-vuotiaana, oli sitten käynyt koulun tai ei.
Miinapiina

Posts: 3,494

#10074 • • Miinapiina ULEUS / lyllykkä
puhelin temppuilee, tietääköhän kukaan mitä sille vois tehä...
(nokia N70)

eka siihen tuli teksti et aseta sim-kortti. pitkän taistelun jälkeen sain takakannen avattuu ja asetin kortin ja käynnistin puhelimen ja se menikin päälle.
mut oon offline tilassa *ding* koitin vaihtaa sen yleiselle, jonka jälkeen tuli teksti et aseta sim-kortti, mut puhelin ei pimennyt vaan on edelleen auki, mut oon offlines. jos koitan vaihtaa sitä tilaa (yleinen, piippaus ihan mikä vaan) ni tulee vaan ilmotus et aseta sim-kortti *igor*

mitä ton kaa pitää tehä???

pääsen esim lukee viestei ja käyttää puhelimen toimintoja, mut sil ei voi soittaa *ding*
ja oon koittanut nyt asettaa sitä korttia pariiki otteeseen, mut ei auta...

*nyyh*

--
pinkki on pop!!!

laite

Posts: 2,994

#10075 • • laite MastahWankah

Miinapiina, 9.9.2007 14:16:
pääsen esim lukee viestei ja käyttää puhelimen toimintoja, mut sil ei voi soittaa *ding*
ja oon koittanut nyt asettaa sitä korttia pariiki otteeseen, mut ei auta...


Nii, johtuisko siitä että se on offline-moodissa?
Ja jos ei toi tosiaan parane sillä että asetat sen sim-kortin sinne sisälle kunnolla (oikein päin, kunnolla paikalleen asetettuna) niin vie luuri huoltoon. Tai sit putsaa sim-kortin kontaktipinnat (ne metalliset) esim. jollain puhdistusaineella jos vaikka auttais.
Mellu-

Posts: 4,006

#10076 • • Mellu-

Miinapiina, 9.9.2007 14:16:
puhelin temppuilee, tietääköhän kukaan mitä sille vois tehä...
(nokia N70)

eka siihen tuli teksti et aseta sim-kortti. pitkän taistelun jälkeen sain takakannen avattuu ja asetin kortin ja käynnistin puhelimen ja se menikin päälle.
mut oon offline tilassa *ding* koitin vaihtaa sen yleiselle, jonka jälkeen tuli teksti et aseta sim-kortti, mut puhelin ei pimennyt vaan on edelleen auki, mut oon offlines. jos koitan vaihtaa sitä tilaa (yleinen, piippaus ihan mikä vaan) ni tulee vaan ilmotus et aseta sim-kortti *igor*

mitä ton kaa pitää tehä???

pääsen esim lukee viestei ja käyttää puhelimen toimintoja, mut sil ei voi soittaa *ding*
ja oon koittanut nyt asettaa sitä korttia pariiki otteeseen, mut ei auta...

*nyyh*



Itellä välil sama ropleema (N91) mutta mulla autto se että laitoin palan pahvia sim-kortin paikan ja akun väliin.Sitten käynnistelin pari kertaa uusiks ja sit se kysykin että "haluatko jatkaa ofline-tilassa" ja siihen vaan sitten "ei" niin puhelin toimi taas kivasti. kandee huomioida et sun pitää "päivittää se "massamuisti" välillä ni sit se ei herjaa ko.asialla. Itel ainki autto ku sen päivitti + toi pahvi läpyskä.

--
Mellu lähti lahdesta, mutta lahti ei lähtenyt Mellusta -enrg-
Lentopallokenttien Dennis Rodman

TPYOMASTER

Miinapiina

Posts: 3,494

#10077 • • Miinapiina ULEUS / lyllykkä

laite, 9.9.2007 14:20:

Nii, johtuisko siitä että se on offline-moodissa?
Ja jos ei toi tosiaan parane sillä että asetat sen sim-kortin sinne sisälle kunnolla (oikein päin, kunnolla paikalleen asetettuna) niin vie luuri huoltoon. Tai sit putsaa sim-kortin kontaktipinnat (ne metalliset) esim. jollain puhdistusaineella jos vaikka auttais.



joo, siitähän se johtuu, mut en oo laittanut sitä mihinkään offlineen, se oli siin ku aukasin puhelimen *ding*
täytyy viel koittaa asetella tota korttia ja putsailla, jos ei toimi ni sit huoltoon

tekniikalla on jotain mua vastaan, ihan selkeesti *igor*
mitkään laitteet ei toimi *tirsk*

--
pinkki on pop!!!

laite

Posts: 2,994

#10078 • • laite MastahWankah

Miinapiina, 9.9.2007 14:23:
---
laite, 9.9.2007 14:20:

Nii, johtuisko siitä että se on offline-moodissa?
Ja jos ei toi tosiaan parane sillä että asetat sen sim-kortin sinne sisälle kunnolla (oikein päin, kunnolla paikalleen asetettuna) niin vie luuri huoltoon. Tai sit putsaa sim-kortin kontaktipinnat (ne metalliset) esim. jollain puhdistusaineella jos vaikka auttais.

---


joo, siitähän se johtuu, mut en oo laittanut sitä mihinkään offlineen, se oli siin ku aukasin puhelimen *ding*


No siis toi offline-moodi on se mihin se puhelin menee automaattisesti jos se ei tunnista SIM-korttia. Toi tarkoittaa käytännössä vaan sitä, että kaikki radiotaajuuksilla toimivat jutut on pois päältä, mutta muuten puhelin toimii normaalisti.
Miinapiina

Posts: 3,494

#10079 • • Miinapiina ULEUS / lyllykkä

laite, 9.9.2007 14:25:

No siis toi offline-moodi on se mihin se puhelin menee automaattisesti jos se ei tunnista SIM-korttia. Toi tarkoittaa käytännössä vaan sitä, että kaikki radiotaajuuksilla toimivat jutut on pois päältä, mutta muuten puhelin toimii normaalisti.



joo, niin olikin... *justjoo*
aluks vaan toi puhelin sekoili eikä sammunut ollenkaan, ja vaan luki siin näytöl se teksti et aseta sim-kortti...
tää ei oo mun päivä, en kässää mitään *tirsk*

--
pinkki on pop!!!

Miinapiina

Posts: 3,494

#10080 • • Edited Miinapiina ULEUS / lyllykkä

Mellu-, 9.9.2007 14:22:

Itellä välil sama ropleema (N91) mutta mulla autto se että laitoin palan pahvia sim-kortin paikan ja akun väliin.Sitten käynnistelin pari kertaa uusiks ja sit se kysykin että "haluatko jatkaa ofline-tilassa" ja siihen vaan sitten "ei" niin puhelin toimi taas kivasti. kandee huomioida et sun pitää "päivittää se "massamuisti" välillä ni sit se ei herjaa ko.asialla. Itel ainki autto ku sen päivitti + toi pahvi läpyskä.



joo täytyy vissiin tunkee sinne kortin ja akun väliin jotain *joo*

muoks: kuudes kerta toden sanoo... laitoin kortin ja aukasin puhelimen ja se kysy tota haluatko jatkaa offline-tilassa... nyt toimii taas.

tää taas poikii sit lisäkyssäreitä, et onks mahollisesti kortissa jotain vikaa, vai mistä tollai voi johtua?
mulla edellises puhelimes entinen liittymäkortti vaan lakkas ihan yhtäkkiä toimimasta ja oisin saanut uuden kortin, tosin se ois sit maksanut... vaihdoin liittymää *hymy*

--
pinkki on pop!!!