Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

15,958 posts, 798 pages, 6,497,666 views

Occu

Posts: 2,528

#9181 • • Occu

MiMoSa, 31.5.2007 07:37:
Ja sen kyl tajusin et luultavimmin se on joku aine/kemikaali/joku mitä siellä käytetään mut siis et mikä se on?



kaikki ne 50 kemikaalia yhdessä?

--
..::MOI::..

MiMoSa

Posts: 1,664

#9182 • • MiMoSa

Occu, 31.5.2007 07:38:
---
MiMoSa, 31.5.2007 07:37:
Ja sen kyl tajusin et luultavimmin se on joku aine/kemikaali/joku mitä siellä käytetään mut siis et mikä se on?

---


kaikki ne 50 kemikaalia yhdessä?


En mä tiiä, siks mä kysyin. :D

--
Elämä on ihmisen parasta aikaa
*tanssittel*

Jocular

Posts: 1,359

#9183 • • Edited Jocular Janni
Kuinka nopeesti Visan käyttövara päivittyy?

Jos maksan osan laskusta tänään.. Niin tarviiko mun odottaa koko kuukaus seuraavaa laskua vai voinko jatkaa visan vinguttamista ennen seuraavan laskun tuloa?

ts. nouseeko visan käyttövara kuinka nopeesti jos maksan osan laskusta tänää, vaikkei laskua oo vielä tullu (kun laskuissahan on aina sama viitenumero) ?

jos joku nyt ymmärs mitä tarkotan *nauru*

Päivittyykö se saldo reaaliajassa/muutaman päivän viiveellä?

--
Sinun täytyy olla ensimmäinen, paras tai erilainen.

Avatar
#9184 • • Annakins Guest

Jocular, 31.5.2007 11:48:
Kuinka nopeesti Visan käyttövara päivittyy?

Jos maksan osan laskusta tänään.. Niin tarviiko mun odottaa koko kuukaus seuraavaa laskua vai voinko jatkaa visan vinguttamista ennen seuraavan laskun tuloa?

ts. nouseeko visan käyttövara kuinka nopeesti jos maksan osan laskusta tänää, vaikkei laskua oo vielä tullu (kun laskuissahan on aina sama viitenumero) ?

jos joku nyt ymmärs mitä tarkotan *nauru*

Päivittyykö se saldo reaaliajassa/muutaman päivän viiveellä?



Riippuu vähän pankista, mutta mulla ainakin Nordean Mastercardilla päivittyy muutamassa päivässä, eli ei tartte odottaa seuraavaan kuuhun.
evvk

Posts: 1,918

#9185 • • evvk
Joskus olen kuullut pohdittavan voiko alkoholia vetää suonen sisäisesti. Tuleeko näin humalaan?
ville

Posts: 3,780

#9186 • • ville olen oikeasti ujo

Mark Hamilton, 31.5.2007 17:06:
Joskus olen kuullut pohdittavan voiko alkoholia vetää suonen sisäisesti. Tuleeko näin humalaan?



Promille puhallutuksessa/mittauksessa tarkoittaa sitä kuinka paljon veressä on alkoholia. Jos alkoholia laittaa suoraan vereen, niin mitäs veikkaat?
evvk

Posts: 1,918

#9187 • • evvk

ville, 31.5.2007 17:11:
---
Mark Hamilton, 31.5.2007 17:06:
Joskus olen kuullut pohdittavan voiko alkoholia vetää suonen sisäisesti. Tuleeko näin humalaan?

---


Promille puhallutuksessa/mittauksessa tarkoittaa sitä kuinka paljon veressä on alkoholia. Jos alkoholia laittaa suoraan vereen, niin mitäs veikkaat?



Luulen että käy huonosti koska ei tarvii kun pikkumäärän niin on kai sit humalassa oikein kunnolla tai vähän liikaakin.
ville

Posts: 3,780

#9188 • • ville olen oikeasti ujo

Mark Hamilton, 31.5.2007 17:13:
Luulen että käy huonosti koska ei tarvii kun pikkumäärän niin on kai sit humalassa oikein kunnolla tai vähän liikaakin.



