15,958 posts, 798 pages, 6,667,209 views
KooKie, 19.5.2007 14:42:
Se psyka?
Zenni, 19.5.2007 18:18:
---
KooKie, 19.5.2007 14:42:
Se psyka?
---
Joo. Mut luotan noihin kompensaatiopisteisiin, ei pitäis olla mitää ongelmaa. :)
Miinapiina, 21.5.2007 09:57:
ei tää mun elämää häiritse, mielenkiinnosta vaan kyselen...
Sinza, 21.5.2007 12:40:
Mun kyssäri olis myös jollekin hifi-asiantuntijalle... Meidän pitäis saada seuraavanlainen ratkaisu aikaseks tulevassa kodissamme; yläkerrassa olevalta tietokoneelta pitäisi saada langattomasti siirrettyä
a) musaa alakerran stereoihin
b) leffoja alakerran telkkariin
Kysymys on, että onnistuuhan tämä, ja kuinka?
Apo, 21.5.2007 20:25:
Kun digiboksista lähtee 4:3 kuvaa, niin tv laittaa sen yleensä keskelle. TV:ssä on sen suhteen kolme tapaa näyttää se liian pieni kuva:
1) jättää kuva sellaiseksi, reunoihin tulee mustat alueet
2) Venyttää kuvaa leveämmäksi, jolloin mittasuhteet vääristyvät
3) Suurentaa kuvaa niin että sivuilla olevat reunukset katoavat -> ylä & alareunasta leikkaantuu osa pois
Miinapiina, 21.5.2007 20:52:
tää olikin sit se hassu juttu, eli jos mun boxiin laittaa asetukses 16:9
ni sillon tapahtuu tuo että kuva menee keskelle ja jää reunat.
ja jos sitä suurentaa ni ylä- ja alareunasta leikkaantuu osa pois.
jos laitan 4:3 ni sillon näkyy koko ruudulla, vaikka sillon pitäis ne reunat jäädä.
tällä ei oikeestaan oo mitään väliä, kuhan piti päästä avautuu asiasta
Apo, 21.5.2007 21:01:
Noin siis 4:3 lähetyksellä? Onkohan TV:n asetukset jotenki vinksallaan, vai onkohan siellä jotain 'älykkyyttä' mikä estää tuon leikkautumisen. No, joka tapauksessa sitä kuvaa ei kannata pakottaa väärään formaattiin, niinkuin näytät tekevän tuossa alussa "jos mun boxiin laittaa asetukses 16:9".
Apo
Kysymys -> vastaus, eikö?
Freja, 21.5.2007 20:03:
Kysymykseni siis kuuluisi, että minkä nimisiä pilvet ovat joita kuvissa esiintyy?
Freja, 21.5.2007 20:03:
Pilviasiantuntijoita paikalla? Wikipedia tai lukuisat pilviin kohdistuneet sivustot ei auttaneet.
Kysymykseni siis kuuluisi, että minkä nimisiä pilvet ovat joita kuvissa esiintyy?
CM, 21.5.2007 21:31:
Taitaapi olla Altostratus Undulatus
edit: jos vielä tarkennusta laitetaan, niin se on lämpimän rintaman pilvisyyttä
Apo
Oon sen verran old-skool että vetäsin vaan piuhoilla. Langattomilla lähettimillä voi äänen siirto onnistua, mutta kuvan kanssa voi tehdä tiukkaa kun siinä pitäis siirtää aika paljon enemmän dataa (ja vielä suht laadukkaasti). intaa tommosille lähetin & vastaanotin-pareille tulee varmaan myös aika hyvin, sen verran harvinaisia vekottimia. Siinä voi saada myös hyvät sähkömagneettiset säteilyt kun pitäis lähetystä koko ajan päällä ;) Kuvan lähetys piuhaa pitkin voi olla hankalaa kun kuvasignaali on paljon herkempää etäisyyden suhteen.
Yksi vaihtoehto mikä tulee mieleen on pieni multimedia-pc sinne stereoiden ja telkkarin läheisyyteen. Yläkerran kone vois toimia file-serverinä ja alakerran kone olis samassa (langattomassa) lähiverkossa. Etuina mm. toinen käyttökelpoinen pc, internet @ olohuone, pikkuasioihin vois käyttää kakkoskonetta ilman että tarvii mennä ylös jne.
Mun kyssäri olis myös jollekin hifi-asiantuntijalle... Meidän pitäis saada seuraavanlainen ratkaisu aikaseks tulevassa kodissamme; yläkerrassa olevalta tietokoneelta pitäisi saada langattomasti siirrettyä
Kysymys on, että onnistuuhan tämä, ja kuinka?
anco, 22.5.2007 10:11:
Kannattaa varmaan tutustua Pinnacle:n ShowCenteriin. Sillä pitäisi onnistua langattomasti, mutta laadusta ja toimivuudestan en osaa sanoa.
http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=6246
http://www.pinnaclesys.com/PublicSite/us/Products/Consumer+Products/Digital+Media+Adapters/Digital+Media+Player/ShowCenter+200+Documents/Features+_+Specifications
Edit: Mutta, kuten aikasemminkin kommentoitiin, kaapelilla saa parempaa & luotettavampaa jälkeä aikaiseksi.