Joo, noihan siinä helposti kävisi. Jos verta olisi 5000g niin 5g tarkoittaisi jo promillea. Tulisi nopeat kännit :)
Jocular

Posts: 1,359

#9189 • • Edited Jocular Janni
Pystyykö myllyssä olevaa betonia (eli siis juoksevaa betonia) imemään ns. imuautolla vai onko se niin paksua ettei sitä mikään niin vaan imase?


Selvis. Sitä varten on olemassa betonipumppuauto. *nauru*

--
Sinun täytyy olla ensimmäinen, paras tai erilainen.

Freja

Posts: 8,775

#9190 • • Freja Sihteeri
Mä halun tietoa leppäkertuista. Mitä ne niiden pisteet meinaa?

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

daffy

Posts: 737

#9191 • • daffy duck and cover

Jocular, 31.5.2007 11:48:
Kuinka nopeesti Visan käyttövara päivittyy?

Jos maksan osan laskusta tänään.. Niin tarviiko mun odottaa koko kuukaus seuraavaa laskua vai voinko jatkaa visan vinguttamista ennen seuraavan laskun tuloa?

ts. nouseeko visan käyttövara kuinka nopeesti jos maksan osan laskusta tänää, vaikkei laskua oo vielä tullu (kun laskuissahan on aina sama viitenumero) ?


Riippuu Visan tyypistä, niitä on kahdenlaisia: jos sulla on kortissa käyttöraja per kuukausi (esim. 800e/kk) niin sitten kun se täyttyy niin sun pitää odottaa kuun vaihdetta ja se on taas 1. päivä seuraavaa kuuta käytössä. Etukäteen maksaminen ei vapauta sinne lisää käyttövaraa (vaikka käyttöraja toki saattaakin joustaa jonkin verran).

Jos taas Visassa on luottoraja, (esim. 2000e) niin se ei ole sidottu kalenterikuukauteen vaan voit lyhentää sitä velkaa milloin vain ja se tulee päivän parin viiveellä käytettäväksi se summa. Kortin tyyppi selviää esim. viimeisimmästä laskusta oikeasta yläkulmasta, lukeeko siinä käyttöraja vai luottoraja.

Päivittyykö se saldo reaaliajassa/muutaman päivän viiveellä?


Saldo ei päivity ihan reaaliajassa, vaan yleensä maksamisen jälkeen seuraavana pankkipäivänä.

Elleivät asiat sitten ole hirveästi parissa vuodessa muuttuneet, terv. ex-luottokuntalainen

--
Ph´nglui mglw´nafh Cthulhu R´lyeh wgah-nagl ftaghn

Jocular

Posts: 1,359

#9192 • • Jocular Janni

daffy,
Visatietoutta



Oh tattis! *hali* Tämähän ratkaisi kaikki ongelmani. Luottoraja teksti -laskun kulmassa oli tällä kertaa juurikin oikea teksti pelastamaan illan *hymy*

--
Sinun täytyy olla ensimmäinen, paras tai erilainen.

Miinapiina

Posts: 3,494

#9193 • • Edited Miinapiina ULEUS / lyllykkä

Freja, 31.5.2007 20:54:
Mä halun tietoa leppäkertuista. Mitä ne niiden pisteet meinaa?



Pilkkujen määrä pysyy leppäkertuilla samana kuoriutumisesta kuolemaan. Pisteiden määrä kertoo ainoastaan, että kysymys on eri leppäkerttulajeista: kaksi yleisintä leppäkerttulajia ovat kaksipistepirkko ja seitsenpistepirkko. Suurimmalla leppäkertulla, liki senttimetrin pituisella isopirkolla pilkkuja on selässä peräti kymmenen kappaletta.

tiesivät kertoa umpimähkä - ohjelman nerot

--
pinkki on pop!!!

r0n

Posts: 2,258

#9194 • • r0n d a n c e m a c h i n e s
Mitä järkeä on ruokkia lokkeja? miksi joku tekee niin?
Tossa kurvissa just pari teinii heitteli pullan palasia lokeille dösäpysäkin vieressä.

--
6er reihe

pirpeli

Posts: 5,533

#9195 • • pirpeli

Ronie, 1.6.2007 14:21:
Mitä järkeä on ruokkia lokkeja? miksi joku tekee niin?
Tossa kurvissa just pari teinii heitteli pullan palasia lokeille dösäpysäkin vieressä.



Siinä EI OLE MITÄÄN JÄRKEÄ. Ne siivekkäät rotat voitas hävittää mun puolesta sukupuuttoon. Tollasille teineille ja muillekin lokinsyöttäjille pitää vaan käydä tekees selväksi, että lintujen syöttäminen on kaupungin järjestyssäännön mukaan kielletty.

--
Autumn is a second spring when every leaf is a flower.
-Albert Camus-

-lera-

Posts: 394

#9196 • • -lera-

Miinapiina, 31.5.2007 22:05:
---
Freja, 31.5.2007 20:54:
Mä halun tietoa leppäkertuista. Mitä ne niiden pisteet meinaa?

---


Pilkkujen määrä pysyy leppäkertuilla samana kuoriutumisesta kuolemaan. Pisteiden määrä kertoo ainoastaan, että kysymys on eri leppäkerttulajeista: kaksi yleisintä leppäkerttulajia ovat kaksipistepirkko ja seitsenpistepirkko. Suurimmalla leppäkertulla, liki senttimetrin pituisella isopirkolla pilkkuja on selässä peräti kymmenen kappaletta.

tiesivät kertoa umpimähkä - ohjelman nerot



joskun nappulana luulin et pilkkujen määrä kertoo leppäkertun iän, en vaan sit tiiä oliks se päivä, viikko, kuukaus vai vuos vai sitten tunti*nauru**pepsodent*
Freja

Posts: 8,775

#9197 • • Freja Sihteeri

pirpeli, 1.6.2007 14:32:
---
Ronie, 1.6.2007 14:21:
Mitä järkeä on ruokkia lokkeja? miksi joku tekee niin?
Tossa kurvissa just pari teinii heitteli pullan palasia lokeille dösäpysäkin vieressä.

---


Siinä EI OLE MITÄÄN JÄRKEÄ. Ne siivekkäät rotat voitas hävittää mun puolesta sukupuuttoon. Tollasille teineille ja muillekin lokinsyöttäjille pitää vaan käydä tekees selväksi, että lintujen syöttäminen on kaupungin järjestyssäännön mukaan kielletty.



Mua raivostuttaa yks täti (joka näyttää siltä et olis työmatkalla) arkiaamusin tos pasilan aseman lähel olevis portais, joka joka helvetin aamu siis ruokkii siinä lintuja. Suurin osa on puluja, mutta kyllä niitä lokkejakin löytyy. Tekis mieli huutaa sille "URRRRPOOOOO!!!" mut en oo vielä sitä tehnyt.

En tajua miks jotku tyypit ei tajua, et ne linnut löytää itsekin ruokansa, niitä ei tarvis ruokkia ja tehdä niistä viiden metrin siipivälin monstereita.

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

J Raninen

Posts: 950

#9198 • • J Raninen

MiMoSa, 31.5.2007 07:05:
Kaikilla juna-asemilla ja rautateiden ylityspakoilla haisee aina samalle. Mikä on se mikä siellä haisee? Sama juttu partureissa, kaikissa on se sama "ominaishaju". Mikä se on?


Rautateiden ympärillä tuoksuu yleensä niitten radan poikkipuitten säilöntäine, eli terva. Ei tosin kauaa, kun niitä korvataan koko ajan betonisilla.

Partureissa sitten varmaan tervashampoo..?